Społeczności kochają gry

Ponad połowa użytkowników polskiego Facebooka interesuje się grami. Z analizy aplikacji do zarządzania kampaniami reklamowymi na Facebooku Catvertiser.com wynika, że aż 7,8 mln osób deklaruje swoje zamiłowanie do gier. Co ciekawe większość z nich (51,28%) to kobiety - 4 mln.
O autorze
1 min czytania 2015-04-03

Największym zainteresowaniem cieszą się gry video. Najlepiej, żeby można w nich było strzelać. Bardzo ciekawe są wyniki regularności z jaką gramy. 960 tys. osób deklaruje, że robiło to wczoraj. Największą grupę (ponad 56%) wśród tych osób stanowią kobiety. Najliczniejsza grupa przyznaje się z kolei jedynie do tego, że ich kontakt z graniem miał miejsce w ciągu ostatnich 2 tygodni (2,4 mln.).

W ciągu ostatniego tygodnia grało ponad 1,8 mln uzytkowników Facebooka. Większość (340 tys.) twierdzi, że robi to raz w tygodniu. Codziennie gra 22 tys. osób, które posiada konto w najwiekszym serwisie społęcznościowym świata.

Badanie wykonane przez Catvertiser.com zostało przeprowadzone na podstawie realnych danych opartych na zachowaniach osób korzystających z serwisu. Użytkownik to osoba, która posiada konto na Facebooku, zalogowała się na nim w ciągu ostatnich 30 dni i wykonała jakąś czynność.

– Badania te potwierdzają jak istotny dla rozwoju sieci społecznościowych jest przemsył związany z grami. Dobitnie pokazują to także dane zgromadzone przez platformę analityczną wspierającą zarządzanie traściami NapoleonCat.com. Wynika z nich, że polski YouTube gamerami stoi. 12 spośród 20 najczęściej subskrybowanych kanałów w naszym kraju dotyczy gier. W sumie te 12 kanałów ma 1,1 miliarda wyświetleń (dokładnie: 1 108 522 811) – tłumaczy Oskar Berezowski, analityk mediów społecznościowych.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na YouTube najwięcej subskrybentów ma reZigiusz: 1,29 miliona, a jego materiały video były wyświetlane 187 mln razy. Jego armię w mediach społecznościowych należy powiększyć o na przykład 856 tys. fanów na Facebooku, czy 166 tys. śledzących na Instagramie. Zdaniem Gazety Wyborczej. 19-latek z Wodzisławia Śląskiego jest jednym z najbardziej wpływowych młodych ludzi w Polsce. Z analizy NapoleonCat.com wynika, że każdy z jego materiałów wyświetlane jest średnio 426 tys. razy i budzi dyskusję widzów (w sumie ponad 1,2 mln komentarzy). Filmy reZigiusza są najbardziej lubiane na tle innych popularnych gamerów (7,6 mln polubień).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Autor: Oskar Berezowski