Rosnące znaczenie zrównoważonego rozwoju w produkcji materiałów na żywo [raport Sony]

Branża produkcji na żywo staje w obliczu rosnącej presji, aby działać w sposób bardziej zrównoważony, pomimo wielu wyzwań. Nowo opublikowany raport firmy Sony ma na celu przedstawienie kluczowych możliwości dla firm działających w branży w zakresie wprowadzania zmian.
O autorze
1 min czytania 2022-10-18

W treści raportu podkreślono, że zrównoważone praktyki nie są uniwersalne, ponieważ każda produkcja ma swoje unikalne wymagania. Poprzez analizę kluczowych obszarów wyzwań dla branży, firma Sony była w stanie znaleźć przestrzenie, w których możliwe jest wprowadzenie zmian korzystnych dla biznesu i środowiska.

Kluczowe wyzwania to:

  • Pomiary śladu (oddziaływania) ekologicznego: Bez jasnej wiedzy na temat bieżącego poziomu emisji trudno jest firmom dokładnie ocenić swój wpływ na emisję dwutlenku węgla i uzasadnić zakłócenia oraz koszty przejścia na nowe systemy i procesy.

  • Rozpatrywanie wymagań poszczególnych produkcji: Transport i logistyka są podstawą produkcji na żywo i być może największym wyzwaniem pod względem zrównoważonego rozwoju. 
  • Ograniczenia w zakresie wozów transmisyjnych: To od nich pochodzi lwia część emisji z produkcji. Nie można ich usunąć z procesu, ale można i należy zbadać możliwości zmniejszenia obciążenia z ich strony.

    LinkedIn logo
    Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
    Obserwuj
  • Niepewność dotycząca zaopatrzenia w źródła energii: Niezawodna infrastruktura energetyczna i sieć są niezbędne dla produkcji na żywo. Z tego powodu stosuje się nadmierne rezerwy w celu przygotowania się na ewentualną awarię źródła energii, a co za tym idzie – duże ilości niewykorzystywanych zasobów. 

W treści tego raportu opisano modułowe podejście do produkcji na żywo, które umożliwia firmom zmniejszenie ilości odpadów i wpływu na środowisko tam, gdzie to możliwe, udowadniając, że branża może odgrywać aktywną rolę w dążeniu do zrównoważonego rozwoju.

Mimo że branża produkcji na żywo nie może całkowicie wyeliminować swojego wpływu na emisję dwutlenku węgla poprzez ukierunkowanie na wydajność i optymalizację w swoich procesach, to możemy uzyskać możliwie najniższy wpływ, jednocześnie zapewniając ekscytującą transmisję z wydarzenia na żywo tym, którzy nie mają możliwości być na miejscu – mówi Norbert Paquet, kierownik działu produkcji na żywo w ramach Solutions Europe.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Więcej informacji na temat podejścia firmy Sony do zrównoważonego rozwoju można znaleźć pod adresem: pro.sony/pl_PL/solutions/sustainability.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się