– Cieszymy, że mieliśmy okazję brać udział w tym projekcie – komentuje Anita Kamila Sochacka – co-owner Lotnej. – Zadanie, przed jakim stanęliśmy było prawdziwym wyzwaniem. Nie tylko ze względu na skalę i szczegółowość prac, ale też na charakter organizacji, z którą współpracowaliśmy. Tematy, które porusza FEDERA w swojej codziennej działalności, są niezwykle istotne i ważne – zwłaszcza w dzisiejszych czasach. A fakt, że współpracuje ona z takimi partnerami jak Komisja Europejska czy Organizacja Narodów Zjednoczonych, dodatkowo wzmacniał naszą motywację do stworzenia takiego systemu identyfikacji, który będzie doskonale się sprawdzał zarówno w realiach krajowych jak i międzynarodowych – dodaje.
– Działalność wszystkich podmiotów ewoluuje – nie tylko komercyjnych, ale też NGO-sów – mówi Piotr Flis, co-owner Lotnej, który brał udział w pracach dla FEDERY. – Pojawiają się nowe wyzwania i tematy, formy i miejsca komunikacji oraz zmieniają się trendy projektowe – wszystko to sprawiało, że fundacja potrzebowała zmian na płaszczyźnie wizualnej oraz komunikacyjnej.
Zobacz również
Pierwszą, rzucającą się w oczy zmianą jest nowy znak. Idea i wygląd zostały oparte na połączeniu charakterystycznych dla organizacji 3 motywów: pierwsza litera nazwy fundacji, symbol płci żeńskiej oraz symbol oznaczający pomoc, również medyczną. Całość utrzymano w minimalistycznym charakterze, opierając się na 3 głównych kolorach – tym samym logo zapewnia większą uniwersalność i estetyczność projektową. Charakterystyczna litera F stosowana będzie także jako skrócony znak FEDERY.
Całą tożsamość zaprojektowano tak, aby można było pracować z nią w sposób sprawny i elastyczny. Głównym kolorem marki wybrano czerwień – jej zadaniem jest zwrócenie uwagi na tematy poruszane przez fundację, pobudzenie do działania oraz inspirowanie. Połączono ją z mocną typografią, dzięki czemu siła przekazu jest o wiele większa niż dotychczas. Czerwień wspierana jest przez delikatniejszy róż, będący jej przeciwwagą – ta barwa to symbol radości, kojarzący się z kobiecością i opieką oraz sposób na uspokojenie komunikacji.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Nową tożsamość wspiera także opracowany przez Lotną indywidualny system ikon i ilustracji, posiadających prostą, liniową i minimalistyczną formę. Wypełnione są one jednym z kolorów FEDERY, co również ma na celu wzmocnienie przekazu graficznego i skupienia uwagi odbiorcy na szczegółach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Obok systemu identyfikacji wizualnej funkcjonować będzie odświeżona komunikacja werbalna.
– Musieliśmy nie tyle, co opracować komunikację na nowo, ale zebrać już istniejące atrybuty marki i pokazać je odbiorcy w nowej odsłonie – w bardziej wyeksponowanej formie, zwracając uwagę na konkretne akcenty. FEDERA staje w obronie pokrzywdzonych i tych, którzy walczą o prawo do decydowania o swoim ciele i seksualności. Jest połączeniem archetypów mędrca i opiekuna – nie tylko dzieli się wiedzą, ale też posiada w sobie empatię, zapobiega zagrożeniom i oferuje opiekę tym, którzy jej potrzebują – dodaje Piotr Mateńko, współautor strategii komunikacji.
Na kluczowy element komunikacji wybrano hasło „Zawsze po Twojej stronie” – stanowi ono esencję działalności FEDERY i w prosty sposób spaja nie tylko całą strategię i definiuje jej działalność, ale składa ważną obietnicę – organizacja była, jest i zawsze będzie po stronie osób potrzebujących pomocy i wsparcia.
Cały projekt stworzono tak, by dobrze funkcjonował zarówno w offline jak i w przestrzeni digitalowej. Identyfikacja i strategia będą wykorzystywane w każdym kanale komunikacji, a nowe zasady będą jeszcze lepiej wspierać informowanie o działalności i sukcesach FEDERY.