fot. lifesavingbeats.com
Fundacja British Heart, która wspiera badania zapobiegające chorobom serca i układu krążenia, ponownie angażuje się w edukację na temat pierwszej pomocy. Po sukcesie kampanii, która inspirowała do nauki RKO w rytmie „Stayin’ Alive” Bee Gees, organizacja postanowiła rozszerzyć listę „ratujących życie piosenek”.
Zobacz również
W serwisie streamingowym Spotify pojawiła się playlista „Lifesaving Beats”, na której znalazły się utwory zachowujące rytm odpowiadający od 100 do 120 uderzeń na minutę – idealny do prowadzenia RKO.
Miłośnicy muzyki mogą wybrać piosenki z rozmaitych gatunków i dekad, od różnych wykonawców i zespołów – od Kate Bush, The 1975, Kasabian czy Lizzo, aż po Liama Gallaghera. Następnie na stronie lifesavingbeats.com użytkownicy mogą wygenerować listę odtwarzania swoich najczęściej słuchanych utworów w odpowiednim tempie, aby przejść do 15-minutowego treningu resuscytacji krążeniowo-oddechowej przy wsparciu narzędzia RevivR.
W ciągu kwadransa użytkownik otrzymuje informacje na temat rozpoznania zatrzymania akcji serca, uciśnięć klatki piersiowej oraz prawidłowych kroków użycia defibrylatora.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
BABY SHARK DO DO DO DO DO DO,BABY SHARK DO DO DO DO DO DO… Great now that’s in your head, did you know it has the right beat to learn CPR to?Discover many more #LifesavingBeats here: https://t.co/HOMAd3W9PpRT if this is your chosen song pic.twitter.com/GigFTjWBxI — BHF (@TheBHF) October 24, 2022
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampania powstała w odpowiedzi na niepokojące dane zgromadzone przez FBH. Choć natychmiastowa resuscytacja krążeniowo-oddechowa i defibrylacja mogą w niektórych przypadkach ponad dwukrotnie zwiększyć szanse na przeżycie, badania pokazują, że ponad jedna trzecia dorosłych Brytyjczyków nigdy nie podjęła żadnej formy szkolenia w zakresie RKO.
Ten zabawny sposób nauki ma poważne przesłanie – przy ponad 30 000 pozaszpitalnych zatrzymań krążenia każdego roku w Wielkiej Brytanii i wskaźniku przeżycia wynoszącym mniej niż jeden na 10, istnieje pilna potrzeba, aby ludzie nauczyli się resuscytacji krążeniowo-oddechowej w przystępny i angażujący sposób – tłumaczy dr Charmaine Griffiths, chief executive w British Heart Foundation.
PS
Nagradzana kampania „Pierwsza pomoc ludzkości” Banku BNP Paribas, PCK i agencji VMLY&R obejmowała eksperyment społeczny, w ramach którego odbyło się szkolenie pierwszej pomocy dla przypadkowych osób. Akcja pozwoliła uczestnikom zmierzyć się z własnymi przekonaniami, barierami czy stereotypami.