Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

„Oscary marketingu” rozdane – znamy laureatów pierwszej polskiej edycji Best Brands

Podczas gali Best Brands Awards, która odbyła się 15 września w Centrum Praskim Koneser, „Oscary marketingu" w 5 kategoriach otrzymały: Samsung, Biedronka, Bosch, Allegro oraz Media Expert. Organizatorem rankingu oraz wydarzenia są Group One i GfK Polonia.
O autorze
3 min czytania 2022-09-16

Best Brands to marki, które odnoszą nie tylko sukces komercyjny, ale wzbudzają również określone emocje, zapadają w pamięć konsumentów i kojarzą się z innowacyjnymi rozwiązaniami oraz pozytywnymi doświadczeniami. To pierwszy w pełni niezależny ranking wyłaniający najsilniejsze marki, wyłącznie na podstawie dwóch wskaźników – faktycznych danych rynkowych (Share of Wallet) oraz więzi i relacji marki z konsumentem (Share of Soul). Mówimy więc o twardych danych, pokazujących jak marka performuje na wielu obszarach oraz o preferencjach konsumentów i ich doświadczeniach z marką, a nie o subiektywnych opiniach jury. Naszym „jury” było 5,1 tys. konsumentów, którzy odpowiadali na ok. 70 pytań odnośnie do danej marki.

– Unikalna metodologia pozwoliła nam na połączenie dwóch obszarów, na których codziennie odbywa się nieustanna walka między konkurencyjnymi firmami – rynek i więź z konsumentem. Sprawdziliśmy, czy marki wiedzą, czego potrzebują ich klienci, czy dopasowują się do ich potrzeb i rozumieją wyzwania dzisiejszego świata, czy mają zaangażowanych pracowników, zwracają uwagę na odpowiedzialność biznesu i zatrudnienia, i czy dotrzymują obietnic. Ranking daje nam wiedzę o tym, co konsumenci mają „w głowach i w sercach”. Nagroda Best Brands Awards trafiła do marek, które wyróżniły się poprzez swoją komunikację, ale i wartości, które reprezentuje – mówi Barbara Lewicka, senior director marketing & consumer intelligence GfK Polonia, niezależny instytut badań konsumenckich, który jest partnerem merytorycznym rankingu na świecie.

Pierwsze marki w Polsce z tytułem Best Brands

Laureatów Best Brands w Polsce wyłoniono w pięciu kategoriach: Best Brand: Overall, Polish Brand, Omnichannel Brand, Sustainability i Customer Centricity. Kategorie rankingu odzwierciedlają aktualne trendy na rynku, jak i obszary zainteresowań konsumentów w danym kraju. Są unikalne dla każdej z edycji rankingu.

Tytuł Best Overall Brand otrzymała marka z mocną pozycją rynkową, ale jednocześnie potrafiąca zbudować relację z konsumentami – Samsung (smartfony). W kategorii Best Polish Brand badanie objęło marki polskiego pochodzenia, które mają największe udziały rynkowe w swoich kategoriach produktowych, a nagrodę tę przyznano marce Biedronka (sklepy spożywcze i kosmetyczne). Laureatem kategorii Best Sustainability Brand badającej m.in. odpowiedzialność w zakresie dbania o środowisko naturalne, korzystanie z lokalnych surowców, prowadzenie działalności zgodnie z przepisami prawa, dbanie o kwestie społeczne w tym o bezpieczeństwo, edukację, ochronę zdrowia, a także przejrzystą komunikację działań firmy, została marka Bosch (mały sprzęt kuchenny). Kategorię Best Customer Centricity Brand, w której skoncentrowano się na badaniu i analizie postrzegania marki przez konsumentów, wygrała marka Allegro (sklepy online). Tytuł Best Omnichannel Brand otrzymała marka, która według konsumentów najbardziej dostosowała swoje usługi oraz komunikację do funkcjonowania w przestrzeni offline i online, czyli Media Expert (sklepy z elektroniką).

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Wielki zaszczyt móc mówić o pierwszej polskiej edycji rankingu Best Brands. O nagrodzie, która wprowadza na nasz rynek zupełnie nową jakość i stanowi cenne źródło informacji na temat siły i kondycji marek. Wczoraj wieczorem odbyła się uroczysta gala, która była nie tylko miejscem rozdania nagród dla najlepszych marek, ale również przestrzenią do inspiracji dla całego biznesu i platformą wymiany idei i wiedzy – komentuje Marek Żołędziowski, CEO Group One, organizator rankingu w Polsce.

Międzynarodowe korzenie rankingu Best Brands

Nagroda Best Brands została stworzona w 2004 roku w celu promowania najlepiej zarządzanych marek na niemieckim rynku. W ciągu 18 lat ranking Best Brands przeprowadzano m.in. w Belgii, Francji czy Włoszech. W przyszłym roku do tego grona dołączy Wielka Brytania i Szwajcaria.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Idea rankingu powstała prawie dwie dekady temu w Niemczech właśnie w czasie kryzysu. Szczególnie w takim momencie warto jest wyróżniać te marki, które odnoszą sukces, ale również ludzi, którzy decydują o strategii i kierunkach rozwoju tych marek. Wszyscy mierzyliśmy się z tym przez ostatnie lata podczas światowej pandemii, a w tym roku po wybuchu wojny. Gratuluję wszystkim wygranym, bo ostatnie, trudne czasy wymagają jeszcze trudniejszych decyzji, przemyślanych strategii i dużej elastyczności w działaniu – dodaje Marek Żołędziowski.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Przed społeczeństwem i światem biznesu stoi teraz wiele wyzwań. Z jednej strony, jesteśmy aktualnie w momencie cyfryzacji naszej rzeczywistości, a z drugiej mierzymy się z postępującymi zmianami klimatycznymi w świecie realnym. Dlatego motywem przewodnim Gali rozdania “Oscarów marketingu” były „Dwa światy, jedna przyszłość. W którym kierunku zmierzamy?”. Gośćmi specjalnymi gali i tym samym przewodnikami po wspomnianych dwóch światach byli Lewis Pugh, pływak wytrzymałościowy oraz oficjalny patron ONZ na rzecz ochrony oceanów oraz Tino Krause, regional director Central Europe w Meta.