Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Sztuczna inteligencja tworzy surrealistyczne reklamy dla znanych marek

Sztuczna inteligencja tworzy surrealistyczne reklamy dla znanych marek
Sztuczna inteligencja wielokrotnie udowadniała, że kreatywność może być wynikiem nauki. Potwierdzeniem tej tezy niech będą reklamy zaprojektowane przez maszynę, która stworzyła setki kreacji reklamowych w bardzo krótkim czasie.
O autorze
1 min czytania 2022-07-08

W wielu dziedzinach komputery „kradną” ludziom pracę – pewne czynności są w stanie wykonywać szybciej, sprawniej i z mniejszym prawdopodobieństwem popełnienia błędu. Czy tak samo będzie w przypadku branży kreatywnej, gdzie art directorzy zostaną zastąpieni sztuczną inteligencją?

Agencja reklamowa 10 Days postanowiła sprawdzić, jak AI poradzi sobie w tworzeniu kreacji reklamowych. Agencja nadal pełniła rolę dyrektora kreatywnego, ale za warstwę graficzną w całości odpowiadała już platforma podczas Midjourney. Inteligentne narzędzie miało stworzyć reklamy dla 10 popularnych marek i w efekcie… w ciągu 5 minut wyprodukowała ich dosłownie setki.

Narzędzie tworzyło kreacje dla każdej z marek na podstawie sześciu słów kluczowych, m.in. „sci-fi”, „noir” i „kino”. Filmowy charakter reklam widać w grafikach dla Nespresso, KFC, Gucci, czy British Airways. Jak mówią pomysłodawcy tego projektu, praca, które zajęłaby ludzkim pracownikom wiele miesięcy, została ukończona przez sztuczną inteligencję w ciągu kilku minut.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– To zdumiewające, co sztuczna inteligencja może osiągnąć dzięki odpowiedniemu zestawowi podpowiedzi i słów kluczowych – opisuje Jolyon White, współzałożyciel i dyrektor kreatywny 10 Days – Jesteśmy teraz w stanie stworzyć 24 layouty w czasie, jaki zajmuje naszemu dyrektorowi artystycznemu wypicie pierwszego łyka kawy – dodaje pomysłodawca eksperymentu.

Oczywiście mroczny, surrealistyczny charakter reklam nie będzie pasować do każdej marki i musimy się liczyć z jego przypadkowością. Jednak sam eksperyment pokazuje, jak może się zmieniać branża reklamowa i jak duży wpływ będzie na nią miała sztuczna inteligencja. Być może za kilka lat agencje, pod względem pomysłów, będą mogły przekazać pałeczkę komputerom, a same skupią się na jakościowej realizacji i dostawie swoich produktów? Przekonamy się pewnie za kilka lat.  

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się