Energetyczne Social Media

Energetyczne Social Media

Energetyka przez ostatnie kilkadziesiąt lat nie korzystała z działań reklamowych, marketingowych ani PR. Było to spowodowane niewątpliwie zmonopolizowaniem rynku. Sytuacja zmieniła się, gdy 1 lipca 2007 roku rynek energii elektrycznej został „uwolniony”.

Poskutkowało to tym, że nabywcy energii uzyskali prawo zmiany sprzedawcy energii elektrycznej. W efekcie zaczęły powstawać osobne firmy zajmujące się sprzedażą, popularnie mówiąc, prądu. Od tego czasu rynek ten znacząco się ożywił. W telewizji zaczęły pojawiać się reklamy koncernów, kuszące coraz to tańszymi ofertami zakupu energii. W skrzynkach pocztowych pojawiły się ulotki informujące o nowych ofertach, a firmy zaczęły rywalizować pomiędzy sobą o klienta. Czy w tej sytuacji branża energetyczna mogłaby w interesujący i skuteczny sposób wykorzystać social media? W moim przekonaniu tak.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Media społecznościowe wykorzystywane są przez firmy działające w różnych branżach. Wielu marketerów uważa, że dla poszczególnych marek jest to wręcz konieczne. Dowodem tego jest chociażby ostatnie pojawienie się na Facebooku Grupy LOTOS, która bardzo długo zwlekała z utworzeniem swojego oficjalnego profilu. Przyczyną był niewątpliwe fakt, iż branża w której działa nie jest tak przyjazna jak np. rynek kosmetyczny bądź odzieżowy. Powstaje więc pytanie, czy social media to odpowiednie miejsce dla firm z branży energetycznej?

Aby odpowiedzieć na powyższe pytanie warto odnieść się do przykładów. Doskonałą ilustracją aktywności w mediach społecznościowych jest Wielka Brytania, gdzie rynek sprzedawców energii uważa się za wysoce rozwinięty. Niekwestionowanym liderem w branży jest British Gas, którego wszystkie narzędzia komunikacji, począwszy od strony internetowej przez profil na Facebooku oraz kanały na Twitterze i You Tube są spójne graficznie, a przede wszystkim ciekawe i angażujące. Na Facebook’owym profilu British Gas informuje fanów nie tylko o ofertach cenowych, ale także prezentuje firmę „od środka”, pokazując klientom więcej niż mogliby dowiedzieć się ze strony internetowej bądź mediów.

W działaniach British Gas najbardziej inspirujące są te prowadzone na Twitterze. W tym serwisie firma stworzyła kilka kanałów, poprzez które komunikuje się z różnymi grupami docelowymi. Co więcej, robi to w sposób zupełnie odmienny, niż ten, który znamy chociażby z polskiego podwórka.

Jeden z kanałów – British Gas Help, jest centrum wsparcia dla klientów poszukujących porady lub odpowiedzi na pytania związane z awarią. Sposób komunikacji i odpowiedzi na zapytania sprawia, że każdy użytkownik otrzymuje odpowiedź. Wymaga to od administratorów skoordynowania i informacji na temat pracy wielu różnych działów, ale czego nie robi się dla klienta. Takie podejście sprawia, że klienci będą mieć pozytywne konotacje w stosunku do marki. 

Z kolei na kanale British Gas klienci mogą zaczerpnąć jeszcze więcej informacji na temat samej firmy i dowiedzieć się, co ciekawego dla nich przygotowała. Jak widać, takie działania nie trafiają w otchłań Internetu, a wręcz odwrotnie – cieszą się zainteresowaniem ze strony obserwujących.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij