Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Jak reagować na hejt w sieci? „Przytul hejtera”!

16 kwietnia w Pałacu Prezydenckim została zainaugurowana kampania społeczna przeciwko przemocy werbalnej w internecie „Przytul hejtera”.
O autorze
2 min czytania 2015-04-17

Jej celem jest uświadomienie młodzieży szkodliwości internetowego hejtu i mowy nienawiści, a także zaprezentowanie metod reagowania na te zjawiska. Organizatorem akcji jest Fundacja Dzieci Niczyje, a partnerem firma Facebook. Honorowy patronat nad kampanią objęła Małżonka Prezydenta RP Pani Anna Komorowska.

– Jesteśmy zgodni co do oceny, że hejt to jednoznacznie negatywne zjawisko. Naszym zadaniem jest pomóc tym, którzy doświadczają różnych form nienawiści. Musi rosnąć grono osób, których sprzeciw jest głośniejszy, niż nienawiść. Kampania „Przytul hejtera” to trafny pomysł. Jednoczmy się wokół tej idei! – mówiła podczas inauguracji w Pałacu Prezydenckim Małżonka Prezydenta RP Pani Anna Komorowska.

Według badań z mową nienawiści w internecie styka się 4 na 10 młodych ludzi (14-17 lat), a zjawiska zmasowanych ataków w sieci, tzw. cyberprzemocy, których elementem jest również przemoc werbalna, doświadczył już co piąty nastolatek w Polsce (21,5%).

– Przemoc werbalna w sieci jest na tyle powszechnym zjawiskiem, że wielu internautów oswoiło się z tego typu wpisami i bagatelizuje tego typu sytuacje. Jednak dla wielu ofiar hejtu, wulgarna, negatywna ocena wyglądu, poglądów, czy umiejętności powoduje poważne, negatywne emocje, z którymi trudno im sobie poradzić – mówi Łukasz Wojtasik z Fundacji Dzieci Niczyje.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania „Przytul hejtera” kompleksowo podejmuje temat hejtowania. Adresowana jest zarówno do ofiar takich zdarzeń, jak i ich świadków oraz sprawców.

– Kampania z jednej strony zniechęca do agresji w sieci, prezentując hejterów w humorystyczny sposób – jako osoby nie mające do zaproponowania światu nic, poza bezproduktywnym obrażaniem ludzi. Z drugiej strony, apelujemy do ofiar hejtu, by nie brały do siebie nienawistnych ocen i komentarzy w sieci. Hasło „przytul hejtera” zachęca internautów do reagowania na hejt bez agresji i eskalacji przemocy, do próby nawiązania z hejterami dialogu, uświadomienia im szkodliwości takich zachowań i zainspirowania ich do pozytywnego korzystania z sieci – kontynuuje Wojtasik.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jednym z elementów kampanii jest piosenka „Przytul hejtera” wraz z teledyskiem. Celem klipu jest przedstawienie fenomenu hejtu w sposób dowcipny i z przymrużeniem oka. W jej nagraniu wzięli udział m.in. Włodek „Paprodziad” Dembowski z zespołu Łąki Łan, Anna Karwan oraz raper Proceente. W ramach kampanii przygotowano również spot telewizyjny, spot radiowy, reklamę prasową oraz serię materiałów graficznych (m.in. gify), które można wykorzystywać jako odpowiedź na hejt.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dla młodzieży ze szkół ponadgimnazjalnych przygotowano scenariusz zajęć, który może być wykorzystywany przez nauczycieli do prowadzenia lekcji na temat przeciwdziałania hejtowi i mowie nienawiści.

Partnerem kampanii jest Facebook. Swoją misję portal realizuje również na polu zaangażowania w lokalne inicjatywy na rzecz bezpieczeństwa w sieci, realizowane w internecie i poza nim.

– Dla Facebooka, działania na rzecz bezpiecznego internetu i bezpiecznego poruszania się na naszej platformie są fundamentalne. Nieustannie pracujemy i inwestujemy, aby nasze polityki i rozwiązania techniczne były coraz to bardziej czytelne, skuteczne i lepiej dostosowane do dynamicznie ewoluujących realiów internetowych, w tym, między innymi, w obszarze walki z cyberprzemocą i tak zwanym hejterstwem – mówi Jakub Turowski, odpowiedzialny za politykę publiczną Facebooka w Polsce.

– Kluczową rolę w tworzeniu bezpiecznego Internetu, w tym bezpiecznego Facebooka, stanowią działania edukacyjne. Nasze partnerstwo w kampanii FDN „Przytul Hejtera” jest przykładem lokalnego zaangażowania. Opierając się na wiedzy tak doświadczonej organizacji, mamy nadzieję na dotarcie z programem edukacyjnym (humorystycznym teledyskiem oraz scenariuszem zajęć) do użytkowników internetu w Polsce, w szczególności do młodzieży i nauczycieli – dodaje Turowski.

Na potrzeby akcji uruchomiono stronę.

Kampania jest częścią projektu „Internet bez nienawiści” realizowanego w ramach programu „Obywatele dla Demokracji” finansowanego z Funduszy EOG.