TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Zaprzyjaźnij się z młodymi

Młode osoby w firmie to mnóstwo poświęconego czasu i pracy na ich wdrożenie i naukę. Czy warto podejmować taki wysiłek? Warto– bo to inwestycja w przyszłość i rozwój.
O autorze
2 min czytania 2014-09-23

Czy inwestycja ta okaże się zyskowna, zależy przede wszystkim od tego, w jakim stopniu przedsiębiorstwo potrafi efektywnie pracować z młodymi ludźmi i na ile rozumie ich potrzeby. Program Firma Przyjazna Młodym powstał po to, by wspierać biznesy, które chcą się stać przyjazne młodym i czerpać korzyści wynikające ze współpracy z nimi.

Kto zatrudniał młode osoby, ten zdaje sobie sprawę, że jest to specyficzna grupa pracowników i współpracowników. Z jednej strony wymagają oni większej ilości poświęconego czasu. Wdrożenie osoby, która dopiero stawia swoje pierwsze kroki na rynku pracy, jest pracochłonne. Z drugiej strony, młodzi ludzie kryją w sobie potencjał, który – dostrzeżony i odpowiednio wykorzystany – może przyczynić się do rozwoju i wielu pozytywnych zmian.

– Firmy zorientowane na przyszłość i dynamiczny rozwój zdają sobie sprawę z wielu korzyści zatrudniania młodych pracowników – mówi Kinga Ekert z Instytutu Edukacji Społecznej, który startuje z programem Firma Przyjazna Młodym. – Osoby na początku swojej ścieżki kariery mają mnóstwo energii i wiary w swoje możliwości. Ta pozytywna siła może korzystnie wpłynąć na atmosferę pracy w zespole. Młode osoby to świeże spojrzenie – a to gwarantuje nowe rozwiązania i udoskonalenia. Otwartość młodych na doświadczenia i zmiany oraz ich brak przywiązania do sztywnych reguł sprawiają, że niosą oni ze sobą potencjał innowacji i kreatywności. Innymi słowy, młodzi mogą stać się katalizatorami rozwoju, na który warto postawić w firmie.

Żeby jednak przyciągnąć i utrzymać w firmie młodych i zdolnych pracowników – trzeba stworzyć odpowiednie warunki dla ich rozwoju, znać, a następnie precyzyjnie odpowiedzieć na ich potrzeby. – Warto być firmą przyjazną młodym, czyli przedsiębiorstwem, które przedstawiciele pokolenia wchodzącego na rynek pracy postrzegają, jako dobre miejsce zatrudnienia – uważa Adam Piwek, specjalista od employer brandingu z Mind Progress Group, partnera programu Firma Przyjazna Młodym. –  Jeśli stwarzamy warunki rozwoju dopasowane do potrzeb obu stron, a doświadczeni managerowie potrafią wzmacniać i korzystać potencjału młodych pracowników, wtedy tak naprawdę zyskujemy wszyscy, zgodnie z zasadą synergii. Ma to także ogromne znaczenie z perspektywy budowania wizerunku wiarygodnego i atrakcyjnego pracodawcy. W dobie coraz większej konkurencji i walki o pracownika, firmy autentycznie przyjazne młodemu pokoleniu będą w stanie przyciągnąć tych, na którym im szczególnie zależy, czyli „najlepszych z najlepszych”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Firma Przyjazna Młodym to stworzony przez pozarządowy Instytut Edukacji Społecznej program, który powstał z myślą o tych przedsiębiorstwach, które chcą budować biznes przyjazny młodym pracownikom. Ten nowatorski w skali kraju projekt ma pomóc w stworzeniu  odpowiednich strategii, będących częścią działań HR, PR, czy employer brandingowych, które pozwolą korzystać z potencjału najmłodszego pokolenia pracowników. Do tych działań należą m.in. budowanie marki, która będzie przyciągać najlepszych, a także inwestowanie w rozwój młodych pracowników w firmie. Ponadto, w ramach programu firma może skorzystać z audytu, żeby sprawdzić, czy jest przyjazna młodym pracownikom. Managerzy mogą także podszkolić swoje kompetencje korzystając z pomocy profesjonalnego coacha oraz biorąc udział w seminariach, szkoleniach czy Akademii Młodych Managerów.

– Rynek pracy zawsze jest trudny dla ludzi młodych i wkraczaniu na niego zawsze towarzyszy niepokój i niepewność. Szczególnie w gospodarce postkryzysowej – mówi Paweł Dębek, prezes Instytutu Edukacji Społecznej oraz trener biznesu. – Tym bardziej z perspektywy firmy, warto budować w biznesie wartość, jaką jest umiejętność współpracy z młodymi ludźmi. Taki właśnie mamy cel otwierając akcję Firma Przyjazna Młodym.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Program Firma Przyjazna Młodym jest projektem Instytutu Edukacji Społecznej, think-tanku, który od 2001 roku koncentruje się na programach rozwoju młodych ludzi. Podczas niemal 15 lat działalności, w ponad 100 projektach zespół Instytutu, przeprowadził około 10 000 godzin szkoleń i coachingu dla firm, instytucji publicznych i szkół wyższych, również w środowisku międzynarodowym oraz wdrożył szereg innowacyjnych rozwiązań dotyczących młodych ludzi. Dzięki zdobytemu doświadczeniu i wiedzy swoich ekspertów chce wspierać także pracodawców w efektywnym angażowaniu najmłodszego pokolenia pracowników.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Więcej informacji o programie można znaleźć na stronie.