Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Najbardziej mobilna reklama OOH? Nextbike rozwija ofertę kampanii reklamowych opartych na ekosystemie rowerów miejskich

Najbardziej mobilna reklama OOH? Nextbike rozwija ofertę kampanii reklamowych opartych na ekosystemie rowerów miejskich
O autorze
3 min czytania 2022-10-25

Dowozimy targety na rowerach!

Kiedy w 2011 roku montowaliśmy we Wrocławiu pierwsze stacje rowerowe, mogliśmy jedynie mocno trzymać kciuki, by idea bikesharingu podbiła serca Polaków. Po 11 latach rowery Nextbike Polska stały się nieodłącznym elementem transportu publicznego w blisko 60 miastach.

11 lat obecności Nextbike w Polsce zaowocowało spektakularnymi wynikami:

  • Ponad 75 mln wypożyczeń rowerów
  • Przeszło 320 mln przejechanych kilometrów
  • Niemal 2,7 mln użytkowników i ponad 10 mln osób z dostępem do rowerów miejskich Nextbike w Polsce
  • Portfolio Nextbike Polska to ponad 16,5 tys. rowerów – i wciąż przybywa – oraz
  • Ponad 27 tys. nośników reklamowych

To wszystko sprawia, że przekaz marketingowy na rowerach Nextbike dociera nawet tam, gdzie nie ma dostępu do internetu.

– Wyróżnikiem komunikacji mobile-OOH na rowerach Nextbike jest jej widoczność, nienachalny charakter oraz możliwość prowadzenia działań multichannelowych, łączących przekaz widoczny na rowerach z dedykowanymi aktywacjami brandowymi dostępnymi z poziomu aplikacji. Łączenie kampanii online i offline to ukłon w kierunku marketerów, którzy dzięki wykorzystaniu portfolio reklamowego Nextbike dodatkowo mają możliwość wsparcia działań na rzecz rozwoju zielonego transportu i rozwiązań przyjaznych mieszkańcom zarówno dużych miast, jak i mniejszych miejscowości. Niebagatelne znaczenie ma również fakt, że reklamując się na rowerach Nextbike marketerzy mogą w pełni świadomy sposób ograniczać ślad węglowy planowanej komunikacji marketingowej, co w ocenie coraz większej grupy konsumentów jest bardzo pożądane i świadczy o społecznej odpowiedzialności marki – dodaje Monika Wołczyk, head of sales w Nextbike.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Weź KPI na rowery!

Nasze portfolio produktowe daje nam możliwość proponowania marketerom zindywidualizowanych rozwiązań – w zależności od potrzeb, przekazu oraz dopasowania do budżetu.

Każdy rower wyposażony jest w powierzchnię reklamową idealną do osadzenia w niej komunikacji marketingowej, a fakt, że działamy zarówno na terenie aglomeracji, jak i mniejszych miast, sprawia, że możliwe jest skalowanie zasięgu kampanii. Oferujemy również możliwość customowania przekazu – lokalnie, czasowo i w zależności od potrzeb i komunikatu reklamowego. Jako Nextbike dbamy o jakość wykonania – i to w detalach.

Słuchaj podcastu NowyMarketing


Fot. Niestandardowa kampania na rowerach Veturilo – współpraca z Silan.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

A co z online?

Mobilność reklamy na rowerach rozumiemy nie tylko poprzez ich zdolność do przemieszczania się po całym mieście, ale również poprzez aplikację, przez którą rowery są wypożyczane. Dzięki wykorzystaniu możliwości reklamowych, jakie oferujemy, nasi partnerzy biznesowi mogą stworzyć wielowymiarową kampanię gwarantującą dotarcie do jednej z najbardziej atrakcyjnych grup docelowych, bowiem 90% naszych użytkowników to osoby w wieku 18-44. Banery z przekazem reklamowym mogą pojawić się przed, w trakcie i po wypożyczeniu roweru. Ponadto, chcąc wspierać naszych partnerów, poprzez ciągłe rozwijanie naszej oferty, podczas współpracy bardzo często wykorzystujemy nasze kanały komunikacji takie jak social media czy strony www systemów rowerowych.


