W treści raportu podkreślono, że zrównoważone praktyki nie są uniwersalne, ponieważ każda produkcja ma swoje unikalne wymagania. Poprzez analizę kluczowych obszarów wyzwań dla branży, firma Sony była w stanie znaleźć przestrzenie, w których możliwe jest wprowadzenie zmian korzystnych dla biznesu i środowiska.
Kluczowe wyzwania to:
Zobacz również
-
Pomiary śladu (oddziaływania) ekologicznego: Bez jasnej wiedzy na temat bieżącego poziomu emisji trudno jest firmom dokładnie ocenić swój wpływ na emisję dwutlenku węgla i uzasadnić zakłócenia oraz koszty przejścia na nowe systemy i procesy.
- Rozpatrywanie wymagań poszczególnych produkcji: Transport i logistyka są podstawą produkcji na żywo i być może największym wyzwaniem pod względem zrównoważonego rozwoju.
-
Ograniczenia w zakresie wozów transmisyjnych: To od nich pochodzi lwia część emisji z produkcji. Nie można ich usunąć z procesu, ale można i należy zbadać możliwości zmniejszenia obciążenia z ich strony.
- Niepewność dotycząca zaopatrzenia w źródła energii: Niezawodna infrastruktura energetyczna i sieć są niezbędne dla produkcji na żywo. Z tego powodu stosuje się nadmierne rezerwy w celu przygotowania się na ewentualną awarię źródła energii, a co za tym idzie – duże ilości niewykorzystywanych zasobów.
W treści tego raportu opisano modułowe podejście do produkcji na żywo, które umożliwia firmom zmniejszenie ilości odpadów i wpływu na środowisko tam, gdzie to możliwe, udowadniając, że branża może odgrywać aktywną rolę w dążeniu do zrównoważonego rozwoju.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Mimo że branża produkcji na żywo nie może całkowicie wyeliminować swojego wpływu na emisję dwutlenku węgla poprzez ukierunkowanie na wydajność i optymalizację w swoich procesach, to możemy uzyskać możliwie najniższy wpływ, jednocześnie zapewniając ekscytującą transmisję z wydarzenia na żywo tym, którzy nie mają możliwości być na miejscu – mówi Norbert Paquet, kierownik działu produkcji na żywo w ramach Solutions Europe.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Więcej informacji na temat podejścia firmy Sony do zrównoważonego rozwoju można znaleźć pod adresem: pro.sony/pl_PL/solutions/sustainability.