Dlaczego nadal warto korzystać z aplikacji na Facebooku? – case study akcji konkursowej Kotányi

2 lata temu, kiedy Facebook ogłosił rewolucyjne zmiany w swoim regulaminie i pozwolił administratorom stron organizować konkursy na tablicy, wieszczono zmierzch aplikacji konkursowych. Gwoździem do trumny miała być kolejna zmiana w 2014 r.
O autorze
2 min czytania 2015-04-07

Facebook postanowił wówczas zablokować mechanizm, w ramach którego z aplikacji mogli korzystać wyłącznie Fani danego profilu. Zmierzch aplikacji jednak nie nastąpił. Nadal można przeprowadzać ciekawe i efektywne akcje, co udowodniła realizacja konkursu świątecznego dla marki Kotányi Polonia „Zostań Mikołajem z Kotányi”.

Już od 2,5 roku za działania social media dla producenta przypraw Kotányi Polonia odpowiada agencja ATOM Media Interaktywne. Celem akcji konkursowej planowanej na grudzień 2014 r. było zwiększenie rozpoznawalności produktów Kotányi wśród użytkowników serwisu Facebook. Jednocześnie, ważnym zadaniem było podkreślenie, że Kotányi to przyjazna marka, która lubi sprawiać małe przyjemności swoim potencjalnym Klientom.

Na czym polegała akcja?

Robienie miłych niespodzianek i dawanie prezentów sprawia ogromną przyjemność! Marka Kotányi postanowiła to wykorzystać i zrealizowała konkurs świąteczny w formie aplikacji na serwisie społecznościowym Facebook „Zostań Mikołajem z Kotányi”. Za pomocą aplikacji uczestnicy mogli stworzyć zestaw prezentowy ze wszystkich produktów Kotányi (8 opakowań papierowych i 2 młynki). Następnie musieli udzielić odpowiedzi na pytanie otwarte i podać dane przyjaciółki lub przyjaciela,

do którego chcieli wysłać upominek. Każdego dnia Jury konkursu wybierało 2 laureatów. To właśnie ich zestawy upominkowe były doręczane do bliskich osób. Akcja trwała 2 tygodnie i była realizowana w grudniu 2014 r.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jakie przyniosła efekty

Realizując akcję konkursową “Zostań Mikołajem z Kotányi” w formie aplikacji, mogliśmy dotrzeć bezpośrednio do naszej grupy docelowej, znajdującej się na serwisie Facebook. Przyjazna formuła konkursu – możliwość sprawienia miłej niespodzianki przed Świętami najbliższym – spowodowała, że akcja miała charakter wirusowy i przypadła do gustu użytkownikom serwisu. Jednocześnie, dzięki aplikacji mogliśmy zapoznać uczestników zabawy z pełną ofertą marki Kotányi. Zadaniem użytkowników było stworzenie zestawu prezentowego, w skład którego wchodziło 10 opakowań przypraw, z ponad 100 produktów marki. Dzięki temu udało nam się zrealizować test konsumencki wśród użytkowników serwisu Facebook – mówi Zofia Brachfogiel, Marketing Assistant w Kotányi Polonia sp. z o.o. Akcja spotkała się z dużym zainteresowaniem użytkowników serwisu Facebook.

W przeciągu 2 tygodni udział w konkursie wzięło ponad 2 tys. osób, które wysłały prawie 3,5 tys. zgłoszeń konkursowych. Łącznie w trakcie trwania konkursu użytkownicy wybrali prawie 30 tys. opakowań przypraw. Okazało się, że najbardziej popularnym produktem Kotányi była wanilia w laskach – wybrano ją w sumie 1475 razy. Spośród 5 linii produktowych, największym zainteresowaniem cieszyły się papryki i pieprze. Reasumując, dzięki akcji konkursowej marka Kotányi dostarczyła użytkownikom Facebooka rozrywki, wybranym osobom sprawiła miłą, przedświąteczną niespodziankę, a przy okazji mogła zapoznać uczestników konkursu z szeroką ofertą produktów marki i zrealizować test konsumencki!

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Poniżej film prezentujący case study.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się