Teads, Havas Media Group: Reklama cyfrowa wysokiej jakości, zorientowana na użytkownika tworzy lepsze ramy dla doświadczeń medialnych [badanie]

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Teads, Havas Media Group: Reklama cyfrowa wysokiej jakości, zorientowana na użytkownika tworzy lepsze ramy dla doświadczeń medialnych [badanie]

Teads i Havas Media Group zaprezentowały „Project Trinity" – wspólne badanie dotyczące czynników wpływających na zaangażowanie użytkowników w środowisku wydawców. Przeprowadzone w 2021 r. badanie zawiera wskaźniki i analizy umożliwiające tworzenie skutecznej reklamy online, która równoważy potrzeby wydawców, reklamodawców i czytelników.

Projekt Trinity wykazał, że czytelnicy zwracają większą uwagę na reklamy, jeśli są zaangażowani w treść, w której dana reklama jest umieszczona – artykuły generują prawie 600% więcej uwagi niż strony podkategorii i 160% więcej niż strony główne. Reklamy umieszczone na środku ekranu w telefonie komórkowym przyciągają o 25% więcej uwagi niż reklamy umieszczone z boku ekranu.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Wyniki badania pokazują również, że clutter reklamowy osłabia uwagę – serwisy sportowe wyświetlają dwa razy więcej reklam na stronie, ale generują o połowę mniej uwagi na reklamę w porównaniu do stron informacyjnych. Dodatkowo zachowanie balansu między reklamami i treścią na poziomie 20% optymalizuje uwagę użytkownika i ogranicza postrzeganie chaosu reklamowego. Prowadzi to do wniosku, że jedna większa reklama jest bardziej skuteczna w przyciąganiu uwagi czytelnika niż wiele mniejszych.

– Projekt Trinity to wyraźny sygnał, że jakość uwagi, jaką otrzymuje reklama, jest tak samo istotnym czynnikiem wpływającym na wyniki kampanii, jak jej wielkość. Zaangażowanie użytkownika w treść wyraźnie wpływa na poziom uwagi poświęcanej reklamie, a tym samym tworzy wartość dla naszego ekosystemu. W miarę, jak zaczynamy tworzyć modele reklamowe polegające na kupowaniu uwagi, ważne jest, aby zarówno strona kupująca, jak i sprzedająca były zgodne w kwestii dostarczania użytkownikom jakościowych doświadczeń, które przyniosą korzyści wszystkim stronom: reklamodawcom, wydawcom i użytkownikom – mówi Caroline Hugonenc, SVP research & insights w Teads.

W badaniu wykorzystano dane eye trackingowe i behawioralne zbierane od ponad 2000 panelistów z USA i Wielkiej Brytanii przez Lumen Research od 2018 r. Mierzono zaangażowanie w treści na podstawie czasu przebywania użytkownika na stronie i szybkości przewijania. Analiza kategorii witryn wykazała, że strony informacyjne, naukowe i sportowe generowały największe zaangażowanie użytkowników. Informacje były najlepiej ocenianą kategorią pod względem czasu spędzonego na oglądaniu reklam we wszystkich grupach wiekowych i płciowych, co potwierdza, że marki powinny inwestować w media oparte na jakościowym dziennikarstwie, by nawiązywać znaczące relacje z konsumentami.

– Jako agencja media experience zapewniamy jakościowe media, które łączą się z odbiorcami w konkretnym kontekście, gdzie przekaz marki może być skutecznie dostarczony – mówi Dan Hagen, managing director – head of media experience development w Havas Media Group. – Projekt Trinity potwierdza naszą filozofię. Znaczące i jakościowe doświadczenia mediowe zaczynają się od dużego zaangażowania użytkowników, co pozwala markom na analizę inwestycji w media pod kątem treści angażujących konsumentów, a wydawcom na stworzenie zrównoważonego ekosystemu cyfrowego, w którym obecność reklam wzmacnia doświadczenia użytkowników – dodaje.

Bardziej szczegółową analizę badania Project Trinity można znaleźć pod linkiem.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij