Przepis Lidla na rozchwytywaną ofertę

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Przepis Lidla na rozchwytywaną ofertę

Klienci skuszeni specjalną ofertą walczą zaciekle o towar. Takie sceny, od czasu do czasu, przywołują media relacjonując, co się dzieje w sklepach Lidla. Eksperci Okazjum.pl tłumaczą, co sprawia, że oferty Lidla są przez klientów rozchwytywane.

Sieć hipermarketów Lidl, konstruując ofertę, która ma do sklepów przyciągnąć klientów przestrzega kilku reguł, które sprawiają, że tak bardzo wyróżnia się na rynku. Serwis Okazjum.pl wyodrębnił 5 składników skutecznego przepisu Lidla. To niezawodny zestaw, który sprawia, że Lidl cyklicznie może liczyć na sprzedaż swoich produktów na pniu.

  1. Oferty są ograniczone w czasie - klienci zachęceni ofertą muszą podjąć szybką decyzję. Nie mogą decyzji o zakupie odkładać w czasie, tak jak się dzieje w sklepach o profilowanym asortymencie – np. sieciach odzieżowych czy RTV/AGD. Tam produkty mogą być chwilowo przecenione, ale są stale dostępne. Tu są dostępne tylko przez chwilę, co działa jak skuteczny magnes – wyjaśnia Dawid Piaskowski z serwisu Okazjum.pl. - Klienci mają poczucie straty, gdy nie skorzystają i to uczucie pamiętają. Gdy natrafią na następną interesującą ich ofertę, szybciej wybiorą się na zakupy – tłumaczy Piaskowski.
  2. Partia towaru jest ograniczona ilościowo - nawet jeśli oferta została sprzedana na pniu, sklep nie przewiduje wyprodukowania dodatkowej partii towaru; oczywiście sklep wie, jaki typ towaru cieszy się szczególną popularnością, więc pewne typy asortymentu pojawiają się w Lidlu dość często – np. odzież funkcyjna - ale też nie są dostępne cały czas.
  3. Lokalność sklepów – nasycenie rynku sklepami tej sieci jest już w Polsce duże, więc praktycznie każdy ma sklep Lidla w sensownej odległości od miejsca zamieszkania, zna go i przy okazji codziennych zakupów dowiaduje się o bieżących i nadchodzących ofertach specjalnych.
  4. Świetna sieć informacji - oprócz bardzo efektywnego kanału własnego – tj. wydawania gazetek, które "mimochodem" zabiera ze sobą połowa kupujących, Lidl jest bardzo aktywny reklamowo.
  5. Oferty są zazwyczaj dość atrakcyjne cenowo - choć to akurat nie jest decydującym czynnikiem, który sprawia, że są aż tak gorące.  Raczej zestaw tych wszystkich wymienionych cech łącznie sprawia, że takie się stają – komentuje Piaskowski z Okazjum.pl.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij