Polacy aktywnie szukają promocji i porównują ceny [raport]

Inflacja sprawiła, że Polacy, robiąc zakupy spożywczo-przemysłowe coraz częściej korzystają z promocji, aktywnie ich szukają oraz porównują ceny w różnych sklepach. Dla co czwartego respondenta częściej liczy się cena niż jakość – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
O autorze
1 min czytania 2022-07-19

fot. depositphotos.com

Tylko 18% badanych przyznało, że inflacja w żaden sposób nie zmieniła ich zwyczajów zakupowych – kupują to, co dotychczas i w tych samych sklepach, w których kupowali. Co dziesiąty badany (11%) twierdzi, że bardzo lubi sklep, w którym dokonuje zakupów i nawet, jeżeli w innym będą lepsze promocje, nie zmieni swoich zwyczajów.

Znacznie wyższy jest jednak odsetek osób, które aktywnie szukają promocji (39%) czy porównują ceny w różnych sklepach (31%). Więcej niż jedna czwarta Polaków (27%) przyznaje, że kupuje mniej, a co piaty (19%), że rzadziej chodzi na zakupy. 

Zmiany zachowań zakupowych w związku z wysoką inflacją:

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Źródło: ARC Rynek i Opinia, 9.06.2022

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W dobie ciągle wzrastających cen produktów konsumenci wyraźnie szukają możliwości zaoszczędzenia. Jedną z najczęściej stosowanych przez nich praktyk jest wybieranie produktów, które są aktualnie w promocji. Mniejsza jest skłonność konsumentów do wybierania sklepów, w których aktualnie są promocje – raczej koncentrują się oni na ofercie promocyjnej placówek, w których zazwyczaj robią zakupy. Na dłuższą metę wybieranie głównie produktów, które są w promocji, nie jest dobrym zjawiskiem, a bazowanie marketerów na samych promocjach może być na dłuższą metę zgubną praktyką. Konsument kupujący tylko artykuły w promocji odzwyczaja się od zwykłych relacji z marką. Promocja powinna być czymś wyjątkowym, czasowym, okazjonalnym, nie zaś stałą praktyką. Na pewno ciekawa strategią do rozważenia jest np. stworzenie osobnej linii produktów z niższą ceną, dostosowaną do obecnych oczekiwań przynajmniej części konsumentów – komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Informacja o badaniu

Badanie zostało zrealizowane od 1 do 8 czerwca 2022 przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI – ankiety online zrealizowane na epanel.pl (N=1031). Próba reprezentatywna pod względem płci, wieku, wielkości miejscowości zamieszkania, wykształcenia oraz regionu GUS próba populacji Polaków w wieku 18-65 lat.