Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

#OdKulis: Strefa Stranger Things na Orange Warsaw Festival

#OdKulis: Strefa Stranger Things na Orange Warsaw Festival
Orange i Netflix zaskoczyły fanów kultowego serialu Stranger Things, tworząc wyjątkową strefę na Orange Warsaw Festival, w ramach której na uczestników czekały unikalne interaktywne doświadczenia. Teraz przedstawiamy, jak #OdKulis wyglądała realizacja tego projektu.
O autorze
2 min czytania 2022-07-07

W cyklu #OdKulis pokazujemy, jak wyglądają najciekawsze kampanie i działania od wewnątrz: jak w praktyce wygląda realizacja, z jakimi najtrudniejszymi wyzwaniami muszą się zmierzyć twórcy oraz jakie nieplanowane i zaskakujące zdarzenia miały miejsce. Teraz przedstawiamy kulisy realizacji tegorocznej strefy Stranger Things na Orange Warsaw Festival.

O strefie

Aby uczcić premierę 4. sezonu kultowego serialu Stranger Things Orange i Netflix przygotowały wyjątkowe doświadczenie – interaktywną strefę Stranger Things na jednym z największych festiwali muzycznych w Polsce – Orange Warsaw Festival.

Festiwalowicze mogli zmierzyć się z siłami Drugiej Strony, wchodząc w interakcję z symulacją komputerową powstającą w czasie rzeczywistym na zakrzywionym ekranie o powierzchni 138 metrów kwadratowych. Cztery osoby na rowerach mogły wpływać na cyfrową rzeczywistość poprzez zmianę prędkości i kierunku jazdy. Ucieleśniona interakcja była możliwa dzięki połączeniu komputerowej symulacji z czujnikami na rowerach. Było to społeczne doświadczenie grywalizacji, ponieważ uczestnicy musieli działać razem, aby wygrać. Nikt nie mógł tego zrobić sam.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ciągu dwóch dni strefę odwiedziło blisko 7000 festiwalowiczów, którzy czekali w wielogodzinnych kolejkach do wejścia. A wieczorem bawili się na afterparty z najlepszymi wizualizacjami audio-video.

Strefa Stranger Things była najchętniej odwiedzanym miejscem podczas festiwalu, a Orange uznało ją za swoją najlepszą strefę w historii.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Autorzy i pomysłodawcy

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Za koncept strefy odpowiadają Gosia Nierodzińska i Stefan Nabiałczyk z Netflix, oraz Karolina Zaleska i Anna Kowalik-Mizgalska z Orange.

Pomysł

Pomysł i koncepcja powstania specjalnej strefy poświęconej serialowi Stranger Things powstał podczas kreatywnych brainstormów w Netflix. Od narodzin konceptu do otwarcia strefy ST na festiwalu minęło 1,5 miesiąca.

Osoby zaangażowane w realizację

Rozwiązaniami technologicznymi zajął się kolektyw artystyczny NoLoop w składzie: Wiesław Bartkowski i Szymon Pepliński. Za produkcję strefy odpowiadała Agencja Plej pod kierownictwem Magdy Andrzejewskiej. Prace koordynował zespół Netflix, czyli Gosia Nierodzińska i Stefan Nabiałczyk.

Największe wyzwania

Największym wyzwaniem realizacyjnym było to, że tak naprawdę na dzień przed festiwalem mieliśmy szansę przetestować, czy wszystko działa zgodnie z naszymi zamierzeniami. Wtedy oryginalne cztery rowery z lat 80. zostały podłączone do 138-metrowego ekranu, na którym tworzyły się w czasie rzeczywistym wizualizacje, zależne od ruchów cyklistów. I dopiero wtedy założenia teoretyczne przełożyliśmy na rzeczywistość. Na noc przed otwarciem festiwalu dostosowywaliśmy kod, szybkość powstawania animacji, przebieg gry i opory na pedałach i kierownicach. To była długa, pracowita i ekscytująca noc.

Największe niespodzianki i nieplanowane zdarzenia

Największą miłą niespodzianką okazała się ilość osób, które chciały skorzystać z przygotowanego przez nas interaktywnego doświadczenia. Festiwalowicze ustawiali się w kolejkach, w których czekali kilka godzin, żeby spróbować swoich sił w cyfrowej walce z Drugą Stroną. Świadczy to o tym, że tak trudna grupa docelowa jak Gen Z, potrafi docenić innowację, szczególnie taką, która wzajemnie zbliża do siebie osoby w trakcie wspólnego działania. To chyba największa lekcja dla nas – aby takie angażujące doświadczenia mogły odnieść sukces i wzbudzić pozytywne emocje, powinny zapraszać do budowania relacji z innymi ludźmi.