TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Dekalog budowania marki w mediach, podobki i sharing economy – moc inspiracji z IX Kongresu Online Marketing

Jak inaczej określić “lajki”? Jak zbudować globalny e-mail marketing? Jak przeprowadzić kampanię remarketingową krok po kroku?- odpowiedzi poznali Uczestnicy rekordowej, 9. edycja Kongresu Online Marketing, którego głównymi gośćmi byli prof. Jerzy Bralczyk, Marcin Prokop, Marcin Maj i Michał Górecki
O autorze
3 min czytania 2015-03-17

12 marca, rekordową 9. edycję Kongresu, w której wzięło udział 500 uczestników i 28 prelegentów rozpoczęła prezentacja dekalogu budowania marki w mediach przez Marcina Prokopa oraz prezentacja prof. Jerzego Bralczyka o języku w marketingu i reklamie, a zakończyła wyjątkowa debata “Pytasz i wiesz” z udziałem m.in. Anny Sakowicz – Chief Digital Officer Starcom MediaVest Group, którą poprowadził Jarosław Kuźniar.

Nasze kongresy wyróżnia praktyczne podejście i najgłośniejsze nazwiska w świecie marketingu. Obecnie pracujemy nad VI edycją programu Certyfikowany Online Marketing Manager, VIII Ogólnopolską Konferencją Szefów Sprzedaży z udziałem m.in. dr Joanny Heidtman i Rafała Tabaczka – zwycięzcy w prestiżowym konkursie Polish National Sales Awards w kategorii najlepszy Trener Sprzedaży w Polsce w 2014 oraz nad III Kongresem Kids&Family Days. Powoli zaczynamy także przygotowania do jubileuszowej, X edycji Kongresu Online Marketing, której jesienna odsłona odbędzie się w listopadzie – mówi Joanna Czeladzińska, Szef Pionu E-biznes w Forum Media Polska, organizator wydarzenia. 

Podczas IX Kongresu Online Marketing odbyło się 17 prezentacji, 3 certyfikowane warsztaty, w trakcie których w praktyce było można poznać wykorzystanie najnowszych narzędzi e-marketingowych oraz 2 debaty. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najlepsze inspiracje na rok 2015

Poznaj środowisko, zdefiniuj odbiorcę, zdobądź zaufanie, zbuduj team, stosuj kaizen, bądź elastyczny, znajdź motywację, doskonal mistrzostwo, zarządzaj sukcesem, zmieniaj świat – Marcin Prokop przedstawił dekalog budowania marki w mediach, okraszając prezentację licznymi anegdotami zza telewizyjnych kulis.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Marcin Maj z OS3, opierając się m.in. na przykładach aplikacji Uber, “share a coke” Coca-Coli, BlaBlaCar i airbnb, opowiedział o gospodarce opartej o współdzieleniu:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dlaczego w 2015 roku twoja strona nadal wygląda jak wortal? Dlaczego podajesz telefon z (0) na początku, skoro od 2010 roku nie wybiera się 0? Jak jest obecnie odbierana twoja marka? Kim jest twój klient? – Michał Górecki w prezentacji pt. “Czy twoja firma naprawdę jest w Internecie?”, zachęcał Uczestników do… myślenia:

Prof. Jerzy Bralczyk, podczas prelekcji o języku świata reklamy i marketingu, zachęcał do używania polskiej pisowni słów, które przychodzą do nas z angielskiego jak np. fejs, lajk, kejs, mejl, fanpejdż lub nadawania im polskich zamienników – “podobki” lub “lubiki” zamiast “lajków”.

Przepisy na marketing dla małych i dużych firm

Dzięki podziałowi Kongresu na ścieżki dla MSP i dla dużych firm Uczestnicy otrzymali treści i narzędzia dopasowane do ich typów firm.

Narzędzia dla Marketera na przykładach salonu fryzjerskiego oraz sieci sprzedaży samochodów przedstawił Marcin Kordowski z S3, o tym, jak wykorzystują w praktyce Marketing Automation małe i duże firmy opowiedział Grzegorz Błażewicz z SALESManago:

Dlaczego warto zintegrować e-commerce z systemem e-mail marketingowym tłumaczyła Anna Bratek z SARE. Jak opisać, rozpoznać tożsamość marki i przejść na jej silną stronę przybliżył Mikołaj Bleja z Horsefield:

Jolanta Piela z K2 pokazała jak wykorzystać społeczne niezręczności w budowaniu angażujących kampanii.

Podczas ścieżki dla dużych firm o tym, jak zaplanować, rozliczać i mierzyć e-commerce w 2015 roku opowiedział Tomasz Karwatka z Divante, Karolina Semeniuk ze Sparc Media doradzała jak wybrać taktykę reklamową na najbliższy sezon, a Maciej Ossowski z GetResponse podpowiedział jak realizować efektywne kampanie i rozszerzać zasięg newsletterów poza polskich odbiorców:

 

O tym, że personalizacja to sposób na wyższe ROI z marketingu przekonywał Jakub Cyran z GO.PL, a Judyta Dettlaff z Email Network przybliżyła jak można przykuwać uwagę i angażować mocniej za pomocą videomailingu. Maciej Swoboda z Netizens pokazał jak rewolucja beaconowa zmieni rynek handlu detalicznego.

Praktyczne warsztaty

Oprócz czerpania inspiracji z prezentacji, Uczestnicy mogli także nauczyć się samodzielnie korzystać z narzędzi e-marketingowych. Analizę stron internetowych na żywo przeprowadzili Przemysław Matyjaszczyk i Łukasz Żytko z Whites:

Jak przygotować kampanię remarketingową krok po kroku pokazał Krzysztof Wroński z Semhouse. Podczas IX Kongresu Online Marketing odbyły się certyfikowane warsztaty z Facebook Ads, które poprowadził Piotr Chmielewski z SocialMediaNow:

certyfikowane warsztaty z Google Analytics prowadzone przez Mariusza Michalczuka z Conversion:

oraz szkolenie z social media przygotowane przez Sociomatic:

Inspirujące debaty 

Po pierwszej części pełnych inspiracji prezentacji odbyła się debata specjalna z udziałem prof. Jerzego Bralczyka. Kongres zakończyła debata „Pytasz i wiesz” z udziałem Anny Sakowicz – Chief Digital Officer Starcom MediaVest Group, Marcina Maja – CEO OS3, Tomasza Karwatki – CEO Divante, Szymona Kosińskiego – Prezesa Zarządu Sarigato, Jolanty Pieli – Senior Strategy Consultant z K2, Małgorzaty Wojciekiewicz – Strategic Client Manager z GoldenLine.pl, Krzysztofa Wrońskiego z Semhouse, Jakuba Cyrana z GO.pl oraz Witolda Chomiczewskiego – radcy prawnego z Kancelarii Radców Prawnych Lubasz i Wspólnicy, którą poprowadzili Arkadiusz Widawski, redaktor naczelny Magazynu Online Marketing Polska wspólnie z Jarosławem Kuźniarem z TVN24.

[Pełna galeria zdjęć]

Do zobaczenia w listopadzie na jubileuszowej, X edycji Kongresu Online Marketing.

Patronami IX Kongresu Online Marketing byli IAB Polska, MarketingPrzyKawie, NowyMarketing, Marketer+, bankier.pl, prnews.pl, Retail Trends i retail360.pl, marketingmobilny.pl, eGospodarka.pl, magazyn Firmer i firmy.net, media2.pl, biznes.pl i interia.pl.