Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

E-commerce od A do Z: złotewyprzedaże.pl

E-commerce od A do Z: złotewyprzedaże.pl
W cyklu E-commerce od A do Z pokazujemy, jakie działania marketingowe stosowane są w polskim e-commerce i jaka jest ich efektywność. Staramy się przedstawiać przykłady najbardziej skutecznych akcji. O złotewyprzedaże.pl opowiada Dorota Szlendak.
O autorze
2 min czytania 2012-10-16

złotewyprzedaże.pl należą do segmentu rynku e-commerce popularnie zwanego „flash sales”. Portal powstał w maju 2010 roku, już w pierwszym miesiącu działalności zarejestrowało się ponad 100 tys. użytkowników, dziś ich liczba wynosi już ok.1,5 mln osób i ponad 200 tys. fanów na Facebooku.

Na portalu organizowane są wyprzedaże znanych światowych marek, trwają one 5 – 7 dni, po czym towar nie jest już dostępny na portalu. Asortyment proponowany w sklepie to przede wszystkim odzież, obuwie, akcesoria, sprzęt RTV i AGD, a także luksusowa biżuteria. Ceny oferowanych produktów obniżone są nawet o 80% w porównaniu z regularnymi cenami w sklepach. Mimo tak wysokich obniżek cen, towar jest w pełni wartościowy, produkty są najwyższej jakości i nie ma mowy o uszkodzonych egzemplarzach. Produkty kupowane są bezpośrednio od producentów, przede wszystkim we Francji, Włoszech oraz Hiszpanii.

Allegro:

Nie wspieramy konkurencji 😉

Blogosfera:

Planujemy start własnego bloga na początku listopada tego roku, będzie on przedstawiał nowinki ze świata mody, a także wszelkie informacje na temat marek dostępnych na naszym portalu oraz naturalnie o organizowanych przez nas wyprzedażach.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Prowadzimy również stałą współpracę z najbardziej cenionymi w Polsce blogerkami takimi jak: Charlize-mystery, Jessica Mercedes, Maffashion itd. Niewątpliwie jest to bardzo ciekawa forma promocji, trafiająca do dużej rzeszy użytkowników zainteresowanych zakupami on-line. Działania tego typu przynoszą zadawalające efekty dlatego też nie zaprzestajemy tego typu współpracy.

Cross-marketing:

Organizowaliśmy kampanie crossowe między innymi ze sklepem internetowym ModernForm oraz serwisem Sprzedajemy.pl. Istnieją jednak efektywniejsze formy pozyskiwania użytkowników, ale darmowego ruchu nigdy nie za mało 😉

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Darmowa dostawa:

Ze względu na „off-price-ową” specyfikę naszego sklepu, nie możemy sobie pozwolić na ukrywanie kosztów przesyłki w marży, dlatego rzadko stosujemy tego typu praktyki.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

E-mail marketing:

Naszym głównym kanałem dotarcia do klientów jest newsletter z codzienną ofertą. Jest on przedstawiony w formie graficznej i prezentuje aktualną ofertę. Dociera do naszych użytkowników każdego dnia. Godziny wysyłki są różne. Ciągle to testujemy i optymalizujemy. Jak na razie nie wprowadziliśmy targetowania, ale pracujemy nad tym i od nowego roku newsletter przyjmie trochę inną formę. Co do personalizacji to nie wszyscy nasi Klienci podczas rejestracji wpisują imię i nazwisko ale Ci, którzy to zrobili otrzymują spersonalizowane wiadomości.


Facebook:

W tym momencie jesteśmy numerem jeden w Polsce jeżeli chodzi o budżet Social Ads, będziemy też jednym z pierwszych, którzy wykorzystają FB LOX, robiliśmy konkursy w czasach kiedy algorytm Facebooka działał inaczej.

Groupon i inne serwisy zakupów grupowych:

Jedna akcja z grouponem bez super rezultatów, w związku z tym nie planujemy powtórki

Klienci:

Klienci zlotewyprzedaże.pl to mieszkańcy całej Polski, w 70% przeważają kobiety, w wieku 25 +. Jak powszechnie wiadomo kobiety chętniej kupują, ponieważ często kierują się w swoich decyzjach impulsem. Zwroty i reklamacje na poziomie akceptowalnym, zgodnym ze specyfiką danych kategorii produktowych.

Lojalnościowe programy:

na razie brak, ale myślimy o tym.

Mobile:

Jak do tej pory nie, ale aktualnie pracujemy nad aplikacją na iPhone’a i iPady

Programy partnerskie:

Jesteśmy na etapie rozmów z PAYBACK – jeszcze nie wiemy czy warto.

Reklama internetowa:

RTB-Sociomantic, całą resztę sami niedługo zobaczycie 😉

SEO/SEM/Remarketing:

Korzystamy z każdej z tych form marketingu. Jak w każdym e-commerce SEM i SEO to ważne kanały pozyskiwania Klientów.

Targetowanie:

W tej chwili nasz mailing trafia do całej bazy, jednak w tym momencie pracujemy nad wprowadzeniem targetowania newsletterów.

Up-selling i cross-selling:

Ciężko wprowadzić cross-selling przy tak szybko rotującym asortymencie. W przypadku up-sellingu pracujemy nad odpowiednim modelem. Od nowego roku powstaną odpowiednie mechanizmy.

Wideo:

Nie korzystamy z tej formy prezentacji produktu, ale nie wykluczamy tego typu działań w przyszłości. W naszym modelu, kiedy produkty zmieniają się co kilka dni jest to nieopłacalne.

Viral, marketing szeptany, e-pr:

Nie prowadzimy tego typu działań, ani też działań czarnego pr, czego do końca nie można powiedzieć o konkurencji 😉

Znaczki, czyli certyfikaty i oznaczenia:

Rzetelna firma, Pracujemy nad „Przyjazny regulamin” i Trusted Shops.