Ideą PZU Futbol Plus jest łączenie w jednej drużynie dzieci z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Młodzi zawodnicy dzieleni są ze względu na stopień sprawności, dzięki czemu podczas treningów i turniejów rywalizują na odpowiednim dla siebie poziomie.
Projekt podejmuje też temat aktywności sportowej, która dla osób z niepełnosprawnościami jest zarówno sposobem na dobrą zabawę i integrację, ale też zupełnie nową, nieznaną dotąd formą spędzania czasu. Przyjaźń, samodzielność, różnorodność, akceptacja – to hasła, które doskonale wyrażają PZU Futbol Plus.
Zobacz również
Niestety, szkółek piłkarskich w Polsce nadal jest za mało. Oznacza to, że dziesiątki tysięcy dzieci jest wykluczonych z możliwości gry w piłkę nożną, a tym samym realizacji swoich pasji. Odpowiedzią na ten stan rzeczy jest najnowsza kampania PZU Futbol Plus pod hasłem Graj z nami!
Kampania skierowana jest do dzieci z niepełnosprawnościami, ich rodziców i kolegów, a także trenerów, nauczycieli, wolontariuszy czy lokalnych organizacji. Jej celem jest zrzeszenie lokalnych społeczności i zachęcenie ich do zakładania własnych szkółek piłkarskich – przy wsparciu PZU Futbol Plus. Stąd też hasło całej akcji – Graj z nami! – zachęcające do przyłączenia się do inicjatywy.
PZU Futbol Plus czynnie wspiera chętnych do udziału w projekcie. Na szczeblu centralnym, prócz koordynacji projektu, prowadzi szkolenia dla trenerów i organizuje własne turnieje. Pomaga również lokalnie: zapewnia wsparcie finansowe, załatwia sprzęt i pomaga nadzorować całe przedsięwzięcie. Wszystko po to, by zapewnić dzieciom bezpłatne zajęcia pod okiem profesjonalnej kadry trenerskiej.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Na działania promocyjne składa się kampania w telewizji i radio, kampania radiowa oraz online. Głównym elementem kampanii jest spot reklamowy z udziałem dzieciaków z akademii PZU Futbol Plus oraz gwiazdy piłki nożnej – samego Lukasa Podolskiego.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wszystkie działania promocyjne prowadzą na odświeżoną stronę projektu: www.FutbolPlus.org, gdzie znajdują się niezbędne informacje dotyczące projektu.
Kampania rozpoczyna się 15 listopada i jest współfinansowana ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Za kampanię odpowiada agencja Madera Consulting i Film Fiction.