Klarna stworzyła citylighty dla wybranych klientów

79 proc. Polaków odczuwa radość na myśl o świętach, ale 36 proc. z nas stresują zakupy prezentów. Klarna zwraca uwagę na ten problem w nietypowej aktywacji z klientami i podsuwa sprytne rozwiązanie na zakup tylko trafionych prezentów.
O autorze
2 min czytania 2022-12-12

Według badania przeprowadzonego na zlecenie Klarny, aż 79 proc. Polaków odczuwa radość na myśl o świętach. Przyjemność sprawia nam przede wszystkim możliwość spędzenia czasu z rodziną (76 proc.) oraz kupowanie prezentów dla bliskich osób (33 proc.).

Jednocześnie dla 36 proc. Polaków kupowanie prezentów jest stresujące. Niepokój związany z obdarowywaniem innych może być związany z przekonaniem, że idealny upominek to taki, który będzie miał szczególne znaczenie dla drugiej osoby (71 proc.). Potwierdzają to też dane dotyczące czasu, który poświęcamy na znalezienie odpowiedniego prezentu – ponad połowa Polaków (51 proc.) z dużym wyprzedzeniem stara się zaplanować świąteczne zakupy, by wybrać odpowiednie przedmioty dla bliskich.

Co się dzieje, gdy otrzymujemy prezent, który nam się nie podoba?

Jedynie 30 proc. Polaków twierdzi, że kocha wszystkie prezenty bez wyjątku, co pozostawia tych niezadowolonych w zdecydowanej większości. Najlepsze prezenty dostajemy od partnerów/partnerek (27%), najbardziej nietrafione od członków rodziny. Jeśli dostaniemy nietrafiony prezent, najczęściej zatrzymujemy go bez komentarza (41 proc.), 23 proc. z nas zdarza się udawać, że upominek bardzo im się podoba, aby nie ranić uczuć drugiej osoby, a 15 proc. przekazuje go później komuś innemu.

Co chcielibyśmy dostać w tym roku

Najwięcej, bo aż 38 proc. Polaków chciałoby znaleźć pod choinką kosmetyki, a 34 proc przyznało, że ucieszyłoby się także z odzieży. Podobny odsetek respondentów marzy o biżuterii (32 proc.) i sprzęcie elektronicznym (33 proc.). 12 proc. z nas zamiast rzeczy materialnych wolałoby przeżyć coś wyjątkowego (doświadczenie, podróż), 8 proc. myśli o sprzęcie sportowym, a 5 proc.o rowerze lub samochodzie. Klarna z pomocą swojej aplikacji zakupowej ułatwia kupowanie trafionych prezentów.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Dzięki możliwości stworzenia listy życzeń i podzielenia się nią z innymi, możemy łatwo podpowiedzieć bliskim o czym marzymy i wskazać konkretne produkty wraz z linkami do sklepów, w których można je kupić. Ta funkcjonalność, tak jak korzystanie z apki Klarny, jest zupełnie bezpłatna, a listami można się dzielić nawet z osobami, które nie mają aplikacji. To taki nowoczesny list do Mikołaja dla dorosłych – mówi Agnieszka Jabłońska-Twaróg, która odpowiada za marketing Klarny w Polsce.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– W tym roku Klarna poszła o krok dalej przenosząc listy do Świętego Mikołaja na większy format. Dzięki temu żartobliwie ujęte życzenia wybranych klientów Klarny – Karoliny, Weroniki i Anny – trafiły na citylighty i wiatę przystankową w ruchliwych miejscach w Warszawie – dodaje.

Po zeskanowaniu QR kodu z nośnika można również otworzyć listy życzeń utworzone w aplikacji.

Aktywację można oglądać do 12 grudnia. Podobne działania podejmowane są także we Francji (w Paryżu), we Włoszech (w Mediolanie i Rzymie), w Hiszpanii (Madryt) oraz w Portugalii (Lizbona).

* Badania Klarna zostały przeprowadzone online we współpracy z agencją badawczą Dynata na reprezentatywnej grupie polskich konsumentów w wieku od 18 do 75 lat.