Rusza kampania marki Glenfiddich „Where Next? Kreatorzy Zmian”

O autorze
3 min czytania 2022-10-07

Producent j whisky single malt – Glenfiddich nieustannie dąży do posiadania najlepszych wyników na rynku i bycia liderem w swojej kategorii. Sukces sprzed roku nie sprawił, że marka osiadła na laurach. Wręcz przeciwnie, w planach ma kolejne działania ukierunkowane na wzmocnienie swojej pozycji. Jednym z nich jest właśnie rozpoczynająca się kampania „Where Next? Kreatorzy zmian”. 

Od kilku lat dynamicznie rozwija się segment whisky single malt, który z roku na rok zwiększa swoją wartość. Sprzedaż whisky single malt w Polsce, w okresie 01.2021 – 05.2021 vs 01.2022 – 05.2022 wzrosła o ok. 27.5 proc. Marka Glenfiddich w tym samym okresie odnotowała 50-procentowy wzrost w stosunku do ubiegłego roku. To plasuje ją na pozycji niekwestionowanego lidera z 20-procentowym udziałem sprzedaży na polskim rynku. Glenfiddich przyczynia się najmocniej do wzrostu tej kategorii w Polsce, będąc jednocześnie najbardziej rozpoznawalną whisky single malt w naszym kraju.

A na tym nie koniec. Ocenia się, że w kolejnych latach whisky ma jeszcze bardziej umocnić swoją pozycję w Polsce.

William Grant & Sons przewiduje, że segment whisky będzie nadal rósł stwarzając świetne perspektywy dla rozwoju marek super premium. Widać też dalszą konsolidację rynku w kierunku kanału dyskontowego i coraz prężniej rozwijających się sieci specjalistycznych. Postępującą premiumizacja kategorii jest ciekawym zjawiskiem ekonomicznym, które postępuje niezależnie od nastrojów konsumenckich.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Innowator szuka kreatorów zmian

Dynamicznie rosnąca pozycja marki, nie wpływa na spowolnienie działań marketingowych. Przeciwnie. W październiku Glenfiddich inauguruje kampanię „Where Next? Kreatorzy zmian”, która poszukuje odpowiedzi na pytania: Czy można osiągnąć sukces bez stawiania sobie wciąż nowych wyzwań? Czy wybór własnej drogi wiąże się z trudnościami? Kim jest Kreator Zmiany i w jaki sposób wpływa na otoczenie?

Celem kampanii jest podkreślenie wartości, jakimi kieruje się marka Glenfiddich. Działania z nią związane koncentrują się wokół changemakerów, czyli artystów, którzy nie boją się iść pod prąd i wyznaczać nowych trendów. Glenfiddich jako marka innowacyjna, działająca nieszablonowo zaprosiła do współpracy osoby, które uosabiające bliskie marce cechy – nowatorstwo, odwagę, twórcze myślenie, niezależność.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kreatorzy zmian

W ramach współpracy artystów z Glenfiddich przy kampanii „Where Next? Kreatorzy Zmian” powstały dzieła inspirowane hasłem kampanii i DNA marki. Każdy z twórców w szczególny sposób podszedł do zadania.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Daniel Rycharski, artysta i grafik, laureat Paszportu Polityki w kategorii „sztuki wizualne”, który tworzy sztukę plenerową na wsi, przekracza kolejną granicę. Artysta znany z tworzenia sztuki w miejscach nieoczywistych kontynuuje swoją misję w przestrzeni Metaverse.

Jakub Adamiak to autor filmów krótkometrażowych, spektakli teatralnych, animacji czy ścieżek dźwiękowych i słuchowisk. W ramach kampanii stworzył, przy udziale sztucznej inteligencji, instalację audiowizualną inspirowaną światem marki.

Olka Osadzińska to dyrektor kreatywna, specjalistka strategii marek i komunikacji wizualnej. Weszła we współpracę z Glenfiddich i na potrzeby kampanii przygotowała specjalną ilustrację. Dzieło stworzone w charakterystycznym dla artystki stylu jest interpretacją świata marki, w tym brand hero czyli jelenia. 

Duet Wioletta Wiertel i Sebastian Szypuła, twórcy marki streetwearowej Bohema Clothing produkującej wegańskie obuwie i odzież z troski o zwierzęta i środowisko, zaprojektowali i wyprodukowali nerkę ze skóry z winogron inspirowaną stagiem, czyli symbolem marki.

Cztery dawki inspiracji

Głównym elementem kampanii są rozmowy przeprowadzone przez Oliviera Janiaka. Tematy poruszane podczas spotkań związane są bezpośrednio z charakterem działalności każdego z twórców.

Każdy odcinek jest spotkaniem i rozmową pomiędzy artystą, prowadzącym i znaną osobą, będącą odbiorcą sztuki. W kolejnych odcinkach zobaczymy następujące duety:

  • Daniel Rycharski i Michał Szpak
  • Olka Osadzińska i Agnieszka Dygant
  • Wioletta Wiertel, Sebastian Szypuła (Bohema Clothing)       i Maciej Musiałowski
  • Jakub Adamiak i Natalia Grosiak (Mikromusic)

Pierwsza rozmowa jest dostępna na platformie where-next.pl od 7 października, kolejne spotkania będą udostępniane widzom co tydzień.

Zmiana

Kampania „Where Next? Kreatorzy zmian” motywuje do zmiany oraz podejmowania odważnych wyzwań, ale pragnie także wspierać artystów i kolejnych changemakerów nie tylko mentalnie, lecz również finansowo. Dlatego w porozumieniu z twórcami zdecydowano, że plakaty Olki Osadzińskiej i nerki od Bohema Clothing zostaną wystawione na sprzedaż w sklepie Fundacji Bęc Zmiana. Dochód ze sprzedaży zostanie przeznaczony na finansowe wsparcie młodych artystów.

Where Next? Metaverse?

Kampania wystartowała 6 października. W ramach akcji przez cały miesiąc Glenfiddich zaprasza wszystkich do Metaverse, gdzie na gości czekać będzie ekskluzywny reportaż z udziałem Daniela Rycharskiego o sztuce przekraczającej granice. Kampania „Where Next? Kreatorzy Zmian” wynosi sztukę na nowy poziom i czyni ją jeszcze bardziej dostępną, a wydarzenie w Decentraland jest dowodem na podążanie marki z duchem czasu, a także ciągłe poszukiwanie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań.