Sztuczna inteligencja tworzy surrealistyczne reklamy dla znanych marek

Sztuczna inteligencja tworzy surrealistyczne reklamy dla znanych marek

Sztuczna inteligencja wielokrotnie udowadniała, że kreatywność może być wynikiem nauki. Potwierdzeniem tej tezy niech będą reklamy zaprojektowane przez maszynę, która stworzyła setki kreacji reklamowych w bardzo krótkim czasie.

W wielu dziedzinach komputery „kradną" ludziom pracę – pewne czynności są w stanie wykonywać szybciej, sprawniej i z mniejszym prawdopodobieństwem popełnienia błędu. Czy tak samo będzie w przypadku branży kreatywnej, gdzie art directorzy zostaną zastąpieni sztuczną inteligencją?

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Agencja reklamowa 10 Days postanowiła sprawdzić, jak AI poradzi sobie w tworzeniu kreacji reklamowych. Agencja nadal pełniła rolę dyrektora kreatywnego, ale za warstwę graficzną w całości odpowiadała już platforma podczas Midjourney. Inteligentne narzędzie miało stworzyć reklamy dla 10 popularnych marek i w efekcie... w ciągu 5 minut wyprodukowała ich dosłownie setki.

Narzędzie tworzyło kreacje dla każdej z marek na podstawie sześciu słów kluczowych, m.in. „sci-fi”, „noir” i „kino”. Filmowy charakter reklam widać w grafikach dla Nespresso, KFC, Gucci, czy British Airways. Jak mówią pomysłodawcy tego projektu, praca, które zajęłaby ludzkim pracownikom wiele miesięcy, została ukończona przez sztuczną inteligencję w ciągu kilku minut.

– To zdumiewające, co sztuczna inteligencja może osiągnąć dzięki odpowiedniemu zestawowi podpowiedzi i słów kluczowych – opisuje Jolyon White, współzałożyciel i dyrektor kreatywny 10 Days – Jesteśmy teraz w stanie stworzyć 24 layouty w czasie, jaki zajmuje naszemu dyrektorowi artystycznemu wypicie pierwszego łyka kawy – dodaje pomysłodawca eksperymentu.

Oczywiście mroczny, surrealistyczny charakter reklam nie będzie pasować do każdej marki i musimy się liczyć z jego przypadkowością. Jednak sam eksperyment pokazuje, jak może się zmieniać branża reklamowa i jak duży wpływ będzie na nią miała sztuczna inteligencja. Być może za kilka lat agencje, pod względem pomysłów, będą mogły przekazać pałeczkę komputerom, a same skupią się na jakościowej realizacji i dostawie swoich produktów? Przekonamy się pewnie za kilka lat.  

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij