Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Balenciaga znów porusza problem zmian klimatycznych. Bohaterką kampanii jest Kim Kardashian

Balenciaga znów porusza problem zmian klimatycznych. Bohaterką kampanii jest Kim Kardashian
W nowej kampanii Balenciagi widzimy futra, obszerne bluzy i kontrowersyjną torbę-worek na tle różnych krajobrazów – te natomiast mają nam przypominać o zmianach klimatycznych. Co ciekawe, twarzą kampanii została m.in. Kim Kardashian, którą oskarża się o wyjątkowo mało ekologiczny styl życia.
O autorze
1 min czytania 2022-09-02

Balenciaga lubi szokować – jednym z ostatnich kontrowersyjnych projektów marki kierowanej przez Demnę Gvasalię były nietypowe akcesoria, czyli torby za blisko 1800 dolarów inspirowane workami na śmieci. Co istotne, „Trash Pouch” zadebiutowały na pokazie kolekcji Zima 2022, który odbył się podczas paryskiego Tygodnia Mody. Specjalna zimowa sceneria miała zwrócić uwagę na niebezpieczne zmiany klimatyczne – widzowie mogli obserwować sztuczny śnieg i inne zjawiska atmosferyczne, które niedługo „będą tylko wspomnieniami”.

W nowej kampanii Balenciaga znów wraca do tematu zmian klimatycznych i obrazuje go na swoich zdjęciach. Gruziński projektant uwiecznił na zdjęciach różne scenerie, które powstały w sztuczny sposób. Na tle tych krajobrazów (m.in. burza nad taflą wody, ośnieżony las, tropikalna dżungla) pojawiają się bohaterowie – Alexa Demie (gwiazda serialu „Euforia”), który nosi futro na pustyni, a także Kim Kardashian ubrana w cienką sukienkę w środku zimy. Pozostałymi modelami w tej kampanii zostali: raper Big Matthew, koreańska ikona siatkówki Kim Yeon-koung oraz model Khadim Sock.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Można powiedzieć, że kampania (dzieło fotografa Daniela Roché) jest refleksją na temat zmian klimatycznych i ingerencji ludzkiej. Balenciaga bawi się pewną wizją świata, w którym pogoda będzie sztuczne kontrolowana. Do tego twórcy kampanii udowadniają, że moda jest płynna i zmienna – może również łączyć cechy widowiska i działań aktywistycznych.

Jednak to, co najbardziej zdumiewające w tej kampanii to nie sam pomysł na kreację, czy poruszany temat, a… zatrudnienie w niej Kim Kardashian. Przypominamy, że celebrytka (i jej cała rodzina) porusza się często prywatnymi odrzutowcami na bardzo krótkich trasach – to ostatni wzbudziło sprzeciw internautów, którzy oskarżyli Kardashianów o marnotrawstwo paliwa i zanieczyszczanie środowiska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się