Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Największym wyzwaniem było dostosowanie komunikacji marki do zupełnie nowej rzeczywistości. Acer podsumowuje 2022 rok

Największym wyzwaniem było dostosowanie komunikacji marki do zupełnie nowej rzeczywistości. Acer podsumowuje 2022 rok
Jaki był największy sukces marki Acer w 2022 roku? Przed jakimi wyzwaniami marka stanęła w ubiegłym roku? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2023 roku?
O autorze
4 min czytania 2023-01-12

Przeczytaj pozostałe podsumowania roku 2022

O roku 2022 dla marki Acer opowiada Jeremi Rybak, head of marketing Acer Poland.

Największy sukces w 2022 roku

Dla nas w Acer był szczególny z dwóch względów, po pierwsze podjęliśmy decyzję o uruchomieniu turnieju esportowego Predator Games. Jest to nasz autorski projekt Acer Polska, który powstał z myślą o młodych pasjonatach gamingu pragnących sprawdzić swoje umiejętności oraz poczuć ducha rywalizacji. Dodatkowo celem turnieju jest próba stworzenia mostu porozumienia pomiędzy rodzicami a ich dziećmi, dzięki współdzieleniu pasji i wspólnego kibicowania w trakcie zmagań esportowych. Chcemy także „odczarować” gaming w oczach niektórych rodziców i pedagogów, wszak w Polsce nadal kojarzy się on z potocznie mówiąc „graniem w gry”, czyli taką pustą rozrywką. Jak jednak pokazują coraz cześciej różnego rodzaju opracowania, również te przygotowane przez ekspertów od edukacji, gry, gaming może stać się już niedługo platformą edukacyjną przyszłości. Rozgrywki wspierają partnerzy – Intel, Google, Media Expert i patroni – Minister Edukacji i Nauki, Centurm GovTech oraz Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych. W połowie stycznia odbędzie się finał sezonu „0” turnieju, a już od lutego ruszamy z rekrutacją do sezonu 1. Już dziś mogę powiedzieć, że jesteśmy całkowicie spokojni o proces rekrutacji, ponieważ do sezonu „0” szkół chętnych do wzięcia udziału było 8 razy więcej niż dostępnych miejsc. Wielki finał rozgrywek planujemy na koniec maja br. To dla nas bardzo ważny projekt, który mamy nadzieję stanie się szeroko rozpoznawalnym turniejem esportowym dla szkół na lata. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Drugim zeszłorocznym wydarzeniem, które traktujemy jako nasz sukces, jest wprowadzenie Acer Chromebook na rynek polski. W dużym skrócie Chromebooki to laptopy na bazie ChromeOS, czyli systemu operacyjnego od Google. W Polsce ten rodzaj komputerów osobistych dotąd nie podbił serc Polaków, ale w Acer mamy nadzieję to zmienić, ponieważ komputery te maja wiele zalet, które z pewnością zostaną docenione przez polskich konsumentów, na czele z wygodą i prostotą w obsłudze, wielością możliwości wykorzystania, a kończąc na przystępnej cenie. 

Najtrudniejsze wyzwanie w 2022 roku

Przede wszystkim dopasowanie marki Acer i submarek do komunikacji w nowej rzeczywistości. W Polsce mierzyliśmy się z wysokim poziomem inflacji, co miało bezpośredni wpływ na spadek popytu. Dodatkowo poprzedni rok upłynął w nowej, wciąż w postpandemicznej rzeczywistości, z której powoli wszyscy wychodzimy. Dlatego największym wyzwaniem było dla nas dostosowanie komunikacji marki do zupełnie nowej rzeczywistości. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

3 najciekawsze akcje w 2022 roku

W tym roku, poza działaniami z core’u naszego biznesu, zaangażowaliśmy się również w działania proekologiczne, a efektem była współpraca z Fundacją Mare. W jej ramach wstawiliśmy na wodach Morza Bałtyckiego trzy portbiny, czyli specjalne kosze morskie, które pomagają oczyścić wodę w portach z plastiku. Jednorazowo zbierają do 60 kg śmieci. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kolejną akcją jest wspomniany już turniej Predator Games, który stanowi rozpoczęcie budowania mostu pomiędzy młodymi ludźmi, a rodzicami w zakresie gamingu i esportu. Wierzymy, że pasja do gamingu łączy, a nieodłącznie związana z nim rywalizacja rozwija. 

