Co dla sztucznej inteligencji znaczy słowo „ketchup”? Heinz we współpracy z agencją Rethink Canada stworzył kolejną edycję kampanii „Draw Ketchup”. Marka skorzystała z niezwykle popularnego w ostatnich tygodniach systemu DALL-E, który generuje obrazy na podstawie słownych poleceń.
Zadaniem sztucznej inteligencji było zobrazowanie słowa „ketchup”. Rezultat? Otrzymane wyniki prezentowały butelki ketchupu przypominające flagowy produkt marki Heinz.
Zobacz również
Aby nieco urozmaicić eksperyment, system otrzymał bardziej złożone polecenia – m.in. „ketchup w renesansie”, czy „ketchup na kartach tarota”. Choć AI stworzyło wiele różnych obrazów, wszystkie łączył wspólny element – charakterystyczna biała etykieta z zielonym obramowaniem.
Akcja wykorzystująca sztuczną inteligencję potwierdza wyniki zeszłorocznego eksperymentu Heinz, w ramach którego konsumenci zostali poproszeni o narysowanie ketchupu. Pierwsze skojarzenia, jakie zostały przelane na papier, również w większości przedstawiały butelkę ze znaną etykietą Heinz.
W kreatywnej kampanii marka udowadnia, że „Heinz jest synonimem ketchupu, bez względu na to, jak go opiszesz”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Heinz przeprowadził również eksperyment „Red Project”, w ramach którego sprawdził, czy przyszli kolonizatorzy Marsa będą mogli produkować kultowy ketchup.
Słuchaj podcastu NowyMarketing