fot. fashionleapforclimate.com
ABOUT YOU, YOOX NET-A-PORTER i Zalando rozszerzają swoją inicjatywę „FASHION LEAP FOR CLIMATE”. W drugim roku tej wyjątkowej współpracy, rozpoczętym w lipcu 2023 r., trzej wiodący detaliści internetowi udoskonalają wspólnie stworzoną platformę edukacyjną w zakresie klimatu i poszerzają liczbę zaproszonych partnerów do 250, w porównaniu z 55, którzy dołączyli do inicjatywy w udanym, pierwszym roku działania.
Zobacz również
Uruchomiona w 2022 roku, dzięki wyjątkowej współpracy ABOUT YOU, YOOX NET-A-PORTER i Zalando, platforma FASHION LEAP FOR CLIMATE wspiera marki modowe w mierzeniu ich śladu węglowego i w wyznaczaniu celów opartych o naukę o klimacie[1]. Marki partnerskie tych trzech sprzedawców internetowych, które wzięły udział w inicjatywie w pierwszym roku działania platformy, po ukończeniu programu edukacyjnego raportują wzrost pewności siebie, ze znacznym, bo 85 proc. wzrostem zrozumienia celów opartych o naukę (Science Based Targets – SBT)[2].
Wszyscy dotychczasowi uczestnicy programu twierdzą, że poleciliby FASHION LEAP FOR CLIMATE innym oraz, że dzięki tej inicjatywie są lepiej przygotowani do wyznaczania w przyszłości celów opartych na podstawach naukowych. Jednocześnie ponad połowa z nich deklaruje, że dzięki zdobytej dotychczas wiedzy, planuje wyznaczyć swoje SBT w ciągu następnego roku. Niemal wszyscy (bo 91 proc.) podkreślili, że cenią oferowaną przez platformę możliwość współpracy, która zachęca do dyskusji i wymiany pomysłów z ekspertami oraz innymi przedstawicielami branży.
Pierwszy rok programu FASHION LEAP FOR CLIMATE umożliwił trzem sprzedawcom internetowym pozyskanie informacji dotyczących optymalizacji działania platformy, tak aby zmaksymalizować postęp w wyznaczaniu celów klimatycznych opartych o podstawy naukowe. W drugim roku działania projektu, ABOUT YOU, YOOX NET-A-PORTER i Zalando koncentrują się na zapewnieniu większej liczbie wybranych marek partnerskich jeszcze lepszej jakości i elastyczności. Uczestnicy będą mieli teraz możliwość dołączenia do ośmiotygodniowego kursu prowadzonego na żywo (składającego się z ośmiu godzin w ramach czterech modułów), poprzez ścieżkę zaangażowania, która zapewnia indywidualne wsparcie lub uczenia się całkowicie samodzielnie, za pomocą funkcji nauki na żądanie.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Program stanowi istotną część działań związanych z klimatem tych trzech internetowych sprzedawców. Każdy z nich pracuje nadwspieraniem redukcji emisji swoich marek partnerskich, aby osiągnąć własne cele zakresu 3[3]. Patrząc w przyszłość, sprzedawcy widzą potencjał w skalowaniu zasięgu platformy, aby stała się dostępna dla każdego partnera i dla szeroko pojętej branży.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– W ABOUT YOU wierzymy, że współpraca i przejrzystość są kluczem do wprowadzenia zrównoważonych zmian w całej branży. Tworzy to nie tylko poczucie odpowiedzialności, ale także umożliwia porównywanie pomiędzy firmami, co prowadzi do pozytywnych zmian w sektorze mody. Jesteśmy dumni z ubiegłorocznych dobrych wyników FASHION LEAP FOR CLIMATE i cieszymy się – wraz z Zalando i YOOX NET-A-PORTER – z rozpoczęcia drugiego roku współpracy. Pomyślne ukończenie programu edukacyjnego przez pierwsze z naszych marek partnerskich to kluczowy krok we właściwym kierunku. Jesteśmy przekonani, że do wprowadzenia trwałych zmian potrzebne będą wspólne dla całej branży działania i inicjatywy – Hannes Wiese, Co-CEO, ABOUT YOU Holding SE.