W 2022 roku prowadziliśmy także szereg akcji prosprzedażowych, z których szczególnie warto wymienić Acer Promo Day. To kampania sprzedażowa, którą zrealizowaliśmy razem z x-kom. Chyba najbardziej wzorcowy przykład współpracy pomiędzy producentem a e-commercem, w jakim uczestniczyłem. Promo Days to trzydniowe wydarzenie dla fanów sprzętu komputerowego, w ramach którego można było kupić produkty Acera w sklepie x-kom w obniżonych cenach. 

Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami

Liczba i tempo zgłoszeń do Predator Games sezon „0”. Można powiedzieć, że było to zjawisko delikatnie powyżej oczekiwań. Na początku grudnia 2022 roku ruszyły zapisy do – tzw. sezonu „0″ rozgrywek, w których mogło uczestniczyć 128 szkół, a o ich przyjęciu decydowała kolejność zgłoszenia. W ciągu kilku pierwszych dni rekrutacji liczba zgłoszonych szkół przekroczyła niemal ośmiokrotnie dostępną liczbę miejsc. Sezon „0″ to dopiero pierwsza odsłona Predator Games, ponieważ już w lutym rozpocznie się rekrutacja do sezonu 1-ego. Wtedy też udział będzie mogło wziąć w nich 1024 szkoły, a uczniowie zmierzą się w aż 4 tytułach gier. Rozgrywki zakończą się wielkim finałem live, w którym do wygrania będą jeszcze bardziej atrakcyjne nagrody niż te przewidziane w sezonie „0”. 

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2022 roku

Tu nie będę w żaden sposób odkrywczy w porównaniu do tego, co powiedziałem w 2019 roku. Nadal prym wiodą zdecydowanie social media, zarówno Instragram, Facebook, jak i YouTube. Jedyną różnicą jest fakt, że popularność zyskały nowe portale TikTok, a wśród graczy Twitch czy Discord. 

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2023 roku

Dla nas grupą, na której nam szczególnie zależy, są gamerzy, dlatego dodajemy Discord, TikTok oraz Twitch do naszych priorytetów. 

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Wdrożenie sztucznej inteligencji do pracy w marketingu, w celu optymalizacji – tak, by jak najwięcej czasu zostało nam na pracę kreatywną. 

Budżet na działania digitalowe

Jako marka inwestujemy ponad 1 mln USD rocznie w digital i ta kwota zdecydowanie wzrośnie w 2023 – ma to związek z inflacją, podwyżką cen, jak i zwiększoną konkurencją na tym rynku pomiędzy poszczególnymi graczami. Nie przewiduje z kolei zmian w strukturze budżetu ani w jego wielkości.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Polska branża marketingowa jest w bardzo dobrej kondycji w zakresie kompetencji oraz kreatywności. To nad czym powinniśmy się skupić, jako jej przedstawiciele, to większe kształtowanie świadomości procesu, w jakim powstają kampanie. Te najbardziej nagradzane, jak i te taktyczne. Świadomość biznesu jak to wygląda w praktyce pozwala skuteczniej planować. A umówmy się – w 2023 wysiłek branży skupi się na zabezpieczeniu wyników sprzedaży w pierwszej kolejności. 

3 najważniejsze cele i plany na 2023 rok

Jak myślę o 3 najważniejszych celach na 2023 roku, to według mnie są to: 

  • Predator Games – zrealizować pierwszy sezon dla 1024 szkół Później odpocząć i rozwijać projekt dalej 😉
  • Skutecznie wprowadzić nowe kanały social media. 
  • Dopracowanie i wdrożenie brand purpose marki Predator Games (jesteśmy już blisko!).