Jakub Eichelberger (Innovation): W Innovation czekamy na wszystkie projekty, którym udało się znaleźć nowy, bardziej efektywny sposób realizacji ludzkich potrzeb

O autorze
1 min czytania 2022-07-04

Zakup spersonalizowanych mebli przez internet dla niektórych może brzmieć sceptycznie, ale liczby mówią same za siebie – to na pewno innowacyjny biznes! O innowacyjne podejście w biznesie zapytaliśmy Jakuba Eichelbergera, który odpowiada za budowanie brandu Tylko na rynkach zachodnich, a w tym roku przewodniczy także grupie jurorskiej w konkursie Innovation 2022. Pytamy o to co, z jego perspektywy jest kluczowe przy tworzeniu innowacyjnych marek / produktów / usług?

Czy jest wyznacznik określający innowacyjność biznesową – na jakie Ty, jako przewodniczący w jury Innovation, projekty będziesz czekał?  

Jakub Eichelberger: Jest na szczęście coraz mniej ludzi, którzy są sceptycznie nastawieni do kupowania mebli przez internet. W tej chwili online to około 20% rynku i ciągle rośnie. Choć oczywiście ciągle to bardzo konserwatywna branża w porównaniu np. z fashion. Niemniej, co roku coraz więcej klientów kupuje od nas spersonalizowane regały i szafy, a niedługo też biurka.  Wartość, którą wnieśliśmy na rynek, to demokratyzacja procesu tworzenia mebli na wymiar, który szczególnie na rynkach WE, jest drogi, czasochłonny i w związku z tym dla nielicznych.  Doświadczenie online, które dajmy pozwala na magicznie łatwe zaprojektowanie regału czy szafy nie tylko w takim wymiarze zewnętrznym jaki nas interesuje, ale też takiego, który będzie miał odpowiednie miejsce na ekspozycję wyjątkowych i ważnych dla nas przedmiotów. Tym samym, umożliwiamy znacznie szerszej grupie ludzi coś, co wymagało wcześniej wiele wysiłku lub  kompetencji. Czyli było znacznie mniej dostępne. Z mojej perspektywy na tym polega innowacyjność w biznesie: znalezienie nowego  sposobu na spełnienie ludzkich potrzeb, które sprawi, że więcej ludzi będzie mogło skorzystać z naszego rozwiązania. Wtedy jesteśmy w stanie stworzyć wartość po obu stronach. Klienci mają szansę skorzystać z usługi czy jakości produktu który wcześniej był poza ich zasięgiem. Zrealizować pełniej swoją potrzebę.  Z drugiej strony firma, dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu, będzie mogła łatwiej zrealizować wysoką marżę i dalej się rozwijać.  Czasami to może być zupełnie nowa technologia, czasami sprytne połączenie kilku istniejących, a w niektórych rozwiązaniach może zupełnie nie chodzić o technologię, lecz o twórcze przeformułowanie wyzwań stojących przed daną branżą.  Tak więc, w Innovation czekamy na wszystkie projekty biznesowe, produktowe czy usługowe, którym udało się znaleźć nowy, bardziej efektywny sposób realizacji ludzkich potrzeb.

 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dziś jest ostatni dzień na zgłoszenie do konkursu Innovation 2022. Można go dokonać na stronie https://innovation.sar.org.pl

Słuchaj podcastu NowyMarketing