TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Manchester City wypuszcza szalik, który śledzi fizjologiczne reakcje kibiców

Manchester City wypuszcza szalik, który śledzi fizjologiczne reakcje kibiców
Manchester City chce zaopatrzyć swoich fanów w smart szaliki, które monitorują ich ciała i śledzą emocjonalne reakcje podczas meczu. Zgromadzone dane mają posłużyć do kształtowania spersonalizowanych doświadczeń w przyszłości.
O autorze
1 min czytania 2022-07-28

fot. mancity.com

Szaliki od wielu lat są kluczowymi atrybutami fanów piłki nożnej – dzięki nim kibice okazują wsparcie ulubionej drużynie oraz dumnie prezentują swoja pasję. Manchester City postanowił stworzyć dodatek, który spełnia dodatkowe funkcje i podpowiada, jak czuje się kibic podczas całego meczu. W tym celu angielski klub piłkarski połączył siły z firmą informatyczną Cisco i wypuścił szalik, który – niczym smartwatch – śledzi dane biometryczne.  

The Connected Scarf został wyposażony w czujnik EmotiBit, który przylega do szyi i rejestruje szereg parametrów fizjologicznych takich jak tętno, temperatura ciała, pobudzenie ruchowe czy też poziom potu na skórze kibica. Zebrane informacje są następnie przetwarzane i analizowane, aby lepiej zrozumieć, jakie emocje towarzyszą widzom w różnych momentach meczu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak wyjaśniają twórcy inteligentnego szalika – Connected Scarf „pozwala kształtować bardziej wyselekcjonowane, spersonalizowane doświadczenia w przyszłości”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W Manchester City odkrywamy najnowsze technologie, aby dostarczać fanom wysokiej jakości wrażenia i przybliżać ich do klubu. Współpraca z Cisco to innowacyjny, nowy sposób na zjednoczenie fanów i nawiązanie z nimi kontaktu – mówi Nuria Tarré, chief marketing & fan experience officer, City Football Group.
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Na początek sześć zaawansowanych technologicznie szalików trafiło do wybranych kibiców w ramach programu pilotażowego. Od przyszłego sezonu Cisco planuje dostarczać The Connected Scarf fanom w Manchesterze i na całym świecie.

PS
Emocje towarzyszące podejmowaniu konsumenckich decyzji można zidentyfikować dzięki badaniom pracy mózgu i reakcji na bodźce. Techniki te można łatwo wykorzystywać w marketingu. 

PS 2
Manchester City w kampanii #NoPlasticFansHere zachęca fanów piłki nożnej do dokonywania bardziej świadomych i ekologicznych wyborów konsumenckich, a inspiracją ma być rzeźba z odpadów.