Kärcher po raz drugi Klimatycznym Liderem Europy 2022 według Financial Times

O autorze
1 min czytania 2022-06-03

Prestiżowy dziennik brytyjski Financial Times ponownie, już po raz drugi, opublikował na swych łamach ranking 300 europejskich firm, które najlepiej radzą sobie z redukowaniem emisji gazów cieplarnianych. Wśród wymienionych firm znów znalazła się także firma rodzinna Kärcher. Od 2022 roku firmie udało się osiągnąć całkowita neutralność klimatyczną wszystkich swoich fabryk na świecie.

Podobnie jak w edycji inauguracyjnej – w 2021 roku, na liście znalazły się firmy, które w ciągu pięciu lat – tym razem 2015-2020 – osiągnęły największą redukcję intensywności emisji gazów cieplarnianych.

Firma od lat działa –  i to w wielu obszarach –  by chronić cenne zasoby środowiska naturalnego. W opublikowanym w tym roku raporcie dotyczącym tej kwestii znalazło się szereg osiągnięć z zakresu ekologii i dbania o środowisko. Kluczową rolę gra wykorzystanie w urządzeniach materiałów pochodzących z recyklingu:

Kluczowym elementem naszych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju jest stosowanie większej ilości materiałów pochodzących z recyklingu. Tylko w naszych urządzeniach  wysokociśnieniowych elementy wykonane z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu są już stosowane w ponad 100 wariantach urządzeń – wyjaśniał Hartmut Jenner, dyrektor generalny i prezes zarządu.
LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ponadto, Kärcher dostosowuje fabryki i procesy, aby w jeszcze większym stopniu oszczędzać zasoby naturalne. Przykładowo, 75% zakupów materiałów do produkcji we wszystkich fabrykach Kärcher na świecie dokonywanych jest od dostawców regionalnych (odległość do zakładu produkcyjnego poniżej 1000 km). Zmniejsza to odległości transportowe i minimalizuje emisję CO2.

Kärcher nadal koncentruje swoje zaangażowanie społeczne na tematach utrzymania wartości, higieny, środowiska i zasobów, a także społeczeństwa. W 2020 roku Kärcher udzielił pomocy w przypadku katastrof lub wsparł organizacje non-profit urządzeniami lub wiedzą ekspercką w sumie 445  razy. Podczas pandemii COVID 19  firma regularnie przekazywała maski, sprzęt ochronny, środki czyszczące i dezynfekujące, a także wspierała w zakresie technologii czyszczenia.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Od 2011 roku firma przekazała organizacji 1080 urządzeń czyszczących w 38 krajach, ułatwiając w ten sposób codzienną pracę w Wioskach Dziecięcych. W ramach programu sponsoringu kulturalnego, Kärcher wyczyścił również ostatnio posadzkę w Katedrze w Kolonii oraz w wpisanym na listę światowego dziedzictwa UNESCO Pałacu Fontainebleau we Francji.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kärcher jako firma zdaje sobie sprawę ze swoich zobowiązań wobec społeczności w której działa i wobec przyszłych pokoleń. Takie podejście przyświeca firmie, która konsekwentnie realizuje swoje ambitne cele.