Stare reklamy z perspektywy czasu

Stare reklamy z perspektywy czasu
Pamiętacie Prusakolep? A Pollenę 2000? Choć początków polskiej reklamy nie można zaliczyć do łatwych, to na pewno nie pozostały niezauważone. Czy teraz prezentują się równie przekonująco?
O autorze
1 min czytania 2015-04-17

Lata 80. i 90. w Polsce to początek nowej generacji reklamy. Przenosi się ona z gazet i plakatów na coraz bardziej dostępny dla przeciętnego obywatela kanał komunikacji, czyli telewizję. Pierwszy problem, z jakim musieli zmierzyć się ówcześni marketingowcy, to konieczność aranżacji reklamy tylko dla polskiego odbiorcy. Początkowo reklamowane były produkty polskie dla polskiego konsumenta. Zazwyczaj ograniczały się one do dzisiejszej formy prezentacji z podkładem dźwiękowym czy wstawkami video. Przełom lat 80. i 90. oznaczał pospolite ruszenie wolnych agencji reklamowych, powstanie kanałów komercyjnych, a zatem znaczący wzrost środków inwestowanych w reklamę, a tym samym w jej rozwój.

Lata 90. to także czas, w którym internet dopiero raczkował, dlatego telewizja stanowiła główne źródło reklamy. Być może dlatego, że było ich mniej tak dobrze zapadły nam w pamięć. 

Jeśli potrzebujecie środek na prusaki, to Prusakolep jest do nabycia w całym kraju!

A może japońskie cudeńko? Genowefa Pigwa radzi: „zostaniesz pawdziwNą bizewoman, jesli tylko kupisz te japońskie cudeńka!”

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

„Ojciec prać?” W nagłych przypadkach Pollena 2000 sprawdzi się w praniu 😉


Słuchaj podcastu NowyMarketing

Frugo idealnie trafiło ze swoim przekazem do odbiocy, którym była młodzież. Pamiętacie, kiedy jest bezpiecznie? Oczywiście bez pestek!

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się



















Od wejścia na rynek reklamy Heyah przeszły swoistą rewolucję. Jak zmieniły się na przestrzeni lat? Oceńcie sami.

A czym Was zawstydził Turbodymoman?

Kto pamięta złotówki sprzed denominacji?

Choć Maryla Rodowicz w reklamie kojarzy nam się najczęściej z Lodami Koral, to ma na swoim koncie także PEWEX:

Jeżeli nie pamiętacie jak zadbać o swoje zdrowie, to przypominamy reklamy Kamy i słynne hasło „Serce jak dzwon”.

Początki reklam mleka Łaciate.

Co najlepiej działa na dziewczyny?

A tak wyglądały kiedyś reklamy Tic Tac i Mentos.



Poniżej pozostałe ciekawe przykłady starych reklam.