Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Jak kibicujemy siatkarzom w social mediach?

Na czas FIVB Mistrzostw Świata w siatkówce mężczyzn 2014 agencja Isobar Poland uruchomiła platformę informacyjną http://pulse.socialpylon.com, która w czasie rzeczywistym zbiera, przetwarza i analizuje wpisy dotyczące siatkówki w mediach społecznościowych w Polsce.
O autorze
2 min czytania 2014-09-12

W przededniu meczu Polska – Iran przedstawiamy analizę zainteresowania Mistrzostwami Świata w Polsce i zaangażowania kibiców w social mediach, od momentu rozpoczęcia rozgrywek.

Korzystając z możliwości autorskiego narzędzia SocialPylon, przez cały okres trwania mistrzostw na stronie, w czasie rzeczywistym zbierane są z kanałów social media (Facebook, Instagram, Twitter) dane dotyczące tego wielkiego wydarzenia sportowego.

Od początku mistrzostw kibice opublikowali łącznie: 116866 postów dotyczących turnieju, z czego aż 35 proc. bezpośrednio dotyczyło reprezentacji Polski. Najpopularniejszym meczem mistrzostw było spotkanie Kamerun – Polska, które zgromadziło 13001 wpisów. Stanowi to 14 proc. wszystkich wpisów w social media na temat siatkarskich Mistrzostw Świata. Miastem, które najczęściej i najchętniej kibicuje polskiej reprezentacji, jest Kraków. Aż 36% wszystkich wpisów odnoszących się do siatkówki, pochodziło ze stolicy Małopolski.

Świetna forma Michała Winiarskiego na boisku nie umknęła kibicom w social media. Jak się okazuje przyjmujący reprezentacji Polski jest najpopularniejszym polskim siatkarzem – pojawia się w 29 proc. wpisów dotyczących siatkarzy turnieju. Co ciekawe najbardziej angażującym graczem Polskiej reprezentacji w social mediach jest Krzysztof Ignaczak. Posty na temat libero biało-czerwonych cieszyły się największą popularnością i miały największy zasięg (28 proc.) spośród wszystkich dotyczących polskiej reprezentacji. Powodem popularności „Igły” wśród kibiców, może być informacja o zakończeniu jego kariery reprezentacyjnej po mistrzostwach świata.  

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Specyfika meczy siatkówki – szybkie zdobywanie punktów, krótkie zagrywki etc. – ma wpływ na to gdzie najchętniej komentują kibice. Na Twitterze pojawiło się, aż 74,5 proc. (86762 wpisów) wszystkich wpisów odnoszących się do mistrzostw. Na drugim miejscu pod względem ilości postów znalazł się Instagram, który zgromadził 14,5 proc. wszystkich wpisów (17025). Ku zaskoczeniu najrzadziej kibice komentują na Facebooku, raptem 11% wpisów (12716) wygenerowali użytkownicy tego portalu.

Zaangażowanie fanów w social media można na bieżąco śledzić na platformie, która dostępna jest polskiej oraz angielskiej wersji językowej, na wszystkich urządzeniach, także mobilnych, dzięki zastosowaniu technologii Responsive Web Design. Dane z social media są przetwarzane przez system w czasie rzeczywistym i prezentowane w formie interaktywnej infografiki (wersja do pobrania jest też dostępna), która obrazuje bieżące zmiany w zachowaniu i nastrojach kibiców siatkówki, przez cały okres trwania mistrzostw.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

SocialPylon to autorskie narzędzie Isobar Poland, służące do monitoringu i zarządzania komunikacją w social media. Przez 3 tygodnie trwania mistrzostw kilkunastoosobowy zespół agencji śledzi wydarzenia i z zależności od nich poszerza zakres monitorowanych fanpage’y i fraz, co ułatwia wyłapywanie np.: nowych wydarzeń i gorących tematów podobnych np. do „ugryzienia Suareza” w trakcie mundialu. Obecnie platforma zbiera informacje z ponad 360 fraz i 80 fanpage’y dotyczących Mistrzostw Świata w siatkówce.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się