Silna zależność pomiędzy czasem spędzonym przed TV a wartością WIR

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Silna zależność pomiędzy czasem spędzonym przed TV a wartością WIR

Od 6 lat dom mediowy OMD prowadzi monitoring Wskaźnika Irytacji Reklamą. W te wakacje, jak co roku, można zaobserwować spadek poziomu irytacji reklamą.

Na początku 2014 roku wskaźnik WIR jest zawsze na wysokim poziomie. W lutym osiągnął rekordową w tym roku wartość - 6,09. W miesiącach wakacyjnych wartości wskaźnika są niższe i spadły do najniższego poziomu w tym roku 5,74 w lipcu i 5,88 w sierpniu. Z analizy wyników na przestrzeni lat wynika, że istnieje silna zależność pomiędzy czasem spędzonym przed TV a wartością Wskaźnika Irytacji Reklamą, dla różnych grup odbiorców wygląda to jednak różnie.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Pracujący; 25-59 lat

Zmiana postaw badanych to przede wszystkim efekt zmniejszenia liczby godzin spędzonych przez telewizorem przez osoby pracujące w wieku 25-59, które stanowią 65% respondentów. W lipcu przed telewizorami spędziły one tylko3:26 godzin (WIR 5,63), a w sierpniu 3:38 h(WIR 5,68) w porównaniu z lutym kiedy spędzamy4,24h przed TV (7,0 WIR) . Na przestrzeni całego roku można zaobserwować w tej grupie bardzo silną zależność między średnią liczbą godzin spędzonych przed telewizorem a wartością wskaźnika irytacji reklamą. Im więcej czasu spędzają oni przed telewizorami, tym bardziej irytują ich reklamy.

Studenci … to zależy

Odwrotną zależność można zaobserwować wśród uczniów i studentów. Tutaj spadek wartości Wskaźnika Irytacji Reklamą wynika z innych czynników. Uczniowie i studenci to grupa poświęcająca najmniej czasu na oglądanie telewizji i zwracająca wzrok w stronę odbiorników w okresie większego „luzu” w szkole i na uczelni (święta Bożego Narodzenia i ferie, następnie w okresie Wielkanocy oraz w wakacje). W lipcu średnia liczba godzin spędzona przez tę grupę przed telewizorem wzrosła do 1:49 godzin, zaś w sierpniu 1:42 godzin. W okresach wspomnianego luzu osoby uczące się i studiujące łagodniej oceniają przekazy reklamowe, mniej ich denerwują niż na co dzień. Dlatego też, mimo iż spędziły one przed telewizorem więcej czasu, mniej ich irytuje reklama. Ponadto nawet w okresach częstszego oglądania telewizji średni czas spędzony przed telewizorem to wciąż niewiele w porównaniu z osobami pracującymi w wieku 25-59 lat. Nie osiągają one zatem pułapu liczby godzin spędzonych przed telewizorem, od którego reklamy zaczynają irytować.

Jesienią reklamy irytują nas bardziej…

Wrzesień to czas, gdy respondenci powracają do codziennych zwyczajów, a Wskaźnik Irytacji Reklamą wzrasta. Kolejnym momentem, gdy reklamodawcy będą mogli liczyć na większą wyrozumiałość respondentów jest okres Świąt Bożego Narodzenia.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij