Powstaje chińska konkurencja dla ChatGPT? Firma Alibaba chce stworzyć swój odpowiednik

Powstaje chińska konkurencja dla ChatGPT? Firma Alibaba  chce stworzyć swój odpowiednik
Firma Alibaba chce wykorzystać sztuczną inteligencję i stworzyć własny model językowy o nazwie Tongyi Qianwen.
O autorze
1 min czytania 2023-04-12

fot. Wikimedia Commons/N509FZ

Narzędzie ma umożliwić użytkownikowi rozmowę ze sztuczną inteligencją i docelowo miałoby być dostępne we wszystkich aplikacjach firmy. Jego działanie zaprezentowano dotychczas w dwóch aplikacjach Alibaby: Tmall Genie (inteligentnym głośniku) i DingTalk (komunikatorze społecznościowym). Podczas konferencji w Pekinie, dyrektor zarządzający firmy, Daniel Zhang, przedstawił, w jaki sposób Tongyi Qianwen dokonuje transkrypcji mowy czy tworzy historyjki dla dzieci. 

Alibaba operuje m.in. Aliexpress, czyli platformą handlową, umożliwiającą zamawianie produktów prosto od producentów z Chin. Ponadto firma obsługuje komunikatory społecznościowe, nawigację oraz oprogramowanie do inteligentnych głośników.

– Jesteśmy w przełomowym momencie, jeśli chodzi o technologię. Przełom jest napędzany przez sztuczną inteligencję i obliczenia chmurowe – powiedział Zhang.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kolejna odpowiedź Chin na ChatGPT

CNN podaje, że Alibaba nie jest pierwszą firmą, która podjęła się stworzenia swojego odpowiednika ChatGPT. Wcześniej dokonały tego również Baidu i SenseTime. Rząd podkreśla jednak, że aby nowe narzędzie weszło do codziennego użytku, musi zostać poddane kontroli bezpieczeństwa oraz testom. Dodatkowo, użytkownicy, którzy chcą z niego korzystać, muszą najpierw zweryfikować swoją tożsamość.

PS Konkurencja dla ChatGPT? Google uruchamia narzędzie „Bard”

Google dołączyło do wyścigu o klientów i stworzyło własnego chatbota opartego na sztucznej inteligencji. Narzędzie nosi nazwę Bard i doczekało się już kilku aktualiacji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS 2 Czy nowe technologie zabiorą nam zawód?

Z pewnością wiele osób pracujących w marketingu i komunikacji zastanawia się, jaki wpływ AI będzie miało na przyszłość obranej przez nich ścieżki kariery. Czy copywriter, social media manager lub e-mail marketer będzie jeszcze potrzebny? Zwłaszcza gdy sam ChatGPT ma wątpliwości? Na te pytanie odpowiadamy w artykule.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się