– W YOOX NET-A-PORTER stawiamy sobie ambitne cele związane ze zmniejszeniem naszego wpływu na środowisko. Nasi partnerzy to najbardziej poszukiwane marki w branży mody luksusowej i jesteśmy dumni, że możemy ich wspierać w poruszaniu się po tym złożonym temacie i zmniejszaniu naszego wspólnego śladu węglowego. Po obiecujących wynikach pierwszego roku FASHION LEAP FOR CLIMATE, z radością rozpoczynamy drugi rok współpracy z ABOUT YOU i Zalando. Inicjatywa ta reprezentuje potencjał współpracy w całej branży, wykorzystując wspólną ambicję stworzenia bardziej zrównoważonej przyszłości dla mody – Alison Loehnis, ad interim CEO, YOOX NET-A-PORTER.
– W Zalando angażujemy się w łączenie ze sobą różnych interesariuszy z branży, by wspólnie stawiać czoła wyzwaniom. Wierzymy, że jest to kluczowe, by wywierać pozytywny wpływ na całą branżę. Z dumą świętujemy drugi rok FASHION LEAP FOR CLIMATE we współpracy z ABOUT YOU, YOOX NET-A-PORTER i Quantis, jednej z naszych najważniejszych wspólnych inicjatyw, która wspiera naszych partnerów w wyznaczaniu własnych celów klimatycznych opartych o wiedzę naukową. To bardzo budujące, jak dzięki tej inicjatywie zwiększyła się pewność siebie marek partnerskich w podejmowaniu działań na rzecz klimatu. Głęboko wierzymy, że takie partnerstwa są siłą napędową postępu, i że tylko wspólna praca będzie w stanie zapewnić długotrwały wpływ – David Schneider, Co-CEO, Zalando.
Platforma edukacyjna FASHION LEAP FOR CLIMATE jest w pełni finansowana przez ABOUT YOU, YOOX NET-A-PORTER i Zalando, a jej kuratorem jest firma konsultingowa Quantis. Marki partnerskie ABOUT YOU, YOOX NET-A-PORTER i Zalando zainteresowane poznaniem sposobów mierzenia emisji gazów cieplarnianych, ustalania celów zgodnych z nauką o klimacie i przesyłania ich do SBTi, a także sprzedawcy detaliczni zainteresowani przyspieszeniem przyjęcia celów opartych na nauce wśród swoich marek partnerskich, proszeni są o kontakt: [email protected]
Więcej informacji o FASHION LEAP FOR CLIMATE znajduje się na stronie.
[1] Oparte na nauce cele wyznaczone przez Science Based Targets initiative (SBTi), globalne partnerstwo pomiędzy UN Global Compact, CDP, World Resources Institute oraz World Wide Fund for Nature.
[2] Uczestnicy ocenili swoje zrozumienie SBT na poziomie 3,9 przed skorzystaniem z platformy edukacyjnej Fashion Leap for Climate i na 7,2 po programie edukacyjnym, co oznacza wzrost o 85%. Maksymalna ocena w tym badaniu to 10, gdzie 10 oznaczało doskonałe zrozumienie.
[3] Działania YOOX NET-A-PORTER w zakresie redukcji emisji przyczyniają się do realizacji, zatwierdzonych w 2021 roku, celów opartych na wiedzy naukowej wyznaczonych przez spółkę macierzystą – Richemont.
PS Zalando wprowadza rekomendacje rozmiarów oparte na wymiarach sylwetek klientów
Zalando jako pierwsza firma o takiej skali wprowadza funkcję pomiaru ciała, aby pomóc klientom w znalezieniu odpowiedniego rozmiaru. Nowa funkcja pojawi się najpierw w trzech europejskich krajach.