Monitoring reklam październik 2014

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Monitoring reklam październik 2014

Październikowy monitoring wydań tabletowych objął 22 najpopularniejsze polskie tytuły obecne na rynku. W sumie przebadano 37 numerów, wśród których umieszczono 408 reklam. Można więc zauważyć tendencję wzrostową podobną do tej pomiędzy sierpniem a wrześniem.

Aktualnie średnia liczba reklam na jedno wydanie to nieco ponad 11 w stosunku do niecałych 10 we wrześniu.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Nieznacznie, ale wzrasta liczba reklam komercyjnych w stosunku do autopromocji (3% wzrost w stosunku do września).

Głównym typem reklamy pozostaje Full Page (ponad 80%). Niestety widać, że wydawcy nadal przekopiowują reklamy typowo prasowe, gdyż tzw. „inne formaty” zwiększyły swoją liczbę w stosunku do września z 4 do 8% wszystkich reklam. Ciekawym jest jednak fakt, że wśród reklam typu Half Page oraz właśnie „inny format” znaleziono aż dwa razy więcej kreacji linkujących do strony klienta, niż w ostatnim miesiącu. Widać więc, że nawet jeśli wydawca robi przedruk prasy (a tak w większości jest jeśli chodzi o reklamy mniejsze niż na całą stronę) jest w stanie dodać link kierujący użytkownika na stronę klienta. Jest to bardzo przydatne szczególnie, gdy na reklamie widać adres strony www.

Ponad 3 krotnie wzrosła liczba reklam z formatem video. Aktualnie stanowią one prawie 7% wszystkich formatów. Najbardziej zmalała liczba statycznych Full Page’y, liczba RichMediowych reklam również zmniejszyła się, jednak o niewiele ponad 2% porównując do września.

Ilość linków rośnie, jak już wyżej wspomniano, znajdziemy je nie tylko w reklamach na całą stronę, ale i również w tych na połowę i mniejszych. Cieszy fakt, że praktycznie połowa przygotowanych reklam jest w stanie skierować klikającego użytkownika na stronę klienta.

Niezmiennie widywane są kreacje z QR kodami. Kiedy we wrześniu widziane były zaledwie w 2% reklam, tak w październiku mamy ich ponad dwa razy więcej (4,66% wszystkich reklam). Sensu w umieszczaniu QR kodów w reklamach na tablety nie ma, ale podejrzewamy, że te, które istnieją znalazły się tam jedynie ze względu na przedruk z prasy.

Badanie branż reklamowych przyniosło sporo zaskoczenia. Co prawda nadal rozrywka pozostaje tutaj liderem (obok autopromocji), jednak widać, że i inni zaczynają dostrzegać plusy w pojawieniu się na tabletach. Biznes jest kategorią, która w październikowych wydaniach pojawiła się aż trzykrotnie częściej niż we wrześniowych i jest drugą najczęściej reklamowaną branżą po rozrywce (49 reklam w październiku do 14 we wrześniu). Jeśli jednak mowa o świadomości reklamodawców w stosunku do tego co może dać im umieszczenie reklamy na tablecie (szybkie kierowanie na stronę klienta) to tak jak w ubiegłym miesiącu producenci technologii najlepiej zdają sobie z tego sprawę. 56% reklam z branży technologicznej kieruje nas tam gdzie powinny wszystkie reklamy dostępne na nośnikach digitalowych. Czekamy cierpliwie na czasy kiedy tych linków będzie więcej.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij