Bardziej ekologiczne dostawy? Kurier dostarczy specjalne opakowania wielokrotnego użytku

Bardziej ekologiczne dostawy? Kurier dostarczy specjalne opakowania wielokrotnego użytku
Na rynku pojawiła się nowa usługa umożliwiająca wykorzystywanie opakowań wielokrotnego użytku w e-commerce. Odbierając zwracany towar, kurier zapewni klientowi odpowiednie pudełko.
O autorze
1 min czytania 2023-01-17

fot. depositphotos.com

Ekologiczne opakowania zamiast kartonów

Łącząc siły, Packhelp – marketplace z personalizowanymi opakowaniami (znany jako zapakuj.to) oraz przewoźnik pickpack wprowadzają zmiany w logistyce opakowań zwrotnych. Celem działań jest nie tylko zwiększenie wygody kupujących, ale przede wszystkim ograniczenie ilości odpadów opakowaniowych, które są generowane przez branżę e-commerce.

Dzięki nowemu rozwiązaniu kupujący nie musi sam zwracać wielorazowego opakowania. Jak to działa? W momencie dostarczenia paczki kurier zabiera opakowanie główne, a klient otrzymuje towar zabezpieczony foliopakiem wykonanym z recyklatu. Odzyskane opakowanie ponownie trafia do obiegu, a dzięki wytrzymałej konstrukcji może być wykorzystywane ponad sto razy, zapewniając ochronę kolejnym przesyłkom.

Kurier dostarczy odpowiednie opakowanie

Dynamiczny rozwój e-commerce umożliwia klientom wygodne zwroty niemal każdego towaru, co z kolei generuje niebotyczne ilości zużytych kartonów i plastiku. W ramach usługi LoopPack kurier, który odbiera od klienta zwracany towar, przyjeżdża z odpowiednim opakowaniem i sam przygotowuje przesyłkę do zwrotu. Dzięki temu konsument nie musi na własną rękę przygotowywać kolejnego pudełka czy drukować etykiety zwrotu.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Dzięki LoopPack odczarowaliśmy również obsługę zwrotów, które są kłopotliwe dla obu stron transakcji. Zdejmujemy z klienta e-sklepu konieczność odpowiedniego zapakowania przesyłki, oraz dajemy możliwość wyboru dokładnego przedziału godzinowego, w którym pojawi się kurier – powiedział Filip Kot, CEO pickpack cytowany przez portal dlahandlu.pl.

Pomysłodawcy projektu dostrzegają potencjał nowej usługi zwłaszcza w branży mody oraz beauty, a także na rynku elektroniki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Marnujemy zbyt dużo opakowań

Usługi ekologicznych zwrotów powstają w odpowiedzi na propozycję Komisji Europejskiej dotyczącą zmiany rozporządzenia o opakowaniach i odpadach opakowaniowych. Zaproponowane w listopadzie zmiany mają na celu przede wszystkim ograniczenie odpadów pochodzących ze zbędnych opakowań, promowanie rozwiązań w zakresie opakowań wielokrotnego użytku oraz ich recyklingu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

KE dąży również do tego, aby „do 2030 roku wszystkie opakowania na rynku UE mogły być poddawane recyklingowi w sposób ekonomicznie opłacalny”.

Zmiany na rynku e-commerce

Na rosnący problem odpadów opakowaniowych postanowiły odpowiedzieć również firmy InPost i Modivo, wdrażając usługę EkoBox. Po odebraniu przesyłki, klienci mogą zwrócić pudełko do Paczkomatu, aby ekologiczny materiał został ponownie wykorzystany przez e-sklep.

Ponadto w minionym roku Modivo wprowadziło do obiegu tzw. Papieropaki, czyli opakowania, które są w 100% biodegradowalne i podlegają recyklingowi. Spółka zapowiada, że rozwiązanie pozwoli ograniczyć ilość odpadów średnio o ok. 27 proc.