Rząd ujednolica identyfikację wizualną polskich ministerstw

Rząd ujednolica identyfikację wizualną polskich ministerstw
Ministerstwa w Polsce będą posługiwały się nowymi znakami i identyfikacją wizualną. Rebranding resortów to efekt wejścia w życie rozporządzenia, które określa zasady wspólnej identyfikacji wizualnej dla organów administracji rządowej.
O autorze
1 min czytania 2022-10-17

fot. MinisterstwoSprawiedliwości / Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego / Ministerstwo Edukacji i Nauki

Do tej pory polskie resorty posługiwały się niezwykle różnorodną identyfikacją wizualną, niemal dowolnie stosując zestawy barw, symboli i fontów. Identyfikacyjny chaos ma niebawem ustąpić miejsca spójnej i estetycznej komunikacji wizualnej – a to za sprawą rozporządzenia, które właśnie weszło w życie.

30 września w Dzienniku ustaw ukazało się Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie sposobu używania wizerunku orła ustalonego dla godła Rzeczypospolitej Polskiej oraz barw Rzeczypospolitej Polskiej do celów wspólnej identyfikacji wizualnej.  

Odtąd logo organów administracji państwowej bazują na prostej konstrukcji złożonej z symbolu orła białego, nazwy danej jednostki oraz biało-czerwonego paska. Jedynie Ministerstwo Obrony Narodowej może posługiwać się dotychczasowym wizerunkiem orła.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W identyfikacji wizualnej dominuje biel, czerń, granat wraz z elementami w kolorze czerwonym, a „rządowym” font stał się bezszeryfowy krój LATO regularne.

Zależnie od zastosowania, znaki mogą pojawiać się w formie uproszczonej, bez wizerunku orła lub ze skrótem nazwy organu administracji rządowej. Logo może widnieć w wersji kolorowej bądź achromatycznej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nowa identyfikacja wizualna dotyczy dokumentów elektronicznych, stron internetowych, social mediów, korespondencji listowej oraz materiałów informacyjno-promocyjnych. W rozporządzeniu znalazły się liczne wzory znaku podstawowego na jasnym i ciemnym tle czy też przykłady stosowania znaków na materiałach drukowanych i elektronicznych.

W mediach społecznościowych już widać efekty wprowadzonych zmian. Profile ministerstw zmieniły swoje logo oparte na jednym schemacie. Również internetowe poszczególnych resortów od początku października zyskują bardziej jednolity wygląd.

PS
Polskie Ministerstwo Klimatu i Środowiska rozpoczyna kampanię dotyczącą oszczędzania energii. Jak inne kraje edukują w tym obszarze?