Do zadań agencji należy stworzenie strategii i konceptu kreatywnego, a następnie jego realizacja. Agencja odpowiada ponadto za obsługę akcji w zakresie działań media relations oraz za stworzenie materiałów podsumowujących akcję w formie video oraz popularyzację tych materiałów na YouTube.
Koncept kampanii oparty jest o niestandardowy nośnik jakim są minibillboardy, będące odwzorowaniem tradycyjnych billboardów, pomniejszone w skali 1:12, z zachowaniem wszystkich szczegółów.
Zobacz również
Część może wyjść poza granice Polski , ponieważ w planie jest włączenie innych placówek z grupy Bupa, do której należy LUX MED.
Zasięg kampanii to ponad 130 niestandardowych nośników OOH w 8 różnych lokalizacjach w Polsce. Idea akcji łączy nazwy planów medycznych LUX MED z gatunkami drzew. Są to takie gatunki drzew jak: dąb, brzoza, jarzębina, orzech, jodła, sosna, platan. Każdy nośnik nawiązuje do innego gatunku drzewa, na przykład billboard z informacjami o planie medycznym „Dąb”, stanie pod dębem, a „Jarzębina” pod jarzębiną. Akcja ma charakter informacyjno-edukacyjny. Sposób w jaki zostały stworzone minibillboardy, oraz informacje na nich umieszczone mają intrygować i zachęcić użytkowników do interakcji.
Kampania będzie trwała miesiąc, od 22 września do końca października 2014.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
„Zdecydowaliśmy się na tego rodzaju niestandardową kampanię, aby poruszyć wyobraźnię naszych odbiorców i mediów. Przekornie wykorzystaliśmy świat mikro, żeby przypomnieć, co w życiu powinno być wielkie i ważne, czyli nasze zdrowie.” – Marzena Kowalska – Dyrektor Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej LUX MED Sp. z o.o.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W ramach kampanii przeprowadzona została sesja zdjęciowa we współpracy z duetem artystycznym Minimondo – specjalistkami od mikro świata. Zdjęcia prezentują figurki przygotowane przez artystki i stanowią niestandardowy sposób zainteresowania kampanią.
Kampania zostanie podsumowana produkcją video, która będzie emitowana na YouTube.
Całość kampanii wspierana jest przez patronów medialnych: Wirtualna Polska, Fundacja Gaja, oraz serwisy: Palapa, Purpose, Lubię Drewno.
Za realizację kampanii odpowiada Maciej Mazur – Project Manager agencji Biuro Podróży Reklamy. Koncept kampanii został opracowany przez Roberta Sosnowskiego (Managing Director).
Po stronie klienta, kampanię nadzoruje Magdalena Trzcińska, Koordynator Projektów Marketingowych i Maciej Kuźma, Manager Marketingu Produktów LUX MED Sp. z o. o.
Jest to już drugi niestandardowy projekt marketingowy realizowany przez Biuro Podróży Reklamy dla LUX MED.