Google wprowadza nowe rozwiązania reklamowe oparte o AI

O autorze
2 min czytania 2023-05-24

W czasie konferencji Google Marketing Live zaprezentowane zostały najnowsze rozwiązania Google dla przedsiębiorców i przedsiębiorczyń. Nowości oparte są na sztucznej inteligencji, a wśród nich m.in. możliwość generowania zdjęć produktów przy pomocy AI w ramach narzędzia Product Studio; Merchant Center Next dla mniejszych i początkujących sprzedawców i sprzedawczyń; oraz automatyzacja tworzenia kampanii w Google Ads.

Podczas pierwszej konferencji Google Marketing Live w 2013 roku, biznes oraz branża reklamowa przechodziły dynamiczne zmiany za sprawą wzrostu popularności urządzeń mobilnych. Obecnie podobna zmiana zachodzi pod wpływem sztucznej inteligencji, która już od dawna działa w wielu narzędziach Google dla przedsiębiorców, m.in. w Google Ads. Nowości Google, ogłoszone w tym roku podczas Google Marketing Live, pokazują, jak rozwój generatywnej sztucznej inteligencji może obecnie ułatwić działanie biznesom, a szczególnie mniejszym przedsiębiorcom.

Tworzenie obrazów produktów przy użyciu sztucznej inteligencji

Najnowsze rozwiązanie Google, Product Studio, dzięki wykorzystaniu AI, pozwoli przedsiębiorcom tworzyć unikalne, dopasowane zdjęcia produktów w wysokiej rozdzielczości bez konieczności organizowania sesji zdjęciowych, które wiążą się z dodatkowymi kosztami i są często czasochłonne.

Wśród funkcji narzędzia znajdują się m.in.:

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Dodawanie niestandardowych scenerii: Product Studio umożliwia tworzenie nowych obrazów dla produktów w zależności od potrzeb, szczególnie gdy chodzi np. o zmianę pory roku na zdjęciu, dostosowanie zdjęcia do innej kampanii czy chęć sprawdzenia, w jakiej scenerii produkt będzie wyglądał lepiej. Na przykład firma, która zajmuje się pielęgnacją skóry może stworzyć specjalną sesję swojego produktu, opisując, że produkt ma być ,,otoczony brzoskwiniami, z tropikalnymi roślinami w tle”, a sztuczna inteligencja wygeneruje takie tło dla produktu.

  • Usuwanie rozpraszającego tła produktu: w Product Studio firmy mogą szybko pozbyć się nawet złożonego tła i przedstawić produkty na białym tle.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Szybkie zwiększanie rozdzielczości: Product Studio daje możliwość poprawy rozdzielczości obrazów bez konieczności przeprowadzenia kolejnej produktowej sesji fotograficznej.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Product Studio dostępne będzie bezpośrednio w Merchant Center Next. Funkcje te będą również dostępne dla sprzedawców korzystających z aplikacji Google i YouTube w Shopify.

Ułatwienie firmom zamieszczania informacji w Google

Liczba firm korzystających z Merchant Center podwoiła się w ciągu ostatnich dwóch lat. Merchant Center Next to uproszczona wersja platformy, ułatwiająca mniejszym sprzedawcom rozpoczęcie i rozwój działalności oraz znajdowanie klientów online. Nowa wersja platformy pomoże przede wszystkim automatycznie skonfigurować informacje o produktach na podstawie witryny sprzedawcy, przejrzeć wszystkie swoje produkty w sklepie online i stacjonarnym w jednym kompleksowym widoku, a także wygodniej sprawdzać statystyki.

Kompleksowe zarządzanie za pośrednictwem czatu

Google Ads zyskają nową funkcję konwersacji w języku naturalnym, która znacznie przyspieszy tworzenie kampanii w wyszukiwarce. Po dodaniu preferowanej strony docelowej w Google Ads, sztuczna inteligencja stworzy jej podsumowanie, a następnie wygeneruje trafne i skuteczne słowa kluczowe, nagłówki, opisy, obrazy oraz inne przydatne elementy dla kampanii w wyszukiwarce. Wszystkie przygotowane materiały i wskazówki można oczywiście przejrzeć i edytować przed wdrożeniem. Kampanie będzie można więc stworzyć podczas rozmowy na czacie.

Ulepszone kampanie Performance Max dzięki AI

Kampanie Performance Max to jeden z przykładów jak sztuczna inteligencja już teraz pomaga w biznesie. Generatywna AI wprowadzona do kampanii Performance Max jeszcze bardziej ułatwi tworzenie niestandardowych reklam i skalowanie ich za pomocą kilku kliknięć. Po podaniu adresu witryny, Google AI zacznie ,,uczyć się” o analizowanej marce, aby następnie wypełnić kampanię tekstem, grafikami i innymi propozycjami, które pozwolą firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Funkcja ta będzie też dostępna w nowej konwersacyjnej wersji Google Ads.

Więcej informacji o poszczególnych nowych narzędziach Google znajduje się na blogu Google Polska.