Coraz bliżej Święta – pobudzenie w branży e-commerece

W październiku o 8 p.p wzrosła liczba osób, które szukają informacji o produktach i kupują je przez urządzenia mobilne. O 6 proc. więcej internautów kupiło online ubrania. Wyraźne wzrosty w e-commerce zwiastują intensywny okres dla całej branży – ocenia agencja SW Research.
O autorze
1 min czytania 2014-11-27

W październiku konsumenci zaczynają myśleć już a Świętach, a co za tym idzie – o prezentach. W związku z tym zaobserwowano wzrosty wskaźników ROPO (Research Online Purchase Offline) – odpowiednio dla tradycyjnych komputerów o 2 p.p. i o 8 p.p. dla urządzeń mobilnych. O 4 p.p. wzrósł też wskaźnik odwróconego ROPO. Mniej osób skorzystało z porównywarek cenowych (spadek o 6 p.p.). Osoby korzystające z urządzeń mobilnych rzadziej odwiedzały sklepy internetowe (spadek o 9 p.p.). 


Źródło: Badania SW Research „E-commerce Track”

Październik nie przyniósł zmian, jeśli chodzi o najczęściej szukane i kupowane kategorie produktów. Na szczycie wciąż pozostają ubrania (poszukiwane przez 41 proc., a kupowane przez 35 proc. internautów). W czołówce znalazły się ponadto kosmetyki (szukane przez 39 proc., kupowane przez 24 proc. konsumentów) oraz książki i multimedia (analogicznie – 36 i 24 proc.). Warto dodać, że w tej kategorii odnotowano spadek zainteresowania internautów o 7 p.p., nie zmieniło to jednak jej pozycji w rankingu popularności produktów. W kolejnych miesiącach z pewnością kategoria ta odrobi spadki, gdyż Polacy chętnie kupują książki i multimedia pod choinkę.

Interesujące trendy obserwujemy też w sposobie dostarczenia produktów kupowanych przez Internet. Wśród osób kupujących za pośrednictwem urządzeń mobilnych na popularności zyskuje odbiór osobisty w stacjonarnym sklepie (w górę o 3 p.p.). Sporym zainteresowaniem cieszą się też Paczkomaty (wybiera je35 proc. kupujących przez urządzenia mobilne i 24 proc. przez tradycyjne komputery). Liderem na rynku pozostaje niezmiennie Poczta Polska. Czy jednak na długo? Warto w tym kontekście pamiętać o niedawno podpisanej umowie Allegro z właścicielem Paczkomatów – grupą InPost, na mocy której wysyłka przez Paczkomat ma być tańsza niż na poczcie. Uważnie obserwujemy, jak to zmieni rynek e-commerce. Teraz zbliżają się Święta, które dla branży handlowej są okresem żniw. Obserwować będziemy wzmożony ruch tak w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych. Dla branży e-commerce niewątpliwie przychodzi okres dalszych wzrostów.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dane pochodzą z cyklicznego raportu „E-commerece Track”, realizowanego przez agencję SW Research. Badanie przeprowadzono w październiku na reprezentatywnej grupie co najmniej 500 internautów. Pełną treść raportu „E-commerce Track” można pobrać ze strony.

Słuchaj podcastu NowyMarketing