Wyzwanie Healthy Cities – nowe lasy i zielone inicjatywy miejskie

O autorze
1 min czytania 2022-11-04

Blisko 80 tys. nowych drzew, czyli ponad 9 ha lasów pojawi się na mapie Polski. Dzięki współpracy Grupy LUX MED z Lasami Państwowymi trzy firmy, które zwyciężyły w tegorocznym wyzwaniu Healthy Cities, posadzą lasy. Wiemy też na jakie inicjatywy zwycięskie miasta przeznaczą 60 tys. zł z Zielonego Budżetu.

Celem czerwcowego wyzwania Healthy Cities, realizowanego przez Grupę LUX MED, było zachęcenie jak największej liczby osób do podejmowania aktywności fizycznej, którą można przeliczyć na kroki. Trzy zwycięskie firmy – Elsat, ZEC Service i Societe Generale Insurance Poland – w ramach nagrody posadzą lasy w Nadleśnictwach: Siewierz, Oława, Oleśnica Śląska. Łącznie będzie to ponad 9 ha lasów. Pierwsze nasadzenia odbyły się w sobotę 22 października.

Jesteśmy dumni, że udało nam się zachęcić do aktywności fizycznej aż 9 tys. osób. Trzy najaktywniejsze firmy odebrały już nagrody i rozpoczęły sadzenie własnych lasów. Cieszymy się, że zwycięzcy mogą nie tylko zrobić coś dobrego dla planety, ale także zintegrować się i po prostu dobrze bawić. Wierzę, że takie inicjatywy przynoszą długofalowe korzyści – mówi Anna Rulkiewicz, prezes Grupy LUX MED.
LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Z danych opublikowanych przez United Nations Climate Change wynika, że 1 ha gruntu leśnego w Polsce pochłania rocznie średnio 2,5 t CO2. Dotychczas w ramach wyzwania Healthy Cities, Grupa LUX MED wraz z Lasami Państwowymi odnowiła 50 ha lasów w Polsce. Teraz ten wynik powiększy się o kolejne 9 ha, co oznacza, że posadzone drzewa w całym cyklu swojego życia będą pochłaniały ok. 23 tony CO2 rocznie[1].

Zielone nagrody dla miast

Nagrodą dla trzech najbardziej aktywnych w wyzwaniu miast, czyli Świętochłowic, Świnoujścia i Ostrołęki był Zielony Budżet, o łącznej wartości 60 tys. zł. Środki te przeznaczone zostały na wsparcie wybranych inicjatyw proekologicznych i sportowych. Świętochłowice – lider rankingu Healthy Cities w kategorii miasta, planuje za uzyskaną nagrodę zakupić:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • pola lawendowe z hotelami dla ptaków i owadów,
  • budki dla kaczek i gołębi,
  • ocieplane budki dla kotów,
  • ocynkowane pojemniki na korki.

Świnoujście i Ostrołęka postanowiły przeznaczyć wygrane na sprzęt elektroniczny, który wesprze upowszechnianie kultury fizycznej wśród mieszkańców.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

[1] Dane: unfccc.int/documents/461817