Tematem realizowanego dla Muzeum Getta Warszawskiego projektu jest 80. rocznica powstania w getcie warszawskim, która przypada 19 kwietnia br. Celem projektu jest przede wszystkim:
- opowieść o wydarzeniach z 1940 -1943,
- pokazanie miejsc w Warszawie związanych z historią powstania,
- przedstawienie historii powstania z perspektywy uczestników powstania.
W ramach działań wykorzystywane są media społecznościowe Instagram i TikTok. Publikacje rozpoczęły się 11 kwietnia i potrwają do 18 maja. Podzielone zostały one na trzy typy:
Zobacz również
- Wpisy na Instagramie, gdzie każdego dnia pojawiają się publikacje wykorzystujące stare zdjęcia, wideo i animacje dotyczące poszczególnych wydarzeń i powstańców z przedziału 1940-1943,
- Insta Stories, gdzie codziennie do południa odbywa się opowieść, w formie lekcji historii, a po południu jest Quiz, gdzie odbiorcy mogą sprawdzić swoją wiedzę,
- TikToki, gdzie publikowane są materiały wideo dostosowane długością i formą do tej platformy.
Statystyki po pierwszych dwóch tygodniach publikacji pokazują, że odbiorcy bardzo chętnie oglądają i reagują na nawet tak trudne tematy.
Wyświetl ten post na Instagramie

Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Efekt współpracy można zobaczyć na profilach Muzeum Getta Warszawskiego na Instagramie i TikToku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
@warsawghettomuseum Wspominamy bohaterki powstania w getcie warszawskim. Działały w Żydowskiej Organizacji Bojowej oraz w Żydowskim Związku Wojskowym. Były w różnym wieku. „Kobiety robiły wszystko, wszystkie najbardziej niebezpieczne rzeczy” – mówiła Witla Kempner-Kowner. Nie były tylko przyjaciółkami bojowników, walczyły z nimi na równi. #warsawghettomuseum #muzeumgettawarszawskiego #80rocznicaPowstaniawGetcieWarszawskim #jewsinwarsaw #warsawghetto #weremember #warsawghettouprising ♬ dźwięk oryginalny – warsawghettomuseum
Projekt został zrealizowany przez zespół: Monika Dymon (marketing manager), Joanna Ziemian (junior marketing specialist), Wiesia Strzymińska-Poprawa (creative copywriter), Gracjan Majchrzak (graphic designer) i Mikołaj Kostrzewa (content moderator), Aleksander Kubica (performance manager).