Świadomość, zaangażowanie i UGC: social AR marketing dla brand managera

Świadomość, zaangażowanie i UGC: social AR marketing dla brand managera

Witamy w Metaverse

Współczesne czasy potrzebują zmodernizowanych rozwiązań. Nazywam się Dima Shevchenko i jako CEO firmy MyFace.ar nie mogę wyobrazić sobie bardziej innowacyjnego narzędzia niż technologia rozszerzonej rzeczywistości (AR). Z mojego doświadczenia wynika, że marketing AR pozycjonuje się obecnie jako wiodące rozwiązanie w zakresie zwiększania świadomości i zaangażowania w promocję biznesu.

AR to technologia, która pomaga zintegrować cyfrowe dane oraz elementy wizualne z rzeczywistym środowiskiem, tworząc unikalne doświadczenie dla użytkownika. Dzięki znanej grze Pokémon Go w 2016 roku technologia ta stała się światowym fenomenem, a podczas pandemii w 2020 roku stała się fenomenem marketingowym.

Dane mówią same za siebie:

  • W 2022 roku liczba użytkowników AR wynosi około 2,8 miliarda osób i wciąż rośnie.
  • Przeciętny użytkownik spędza dziennie 82 minuty na TikTok i 40 minut na Instagramie.
  • Średni czas korzystania z filtra AR to około 75 sekund, czyli 4 razy więcej niż wyświetleń wideo.

Według badań, content AR powoduje wzrost poziomu uwagi wizualnej odbiorcy prawie o 100% w porównaniu do materiałów niebędących AR. Co więcej, takie treści są o 70% skuteczniej zapamiętywane.

Jeśli więc firma dąży do stworzenia angażującej i zapadającej w pamięć kampanii, warto rozważyć wykorzystanie technologii AR. Interaktywne efekty 3D, filtry selfie, czy gry AR na Instagramie lub TikToku to doskonały sposób na wywołanie buzzu, zmaksymalizowanie zasięgu kampanii i zbudowanie unikalnych treści dla swojej marki i odbiorców. Skuteczne uruchomienie efektu wymaga przemyślanej strategii marketingowej. Efekty AR wykazują najlepsze rezultaty, gdy są wzmocnione narzędziami influencer marketingu. Uruchomienie efektu przy wsparciu zaufanego influencera przynosi falę nowych „ambasadorów" marki – użytkowników, którzy zaczynają dzielić się markowym contentem, tworząc darmową reklamę natywną. Kolejna korzyść tkwi w treściach generowanych przez użytkowników. Co więcej, kampania AR sama w sobie jest projektem wartym uwagi, więc podzielenie się z mediami informacją prasową o jej starcie to szansa na dodatkowy rozgłos.

Technologia AR dla branży gamingowej

Czy technologia AR sprawdza się we wszystkich branżach? Krótka odpowiedź brzmiałaby „tak". Przedstawiając bardziej szczegółowy obraz, chciałbym zacząć od branży gier. Pierwsze gry AR pojawiły się w 2007 roku, ale dopiero w 2016 roku ten typ gier stał się niezwykle popularny. Dziś z badań wynika, że 70% użytkowników oczekuje doświadczeń AR podczas korzystania z aplikacji. Filtry do gier Instagram AR są jednym z najbardziej angażujących narzędzi, ponieważ są zabawne i wciągające. Dzięki technologii rozpoznawania twarzy możemy „przetransportować" użytkownika do innego wymiaru, pokazując środowisko gry i pozwalając mu wypróbować nową, ulubioną grę. Quizy, portale i gry w stylu Flappy-Bird to najbardziej obiecujące typy gier AR.

Wypróbuj zanim kupisz

Branża kosmetyczna jest kolejną, która może uzyskać ogromne korzyści z technologii AR. Interakcja ta opiera się zazwyczaj na podejściu „try before you buy". Filtry kosmetyczne skutkują wirtualnymi metamorfozami, podczas których setki potencjalnych klientów wypróbowują dany produkt: szminkę, paletę cieni do powiek, tusz do rzęs czy farbę do włosów. Nasz filtr TikTok dla Eveline oparty był na unikalnym efekcie mechaniki dłoni i wsparty wyzwaniem. Po 1,5 miesiąca uzyskaliśmy ponad pół miliarda organicznych wyświetleń, co przełożyło się na wzrost sprzedaży. Takie filtry mogą pochwalić się imponującym wynikiem również na Instagramie. Potentaci kosmetyczni tacy jak Fenty Beauty czy Kylie Cosmetics nie wahają się poddać temu trendowi. Użytkownicy mediów społecznościowych zawsze chcą dobrze wyglądać i mieć estetyczne treści, dlatego efekty beauty selfie są gwarancją uzyskania milionowego zasięgu i wysokiej liczby udostępnień.

AR marketing w rozrywce

Efekty AR są bardzo korzystne dla branży rozrywkowej. Ponieważ „millenialsi" nie mają tendencji do oglądania telewizji, a przewijanie zwykłych reklam może być nudne, istnieje potrzeba interakcji z odbiorcami, aby zwrócić ich uwagę na produkt. Nowy program telewizyjny, film czy premiera kreskówki mogą być promowane organicznie dzięki technologii AR. Twoi fani z pokolenia Z będą tworzyć unikalne treści, dzięki czemu efekt AR będzie wirusowy. Z okazji premiery drugiego sezonu Wiedźmina, nasz zespół uruchomił na Instagramie unikalny efekt selfie z transformacją w bohatera gry. Tylko w ciągu 2 tygodni uzyskaliśmy ponad 500k wyświetleń, a UGC wyniosło około 36k, przy CTR na poziomie 8%. To świetny przykład tego, jak publiczność mediów społecznościowych weszła w interakcję z angażującym efektem AR.

Efekty AR przydadzą się również w branży FMCG, modowej czy technologicznej. Jeżeli nie możesz sobie wyobrazić, w jaki sposób wdrożyć AR marketing do swoich rocznych strategii, MyFace zaproponuje Ci kompleksowe rozwiązanie, od strategii kreatywnej po rozwój i promocję. Doświadczenie w zakresie technologii, wysoki poziom kreatywności i udane projekty są kluczowymi kryteriami przy wyborze firmy AR do współpracy.

 

Artykuł powstał we współpracy z MyFace.ar.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij