TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Orlen wyjaśnia w swojej reklamie, dlaczego paliwo jest tak drogie

Orlen wyjaśnia w swojej reklamie, dlaczego paliwo jest tak drogie
W spocie, który przypomina materiał dziennikarski, wystąpił dr Adam Czyżewski – główny ekonomista w spółce PKN Orlen. Celem reklamy jest wyjaśnienie Polakom wpływu wojny w Ukrainie na wzrost cen paliwa
O autorze
1 min czytania 2022-07-07

W reklamie PKN Orlen widzimy dziennikarza (bez podanego nazwiska), który przeprowadza w studiu telewizyjnym wywiad ze swoim gościem – jest nim dr Adam Czyżewski, główny ekonomista w polskim koncernie kierowanym przez Daniela Obajtka. 

– Dzień dobry. Rozmawiamy dzisiaj o cenach paliw. Czy wzrost jest jest związany z wojną w Ukrainie? – to pierwsze pytanie, jakie pada z ust reportera.

W odpowiedzi ekspert wyjaśnia, że ceny paliw zależą od wielu rynkowych czynników, w tym cen ropy, kursu dolara i globalnych notowań gotowych produktów paliwowych, które od początku konfliktu w Ukrainie znacznie wzrosły, w związku z ograniczeniem importu paliw z Rosji. Później doprecyzowuje, że wojna wygrała wpływ nie tylko na polski rynek – zdaniem eksperta paliwo drożeje w całej Unii Europejskiej.

– Odczuwają to wszyscy, niezależnie od tego, gdzie mieszkają. A mimo to, ceny paliw w Polsce należą do jednych z najniższych w Europie – wyjaśnia widzom dr Czyżewski.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Biuro prasowe spółki przekazało portalowi Wirtualnemedia.pl, że celem kampanii jest pokazanie, jak duży wpływ na ceny paliw ma wojna w Ukrainie. 

– W kampanii zwracamy szczególną uwagę na to, że to w Polsce, dzięki skutecznym działaniom rządu i PKN Orlen, ceny paliw niezmiennie od wielu tygodni należą do najniższych w Unii Europejskiej, a ich sprzedaż na polskim rynku ma niewielki udział w zyskach PKN Orlen. Koncern generuje je przede wszystkim z działalności petrochemicznej i energetycznej – zaznacza Orlen.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Punkt ORLEN w Ruchu w nowym formacie łączy elementy znanego klientom kiosku z nowymi rozwiązaniami. Specjalnie zaprojektowana bryła o większej powierzchni umożliwia urozmaicenie asortymentu, ale też zwiększa komfort zakupów dla klientów. Z pierwszego punktu w nowoczesnym formacie można już skorzystać przy ul. Żelaznej 41 w Warszawie.