Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Czy warto inwestować w marketing w social mediach?

Czy warto inwestować w marketing w social mediach?
O autorze
2 min czytania 2023-02-20

Obecnie niemal każda marka jest obecna w social mediach. Platformy społecznościowe to miejsca, które skupiają ogromną liczbę osób, nic więc dziwnego, że firmy szukają tam swoich klientów. Z powodzeniem ich zresztą znajdują. Nie każdy przedsiębiorca jest jednak przekonany do inwestycji w social mediach. Sprzedaż za pomocą Facebooka czy Instagrama dla wielu marek wydaje się absurdalna i zbyt trudna. Jak jest w rzeczywistości?

Marketing w social mediach – inwestować czy nie?

Social media z pewnością nie są dla każdej marki. Niektóre branże świetnie radzą sobie bez obecności na popularnych platformach społecznościowych. Nie oznacza to jednak, że nie powinny spróbować się na nich pojawić, o ile tylko mają pomysł na ciekawą i skuteczną strategię komunikacji.

Jakie są najważniejsze zalety inwestycji w marketing w social mediach? Zebraliśmy 5 powodów, dla których warto rozważyć tę formę działania.

Możesz kierować reklamy do określonej grupy odbiorców

Skuteczność marketingu w mediach społecznościowych polega na tym, że możesz tworzyć ukierunkowane reklamy, które docierają do określonej grupy odbiorców. Możesz wybierać ludzi na podstawie ich zawodu, umiejętności, upodobań, antypatii, regionu i wielu innych aspektów. Oznacza to, że nie marnujesz pieniędzy na reklamy kierowane do niewłaściwych osób. Zamiast tego codziennie przyciągasz na swoją stronę określoną grupę docelową, na której najbardziej Ci zależy.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Działania w social media zwiększają świadomość Twojej marki

Media społecznościowe służą m.in. do pokazania ludzkiej twarzy Twojej firmy. W końcu za każdym sukcesem stoją ludzie – ich marzenia, historia i codzienna praca. Platformy społecznościowe to zatem doskonałe miejsce do przedstawienia pracowników, pokazania wartości marki, ale i jej misji czy działalności. Social media to integralny punkt kontaktowy dla klientów, który pozwala im zrozumieć, kim jesteś i co robisz, zanim dokonają u Ciebie zakupu.

Lepsza obsługa klienta

Media społecznościowe są dostępne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Co więcej, mnóstwo osób preferuje kontakt poprzez chat aniżeli telefon. Zapewnia Ci to szersze spektrum możliwości: od zadawania pytań, po udzielanie recenzji i informacji zwrotnych w czasie rzeczywistym. To jednocześnie możliwość szybkiego reagowania na wszelkie zapytania klienta. Pamiętaj, że istotna w tym przypadku jest aktywna moderacja, która musi być przemyślana. To zadanie często przejmuje na siebie agencja social media, które moderację uwzględniają już na etapie tworzenia strategii komunikacji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Marketing w social mediach nie jest drogi

Reklama w mediach społecznościowych jest dużo tańsza w porównaniu do tradycyjnych metod marketingowych. Co istotne, możesz prowadzić zarówno kampanie organiczne (darmowe), jak i płatne w tym samym czasie. Jeśli masz napięty budżet, możesz po prostu zainwestować pieniądze w treści, które zwiększą sprzedaż i liczbę potencjalnych klientów i pozostawić bardziej angażujące posty jako organiczne, licząc, że przełożą się na wzrost zaangażowania.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Działania w social mediach zapewniają dostęp do danych o klientach

Kiedy reklamujesz się lub po prostu publikujesz treści w mediach społecznościowych, zaczynasz zbierać dane o swoich odbiorcach. Czego możesz się dowiedzieć? Między innymi, do jakich odbiorców docierasz, ile osób polubiło każdy post, które Twoje treści są najbardziej angażujące, jakie formaty najlepiej się sprawdzają, itd. Te dane są nieocenione, ponieważ zapewniają najświeższe informacje, które można wykorzystać do kierowania decyzjami biznesowymi w przyszłości.

To nadal nie wszystkie zalety inwestycji w social mediach. Przede wszystkim warto dodać, że to Ty sam możesz odpowiadać za to, w jaki sposób przedstawić swoją markę w sieci. Czy dasz się polubić, a może zaprezentujesz się z profesjonalnej strony? Social media to dla wielu osób pierwsze miejsce styku z Twoją marką. Spraw, aby ją zapamiętali! Zrobić możesz to samodzielnie lub z pomocą agencji social media.

 

Materiał reklamowy powstały na zlecenie Kohai.