Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Marka Coca-Cola pokazuje swoją historię na muralach w całej Polsce

Mieszkańcy stolicy mogą już oglądać dwa z trzech warszawskich murali przy ulicach Żelaznej i Zamoyskiego. To kolejne punkty na mapie urodzinowych kreacji Coca-Cola.
O autorze
2 min czytania 2022-06-21

Historia Coca-Cola zaczyna się w Browarach Warszawskich

Odkąd w 1972 r. pierwsza konturowa butelka Coca-Cola zeszła z linii produkcyjnej w Warszawskich Zakładach Piwowarskich, sama marka na stałe wpisała się w polską kulturę, realizując m.in. dobrze znane projekty muzyczne i artystyczne. Od lat wpływa też na rozwój gospodarki – inwestuje w nowe zakłady produkcyjne i technologie, jednocześnie tworząc miejsca pracy. Obecnie aż 92 proc. napojów sprzedawanych w Polsce jest produkowanych w kraju, a z każdej złotówki wydanej na produkty Coca-Cola, w Polsce zostaje 71 groszy. Marka angażuje się też w życie lokalnych społeczności, np. w ramach programu Youth Empowered, wpierając młodych wchodzących na rynek pracy, czyinicjując projekty z zakresu zrównoważonego rozwoju.

Projekt jednego z trzech warszawskich murali Coca-Cola prezentuje ikoniczną, konturową butelkę i jest nawiązaniem do historii marki w naszym kraju. Grafika wskazuje właśnie na Browary Warszawskie, gdzie rozpoczęła się produkcja kultowego napoju. Mural został namalowany na budynku przy ulicy Żelaznej 67.

Kolejna artystyczna kreacja Coca-Cola znajduje się przy ul. Zamoyskiego 37. Utrzymana jest w nowoczesnym stylu, przedstawia parę konturowych butelek i hasło aktualnej platformy komunikacyjnej – „Real Magic” („Magia chwil przeżytych razem”). Na muralu znajdziemy również logo Hug (przytulenie), inspirowane tym, jak znak towarowy Coca-Cola wygląda na butelkach i puszkach – graficzne zawinięcie logo sprawia wrażenie obejmowania, przytulenia. Zarówno jeden, jak i drugi mural po zmroku zdobi animowana iluminacja.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Trzeci mural pojawi się już w najbliższych dniach na bocznej ścianie parkingu przy ulicy Parkingowej 27. Mural będzie podkreślał „magię chwil przeżytych razem”, która jest ideą tegorocznych obchodów i wyrazem wartości, które towarzyszą Coca-Cola od samego początku jej obecności w Polsce. W związku z tym, że zostanie namalowany w dolnej części budynku, będzie stanowił doskonałe tło do wspólnych zdjęć z bliskimi, przyjaciółmi.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Warszawskie murale są kontynuacją i podkreśleniem artystycznego wkładu marki w popkulturę, który możemy obserwować od 50-ciu lat jej obecności w Polsce. To również kolejny punkt na mapie jubileuszowych murali Coca-Cola. W maju, stworzone z myślą o lokalnych społecznościach kreacje zdobiły ściany budynków w Gdyni, Łodzi, Krakowie i Katowicach. W swojej stylistyce nawiązywały do architektury i elementów charakterystycznych dla poszczególnych miast lub podkreślały historyczne nawiązanie do początków Coca-Cola w Polsce.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Za realizację murali odpowiedzialne jest Good Looking Studio.

Artystyczne 50-lecie Coca-Cola – singiel Sary James

Wyjątkowe murale są kolejnym elementem działań realizowanych w ramach jubileuszu. Z tej okazji, 19 maja swoją premierę miał singiel „Magia jest w nas” Sary James – niezwykle utalentowanej piosenkarki młodego pokolenia, która zdobywa serca polskich słuchaczy. Ta nowa aranżacja legendarnego przeboju z lat 90-tych, wykonywanego m.in. przez Kasię Kowalską „Chcę zatrzymać ten czas” opowiada o byciu razem, radości, jaką daje dzielenie się codziennymi doświadczeniami z bliskimi, przyjaciółmi, rodziną.