Decathlon Polska startuje z długofalowym projektem „Lepszy klimat dla sportu”

Decathlon rozpoczyna ekologiczny maraton mający na celu zwiększenie ilości dostępnego tlenu. Producent sprzętu sportowego zapowiedział właśnie, że do 2026 roku posadzi na terenie Polski 100 000 m2 lasów. Projekt jest realizowany we współpracy z Fundacją Las na Zawsze.
O autorze
2 min czytania 2022-09-13

Ekologiczny maraton

Decathlon, jako marka od lat działająca na rzecz zrównoważonego rozwoju, postanowił podjąć kolejny ważny krok w kierunku ochrony Ziemi, dbając o to, by ani naszej planecie, ani sportowcom nie zabrakło oddechu. We współpracy z Fundacją Las Na Zawsze zobowiązał się do 2026 roku posadzić w Polsce co najmniej 100 000 m2 lasów, będących naturalnymi fabrykami tlenu. Co ważne, lasy sadzone będą z dbałością o bioróżnorodność, a także regularnie monitorowane pod kątem rozwoju i zabezpieczone przed wycinką.

Troska o planetę jest dla nas niezwykle ważna – mówi Piotr Szeleszczuk, dyrektor marketingu w Decathlon Polska. – Jako globalny producent i dystrybutor sprzętu sportowego zdajemy sobie sprawę z naszego wpływu na środowisko naturalne. To dlatego robimy wszystko, aby działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Poza rozwiązaniami wprowadzonymi w naszych sklepach i fabrykach, postanowiliśmy iść o krok dalej i do 2026 roku zalesić przynajmniej 100 000m2, tworząc w Polsce nowe lasy. Są to przecież nie tylko miejsca idealne do uprawiania sportów, ale przede wszystkim dostarczają one tlenu, którego wartość docenia każdy sportowiec – dodaje Szeleszczuk.
Dzięki wspólnym działaniom z Decathlon powstanie 100 000 m2 nowych, bioróżnorodnych i liściastych lasów, które będą rosnąć Na Zawsze. Ta akcja podwójnie nas cieszy – po pierwsze z oczywistego powodu kolejnych 10 hektarów oddanych naturze – to ogromne wsparcie dla odbudowy rdzennych gatunków drzew i lasów, które mają szansę poradzić sobie w nowych warunkach klimatycznych. Ale także ze względu na sam charakter działań firmy Decathlon – m.in. serwisy, w których można naprawić swój sprzęt sportowy zamiast go wyrzucać oraz oferta 2nd Life, w ramach której można kupić używane produkty. To absolutnie właściwy kierunek w dzisiejszych czasach, kiedy powinniśmy zrezygnować ze wzmożonej konsumpcji i zrewidować swoje potrzeby, z wrażliwością spojrzeć na stan naszej planety. Tego typu działania wspieramy całym zielonym sercem – mówi Anna Derda, kierowniczka ds. komunikacji Fundacji Las Na Zawsze.

Niebieski nowym zielonym

Jedną z kluczowych kwestii dla Decathlonu są inicjatywy związane z wydłużeniem życia produktów. W sklepach funkcjonują serwisy, w których można naprawić zakupione produkty. Dodatkowo, marka uruchomiła wypożyczalnie sprzętu sportowego Decathlon Rent. Platforma ta wychodzi naprzeciw oczekiwaniom miłośników sportu, którzy nie zawsze chcą lub mogą pozwolić sobie na zakup nowych produktów, a przy tym pozwala ograniczyć konsumpcję.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Z poczucia odpowiedzialności za produkty wprowadzane przez markę do obiegu narodziła się usługa 2nd Life. Opiera się ona na sprzętach, które nie mogą już być traktowane jak nowe, ale wciąż prezentują na tyle dużą wartość, że po odpowiednim serwisie i sprawdzeniu pod kątem bezpieczeństwa mogą trafić ponownie do sprzedaży. W ramach tej usługi sprzedawane są produkty po testach, ekspozycyjne, z niewielkimi uszkodzeniami podczas dostawy i po zwrotach od klientów. Domknięciem obiegu jest szeroko pojęty recykling, od samych produktów, aż po pakowanie, jak również czyste odpady.

Jako sportowcy wiemy, że efekty nie przychodzą szybko – mówi Radosław Polechoński, lider Zrównoważonego Rozwoju w Decathlon Polska. – Małe kroki, kompleksowe działanie, regularność i konsekwencja – to klucz do sukcesu. Dlatego rozwijamy naszą działalność w sposób zrównoważony. Poza podjętym właśnie zobowiązaniem zalesienia minimum 100 000 m2, już wcześniej zapewniliśmy, że do 2026 roku 100% naszych sklepów i fabryk będzie zasilanych zieloną energią, a nasz ślad węglowy zostanie zredukowany o 53%. Dodatkowo, dbamy też o recykling naszych odpadów i bierzemy aktywny udział w akcjach sprzątania świata. Chcemy także, aby do 2026 roku wszystkie nasze produkty powstawały w stylu ecodesign, co oznacza, że będą bardziej przyjazne dla środowiska, dzięki redukcji CO2 powstającego podczas ich produkcji oraz użyciu komponentów, takich jak bawełna czy poliester z recyklingu – dodaje Polechoński.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się