Monitoring reklam październik 2014

Październikowy monitoring wydań tabletowych objął 22 najpopularniejsze polskie tytuły obecne na rynku. W sumie przebadano 37 numerów, wśród których umieszczono 408 reklam. Można więc zauważyć tendencję wzrostową podobną do tej pomiędzy sierpniem a wrześniem.
O autorze
2 min czytania 2014-11-07

Aktualnie średnia liczba reklam na jedno wydanie to nieco ponad 11 w stosunku do niecałych 10 we wrześniu.

Nieznacznie, ale wzrasta liczba reklam komercyjnych w stosunku do autopromocji (3% wzrost w stosunku do września).

Głównym typem reklamy pozostaje Full Page (ponad 80%). Niestety widać, że wydawcy nadal przekopiowują reklamy typowo prasowe, gdyż tzw. „inne formaty” zwiększyły swoją liczbę w stosunku do września z 4 do 8% wszystkich reklam. Ciekawym jest jednak fakt, że wśród reklam typu Half Page oraz właśnie „inny format” znaleziono aż dwa razy więcej kreacji linkujących do strony klienta, niż w ostatnim miesiącu. Widać więc, że nawet jeśli wydawca robi przedruk prasy (a tak w większości jest jeśli chodzi o reklamy mniejsze niż na całą stronę) jest w stanie dodać link kierujący użytkownika na stronę klienta. Jest to bardzo przydatne szczególnie, gdy na reklamie widać adres strony www.

Ponad 3 krotnie wzrosła liczba reklam z formatem video. Aktualnie stanowią one prawie 7% wszystkich formatów. Najbardziej zmalała liczba statycznych Full Page’y, liczba RichMediowych reklam również zmniejszyła się, jednak o niewiele ponad 2% porównując do września.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ilość linków rośnie, jak już wyżej wspomniano, znajdziemy je nie tylko w reklamach na całą stronę, ale i również w tych na połowę i mniejszych. Cieszy fakt, że praktycznie połowa przygotowanych reklam jest w stanie skierować klikającego użytkownika na stronę klienta.

Niezmiennie widywane są kreacje z QR kodami. Kiedy we wrześniu widziane były zaledwie w 2% reklam, tak w październiku mamy ich ponad dwa razy więcej (4,66% wszystkich reklam). Sensu w umieszczaniu QR kodów w reklamach na tablety nie ma, ale podejrzewamy, że te, które istnieją znalazły się tam jedynie ze względu na przedruk z prasy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Badanie branż reklamowych przyniosło sporo zaskoczenia. Co prawda nadal rozrywka pozostaje tutaj liderem (obok autopromocji), jednak widać, że i inni zaczynają dostrzegać plusy w pojawieniu się na tabletach. Biznes jest kategorią, która w październikowych wydaniach pojawiła się aż trzykrotnie częściej niż we wrześniowych i jest drugą najczęściej reklamowaną branżą po rozrywce (49 reklam w październiku do 14 we wrześniu). Jeśli jednak mowa o świadomości reklamodawców w stosunku do tego co może dać im umieszczenie reklamy na tablecie (szybkie kierowanie na stronę klienta) to tak jak w ubiegłym miesiącu producenci technologii najlepiej zdają sobie z tego sprawę. 56% reklam z branży technologicznej kieruje nas tam gdzie powinny wszystkie reklamy dostępne na nośnikach digitalowych. Czekamy cierpliwie na czasy kiedy tych linków będzie więcej.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się