Marka Skin, we współpracy z tokijską agencją UltraSuperNew, stworzyła krótki film, w którym występują Haruka i Chiaki Hatakeyama. Bohaterowie są małżeństwem od dziesięciu lat i dobrowolnie zgodzili się na udział w eksperymencie społecznym. Na czym on dokładnie polega?
Reżyser Tomokazu Saito postanowił zahipnotyzować parę śmiałków, którzy zapomnieli o tym, że znają się od lat – przed kamerami mieli spotkać się znów „po raz pierwszy”. Bohaterowie zostali przedstawieni tak, jakby się byli dla siebie obcymi osobami – wdali się w grzecznościową pogawędkę tak samo, jak z każdym nieznajomym. W nagraniu widać, że para początkowo rozmawia ze sobą w dość nieśmiały sposób, a dopiero z czasem bardziej otwiera się na siebie emocjonalnie – odkrywają swoje zainteresowania i osobowości.
Zobacz również
Na koniec eksperymentu mężczyzna i kobieta zostali spytani o opinie na swój temat – czy spodobali się sobie nawzajem i czy chcieliby się spotkać ze sobą ponownie. Co ciekawe, oboje odpowiedzieli, że zdecydowanie są zainteresowani rozwijaniem tej znajomości.
Nietypowa i kontrowersyjna kampania Skyn kończy się sloganem „Soft Love” – celem marki jest pomoc w ożywieniu relacji intymnych oraz wyzwolenie ekscytującego uczucia, którego cały czas mogą doświadczać nawet długoletni partnerzy.
– Chcieliśmy zrobić coś, co przypomni parom o podstawowym powodach, dla których tyle lat są ze sobą razem – powiedziała Annie Hou, szefowa ds. rozwoju biznesu w regionie Azji i Pacyfiku w Skyn. – Powodem jest zazwyczaj to, że po prostu te osoby bardzo się lubią – dodaje Hou.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Na początku mieliśmy wątpliwości, czy ten pomysł zadziała, ponieważ musieliby całkowicie wymazać wspomnienia u osób, które budowały je przez lata – dodał Yousuke Ozawa, dyrektor kreatywny w UltraSuperNew. – Jednak kiedy hipnoza zadziałała, byliśmy zachwyceni. Para zaczęła się przed sobą otwierać, a my poczuliśmy, że na naszych oczach dzieje się coś magicznego.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Para z kampanii została wyłoniona w castingu – twórcy szukali bohaterów, którzy nie tylko będą pasować do marki Skyn, ale także, którzy będą mogli zostać poddani hipnozie. Haruka i Chiaki okazali się idealnymi kandydatami. Oboje zgodzili się przystać na podstawowe warunki prawne, związane z tym nietypowym eksperymentem, a także wydali zgodę na korzystanie ze stworzonego materiału przez koleje sześć miesięcy.
Para mówi na samym początku nagrania, że nigdy wcześniej nie była poddawana hipnozie i miała z tym pewne obawy. Co by się wydarzyło, gdyby małżeństwo jednak nie przypadło sobie do gustu i po tej krótkiej „pierwszej” rozmowie jednak nie chciała kontynuować tej znajomości? Okazało się, że twórcy kampanii byli na to przygotowani – gdyby reakcja bohaterów okazała się inna niż przywidywano, oboje mieli zostać poddani procesowi ponownego wyzwalania uczucia za pomocą listy 36 pytań, które „prowadzą do miłości” (według badań Uniwersytetu Kalifornijskiego).