Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Filtr AR „OznaczamReklamy” od UOKiK pomoże wyróżnić treści

Filtr AR „OznaczamReklamy” od UOKiK pomoże wyróżnić treści
Twórcy internetowi mogą już wypróbować specjalne narzędzie, które przygotował dla nich UOKiK – filtr AR na Instagram i Facebook. Można go wyszukać po nazwie „OznaczamReklamy".
O autorze
2 min czytania 2022-10-11

Filtr AR OznaczamReklamy był zapowiadany przy publikacji „Rekomendacji Prezesa UOKiK dotyczących oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych”. Teraz można już korzystać z jego funkcjonalności. To bezpłatne narzędzie, wykorzystujące rozszerzoną rzeczywistość dla urozmaicenia publikowanych obrazów i video, które w atrakcyjny i czytelny sposób pozwoli oznaczać materiały o charakterze komercyjnym. 

– Nowoczesna technologia stojąca za filtrami AR umożliwia nakładanie efektów na obraz z kamery w czasie rzeczywistym.  Dzięki naszemu filtrowi zadbasz o wyraźne i jednoznaczne oznaczenie reklamy, autopromocji i prezentu. Będzie to też jasny sygnał dla twoich odbiorców, że znasz i stosujesz się do wytycznych zawartych w naszych Rekomendacjach, a dla nas, że pomagasz polecać je dalej. Zachęcamy do testowania i stosowania zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie – mówi Tomasz Chróstny, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Filtr OznaczamReklamy przygotowany został w  dwóch liniach kolorystycznych – fioletowej i białej, aby umożliwić jak najlepsze dopasowanie go do autorskich kreacji twórców internetowych, przy jednoczesnym zadbaniu o jego maksymalną widoczność. Dwupoziomowe oznaczanie jest kluczowe dla jednoznacznej, zrozumiałej i zauważalnej dla wszystkich obserwatorów identyfikacji komercyjnego charakteru publikowanych treści. Ważne, aby konsument, niezależnie czy korzysta z urządzeń mobilnych, czy stacjonarnych, od razu wiedział z jakim rodzajem materiału się zapoznaje.  Rekomendujemy korzystanie z funkcjonalności platform społecznościowych oraz jednoczesne oznaczanie treści we własnym zakresie.

Filtr AR na Instagram i Facebook jest dostępny na profilu UOKiK na Instagramie, skąd można go zapisać i używać w dowolnym momencie. Znajdziemy go również w wyszukiwarce efektów pod nazwą „OznaczamReklamy”.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Współregulacja – UOKiK razem z branżą i akademikami

Rekomendacje Prezesa UOKiK zawierają ważne definicje, regulacje prawne, konkretne przykłady i schematy działań dotyczące oznaczeń materiałów reklamowych w różnych mediach społecznościowych, takich jak Instagram, Facebook, TikTok, Youtube. Powstały po  kilku miesiącach konsultacji z przedstawicielami branży influencer marketingu: Związkiem Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR oraz Radą Reklamy. W pracach uczestniczyli także akademicy z Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW oraz Zakładu Systemów Prasowych i Prawa Prasowego WNPiD UAM. Natomiast w dyskusji na temat sposobów oznaczania prezentów, zaproszeń czy linków afiliacyjnych nie zabrakło także samych twórców, którzy włączyli się w pierwsze konsultacje prowadzone przez Urząd na Instagramie @uokikgovpl.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jakie są nowe wytyczne dotyczące oznaczania treści reklamowych w social mediach?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Tego dowiesz się z naszego szkolenia, podczas którego mówiona zostanie branża influencer marketingu oraz przedstawione zostaną wszelkie aspekty prawne z nią związane. 

Kiedy odbędzie się szkolenie?

17 listopada 2022 w godzinach 09:00 – 13:00 (w trakcie przewidziana jest 20-minutowa przerwa).

Gdzie je organizujemy?

Szkolenie odbędzie się w pełni online.

Dla kogo jest to szkolenie?

Do wzięcia udziału zachęcamy:

  • agencje influencer marketingowe, PR-owe, marketingowe, reklamowe,
  • kreatywnych domów mediowych,
  • firmy podejmujące współprace z influencerami,
  • twórców i influencerów,
  • dziennikarzy,
  • prawników,
  • użytkowników social mediów,
  • wszystkich zainteresowanych branżą influencer marketingu, chcących zdobywać i poszerzać wiedzę w jej zakresie.

Co trzeba zrobić zrobić, żeby się zapisać?

Zapis na szkolenie możliwy jest w formie mailowej. Wiadomość potwierdzającą chęć udziału prosimy kierować na adres: [email protected]. Koszt całodniowego szkolenia wynosi 390 zł netto (479,70 zł brutto) – to cena przy zakupie udziału dla jednej osoby.

Każdy uczestnik szkolenia otrzyma także notatki i ćwiczenia od prelegentek w formie pliku PDF.

Więcej informacji, a także szczegółowy program szkolenia, poznacie na stronie Szkolenie – Nowe rekomendacje UOKiK dotyczące influencer marketingu.

Do zobaczenia online już 17 listopada!