Marka Somersby inspiruje i angażuje do pomagania zapylaczom

20 maja w Światowy Dzień Pszczół pracownicy Carlsberg Polska razem z rodzinami zbudowali domki dla zapylaczy i posadzili ponad 400 roślin w Skansenie - Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu.
O autorze
1 min czytania 2023-05-22

Nie ma lepszego momentu niż Światowy Dzień Pszczół, aby podkreślić kluczową rolę tych owadów w ekosystemie, a także przypomnieć jak o nie dbać i jak zwiększać ich populację. Na terenie Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu pracownicy Carlsberg Polska wraz z rodzinami, Fundacją Ekologiczną Pszczoła Musi Być i marką Somersby działali na rzecz dzikich zapylaczy. Inspiracją do ekopikniku była tegoroczna kampania „Zapylamy z pomocą” marki Somersby.

Skansen w Sierpcu jeszcze przyjaźniejszy zapylaczom

Uczestnicy ekopikniku posadzili ponad 400 roślin miododajnych – siedlisk dla pszczół, trzmieli, motyli, os i chrząszczy oraz zbudowali duże domki dla zapylaczy, które dzieci wypełniły suchym drewnem, szyszkami, liśćmi, mchem, cegłami i miękką gliną. Dla najmłodszych zorganizowano animacje i zajęcia edukacyjne o życiu pszczół, można było także m.in. obejrzeć ul od środka. Po działaniach każdy mógł się zrelaksować i posilić kiełbaską upieczoną nad ogniskiem.

– Somersby to świat owocowego relaksu. Nie byłoby tej marki bez owoców, a owoców nie ma bez pszczół, dlatego tak bliski i ważny jest dla nas ich los – mówi Alicja Wirkowska, Junior Brand Manager marki Somersby. – W tym roku marka Somersby w ramach kampanii komunikacyjnej „Zapylamy z pomocą” zaplanowała wiele różnorodnych działań na rzecz pszczół. Cieszę się, że pracownicy Carlsberg Polska zaangażowali się i dołożyli swoją cegiełkę na rzecz wspierania rozwoju populacji dzikich zapylaczy – dodaje.

Pszczoła musi być! 

W aktywności na miejscu wydarzenia zaangażowali się pasjonaci Fundacji Ekologicznej Pszczoła Musi Być, która jest partnerem kampanii edukacyjnej zainicjowanej przez markę Somersby. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Bez zapylaczy czeka nas katastrofa żywnościowa. Wszyscy powinniśmy dbać o to, aby tych pożytecznych owadów, którym coraz trudniej przeżyć w zurbanizowanym otoczeniu, było więcej. Rodzinny ekopiknik był okazją do pracy na rzecz pszczół i edukacji nt. dzikich zapylaczy – powiedział Artur Sobeczek, Pszczelarz, Prezes Zarządu Fundacji Ekologicznej Pszczoła Musi Być.

Partnerem pikniku było Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS Kraków wprowadza zakaz sprzedaży alkoholu w godzinach nocnych

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Turystyczna stolica Polski wprowadza zakaz sprzedaży alkoholu nocą na stacjach benzynowych i w sklepach detalicznych. Nowe prawo ma obowiązywać od 1 lipca, od północy do godz. 5.30 rano.