To już druga tokenizacja ogłoszona przez Bank Pekao S.A. Wcześniej Pekao stokenizował elementy kompozycji malarskiej Rafała Bujnowskiego i powiązał je z 440 kartami płatniczymi Unique wprowadzonymi wspólnie z Mastercard. Każda z kart na awersie ma nadrukowane zdjęcie z fragmentem obrazu „Ściana pracowni” autorstwa tego znanego artysty wizualnego.
Nowy projekt jest kolejnym z cyklu działań art brandingowych Pekao pod wspólnym hasłem „Kiedy sztuka kreuje biznes”. Bank, sięgając do kilkudziesięcioletniej tradycji współpracy z uznanymi artystami, postanowił wrócić do modelu promowania marki przez sztukę, lecz tym razem w przestrzeni wirtualnej.
Zobacz również
Wspólnie z Radiem ESKA i firmą Veles Production w pierwszym polskim środowisku metaversowym ESKA World została stworzona przestrzeń Pekao – Galeria PeoPay. W jej dwóch wirtualnych pomieszczeniach prezentowane są stokenizowane prace Kai Renkas i gra interaktywna.
Jako pierwsi wśród tradycyjnych instytucji finansowych na świecie stokenizowaliśmy sztukę. Nasze wejście do świata metaverse, które jest nierozerwalnie związane z NFT, to naturalna kontynuacja tego działania. To symboliczny gest wejścia do świata Web 3.0, ale zgodny z jego regułami. Teraz NFT z pracami Kai Renkas, wykonanymi na 25-lecie Bankowości Prywatnej Banku Pekao pokazujemy w jego naturalnym cyfrowym środowisku. Tym udowadniamy, że rozumiemy zarówno tę przestrzeń, jak i naszych klientów, którzy z pewnością będą eksplorować ESKA World. Nasza obecność w świecie ESKA World to efekt konsekwentnego podążania za najnowszymi trendami, które wpisują się w naszą strategię – wyjaśnia Jarosław Fuchs, wiceprezes Banku Pekao S.A.
Kaja Renkas to uznana artystka tworząca plakaty, okładki książek i animacje. Działa też w przestrzeni AR (rozszerzonej rzeczywistości). Dla Pekao przygotowała cykl prac „Żubr na Wall Street” oraz stworzone na ich bazie animacje. W metaverse udostępnia oprócz nich interaktywną grę „Forgotten Creatures” bazującą na AR.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Wychodząc od tradycyjnego plakatu, który przez 40 lat był środkiem wyrazu w reklamie Banku Pekao stworzyłam kompozycje, które swoje rozwinięcie mają w wirtualnej rzeczywistości. Ich stokenizowanie pozwoliło na pójście o krok dalej, w stronę świata metaverse. Jednocześnie wykorzystując nowe technologie jestem wierna swojej stylistyce – komentuje artystka Kaja Renkas.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nazwa Galerii PeoPay w ESKA World to nawiązanie do aplikacji mobilnej Pekao, z której najczęściej korzystają klienci banku i mocno kojarzą ją z Pekao oraz pionierskimi rozwiązaniami, takimi jak możliwość zakładania konta na selfie. Aplikacja zajmuje silną pozycję jednego z liderów jakości i zadowolenia.
Wystawa NFT Kai Renkas prezentowana będzie nie tylko w metaverse, ale i w siedzibie Banku Pekao przy ul. Żwirki i Wigury w Warszawie. Tokeny – podobnie jak w przypadku projektu Unique z artystą wizualnym Rafałem Bujnowskim – stworzy dla Pekao firma SmartVerum.
Rozwój naszej współpracy z Bankiem Pekao w obszarze tokenizacji dzieł sztuki, dowodzi, że topowe instytucje finansowe w Polsce widzą ogromny potencjał w wykorzystaniu NFT. Tokeny dają niezliczone możliwości konsumowania sztuki bardzo różnym podmiotom: artystom, galeriom oraz kolekcjonerom i firmom definiującym się poprzez art branding. Od prezentacji sztuki na wystawach i wernisażach po inwestowanie – to już nie tylko przyszłość, ale jak widzimy teraźniejszość – podkreśla Bartosz Bilicki, prezes SmartVerum, firmy zajmującej się tokenizacją sztuki.
Więcej szczegółowych informacji na temat tego projektu dostępne jest na stronie internetowej www.pekao.com.pl/unique.