Specjalne opakowanie produktu Nutella z wizerunkiem Bałwanka było bohaterem konkursu prowadzonego na Facebooku. Bałwanek podróżował po Polsce w poszukiwaniu zimy, a użytkownicy na podstawie zdjęcia mieli zgadnąć, w którym polskim mieście się aktualnie znajduje i zadecydować gdzie powinien udać się następnie. Stąd zrodził się pomysł kartek pocztowych i wysyłania ich do bliskich w całej Polsce. Dzięki temu Bałwanek wyruszył w prawdziwą podróż.
Każdy mógł stworzyć spersonalizowaną pocztówkę z własnym zdjęciem i życzeniami, a następnie wydrukować ją na stronie, tak by w ciągu kilku dni listonosz dostarczył ją pod wskazany adres. Każdy mógł w prosty, ale i wyjątkowy sposób przekazać pozytywne emocje najbliższym. Wystarczyło przez www lub serwis w wersji mobilnej wrzucić swoje zdjęcie, wybrać jedną z dostępnych ramek, dopisać życzenia i gotowe! Wszystko dzięki wykorzystaniu platformy Envelo.pl oraz dzięki Nutelli, która postanowiła ocieplić tegoroczną zimę życzeniami.
Zobacz również
Kampania jest świetnym przykładem pokazującym w jaki sposób można zintegrować świat cyfrowy z analogowym. Zimowe pocztówki, które przesyłaliśmy rodzinie i przyjaciołom, będą wyjątkową pamiątką na długie lata, w przeciwieństwie do fotki wrzuconej w mediach społecznościowych, która szybko przepada w natłoku innych zdjęć i newsów – komentuje Tomasz Szulkowski, Mobile Strategy Director z MoBehave.
W akcji, która trwała od 10 grudnia do końca roku, ponad 3 tysiące miłośników Nutelli wysłało do swoich bliskich pocztówki z ciepłymi życzeniami. Akcja spotkała się z dużym odzewem, mimo, że nie wiązała się z konkursem i atrakcyjnymi nagrodami. Jedynym motywatorem dla uczestników była chęć sprawienia radości bliskim i znajomym.
Analiza kodów pocztowych adresatów pozwoliła stworzyć Polską Mapę Serdeczności, która prezentuje województwa z największą liczbą otrzymanych pozdrowień. Województwem, do którego najczęściej wysyłano zimowe pozdrowienia były województwo śląskie (15 proc. pozdrowień trafiło do odbiorców z tej części Polski). Na drugim miejscu uplasowało się województwo mazowieckie (14 proc.).
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Akcja była promowana m.in. przy użyciu reklamy natywnej w menu telefonów z systemem Android, bannerami w komunikatorze Skype, a także w wyszukiwarce Google, Facebooku oraz w mediach własnych (czyli na stronie oraz na fanpage’u marki).
Co ciekawe, aż 15 proc. kartek było wysłanych za pośrednictwem strony mobilnej, co świadczy o istotnej roli smartfonów i tabletów w komunikacji do konsumentów.
Organizator akcji zadbał o dyskrecję korespondencji – każda z wysłanych kartek była umieszczona w zaklejonej kopercie.