Fot. Kampania online w aplikacji Nextbike – współpraca z Costa Coffee.

Wiemy, że dobra kampania reklamowa to taka, która angażuje i to na różnych płaszczyznach, dlatego stale uatrakcyjniamy naszą ofertę poprzez m.in.:

  • Banery w aplikacji Nextbike z przekierowaniem na landing page
  • Aktualności w aplikacji i na stronie www z materiałem pogłębiającym kampanię
  • Wysyłkę notki prasowej do branżowych mediów
  • Sesje zdjęciowe rowerów na mieście
  • Posty na Facebooku, Instagramie, LinkedInie
  • Konkursy z nagrodami od partnera
  • Eventy rowerowe
  • Sponsorowane stacje rowerowe
  • Vouchery na darmowe przejazdy
  • Post-buy z podsumowaniem kampanii.

– Doskonałym przykładem niestandardowej kampanii może być nasza długoterminowa współpraca z bankiem City Handlowy. W przygotowanej strategii zawarty był zarówno branding całego systemu, w skład którego wchodziło kilka tysięcy rowerów, stacje rowerowe, jak i nakierowanie użytkowników na zbudowaną nową aplikację City Bankowy Bikes do wynajmu jednośladów, która dodatkowo posiadała funkcje wspierające cele sprzedażowe naszego partnera. Wszystko to poparte było bardzo szeroką kampanią obejmującą właściwie wszystkie nasze kanały komunikacji – mówi Monika Wołczyk

Launch nowych możliwości – Veturilo 3.0

Latem bieżącego roku podpisaliśmy kolejny kontrakt z Miastem Stołecznym Warszawa cedujący na nas obsługę i rozwój sieci rowerów miejskich na kolejne sześć lat (2023-28). Zgodnie z założeniami kontraktu zmieniać się będzie naprawdę dużo – począwszy od całkiem nowej floty rowerowej, poprzez nowe stacje, system wypożyczeń, na ekosystemie aplikacji kończąc.


Fot. Wizualizacja nowego roweru Veturilo

Rozwiązania dla sektora B2B w Warszawie, i nie tylko

– 10 lat doświadczeń w realizacji kampanii mobile-OOH sprawia, że nie tylko znamy się na tej robocie, ale skutecznie pomagamy w planowaniu i optymalizacji działań marketingowych w oparciu o flotę Veturilo. Przyszłoroczny start zupełnie nowego systemu w Warszawie to świetna okazja aby zaistnieć ze swoim komunikatem na rowerach miejskich. Wierzymy, że sam start sezonu będzie cieszył się ogromnym zainteresowaniem zarówno mediów jak i użytkowników co może wpłynąć na wyjątkowo atrakcyjne zasięgi kampanii naszych partnerów – mówi Monika Wołczyk.

Weź KPI na Veturilo

  • Visibility, awareness, reach,
  • uproszczona konwersja,
  • możliwość customowania formy i dywersyfikacji przekazu,
  • dopasowanie do potrzeb, zainteresowań czy wartości różnych typów odbiorców,

to tylko niektóre zmienne nowych możliwości komunikacji z wykorzystaniem rowerów miejskich.

– Zainteresowanie komunikacją na rowerach Veturilo od zawsze jest duże, marketerzy nie tylko doceniają obecne rozwiązania, ale są żywo zainteresowani nowymi – szczególnie tymi pozwalającymi realizować kampanie multichannelowe oraz 360, w których wykorzystujemy powierzchnię reklamową na naszych rowerach, łącząc ją z kampanią w naszej aplikacji, eventami, czy voucherami na darmowe przejazdy – mówi Cezary Dudek, head of marketing & communications w Nextbike Polska.


Fot. Misja: Rowerem do pracy – współpraca Nextbike z Rocketjobs

Kontakt: [email protected]
Sprawdź ofertę na stronie nextbike.pl/dla-firm

Artykuł powstał we współpracy z Nextbike.