TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Design thinking po łódzku

Design thinking po łódzku
Design to nie „ładne rzeczy”, ale sposób na poprawianie świata. Dlatego województwo łódzkie wdraża w życie koncepcję design thinking i wykorzystuje ją w swojej promocji.
O autorze
2 min czytania 2015-05-15

Design thinking promujelodzkie.pl

Łódzkie sięgnęło po design thinking przy projektowaniu… zmian społecznych. – Innowacyjnie przekuwamy narodową skłonność do narzekania na działania służące zmianie otaczającej nas rzeczywistości – mówi marszałek województwa Witold Stępień.

Zyskująca coraz większą popularność szkoła „myślenia designem”, po angielsku zwana design thinking, u swego podłoża ma głębokie zrozumienie potrzeb i problemów użytkowników. – Na początku zawsze zdefiniujemy problemy – dodaje marszałek. – W polskich warunkach jednym z nich jest powszechne poczucie, że „nie da się”.

pro-jek-TY!

Taki był punkt wyjścia do organizacji konkursu „pro-jek-TY!”. W jego ramach sami mieszkańcy tworzą serwis o regionie. Serwis i sprzężona z nim aplikacja mobilna służą gromadzeniu informacji o ciekawych miejscach oraz innowacyjnych rozwiązaniach. Pozwalają przedstawiać pomysły, które pomagają zmieniać Łódzkie. Zbierane są projekty i inicjatywy z absolutnie każdej dziedziny i obszaru życia. Jedną z cech charakterystycznych design thinking jest bowiem interdyscyplinarność, czyli spoglądanie na problem z wielu różnych perspektyw.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kalejdoskop pomysłów stworzy serwis promujelodzkie.pl. Skąd taki właśnie tytuł? – Kreatywne przedsięwzięcia tworzone i realizowane w regionie będą najlepszą promocją województwa – mówi Maciej Łaski, dyrektor Departamentu Promocji i Współpracy Zagranicznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

Design thinking w samorządzie

W biznesie efektem design thinking mogą być nowe produkty, innowacyjne usługi czy strategie handlowe. W samorządzie na pierwszy plan wysuwają się kwestie związane z jakością życia. A tu dominują obszary, w których nie ma rozwiązań oczywistych. Przykłady?

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • organizacja transportu publicznego
  • zagospodarowanie przestrzeni publicznej
  • oferta placówek kultury
  • kwestie bezpieczeństwa
  • komunikacja na linii obywatel-urząd
  • promocja regionu
  • atrakcje przyciągające turystów
  • popularyzacja zdrowych nawyków wśród mieszkańców…


Smart city wg IBM – przydatne nośniki reklamowe 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Słowem wszystko to, co poprawia życie. – Nasza inicjatywa ma udowodnić, że zamiast narzekać i mówić, że „nie da się”, lepiej swą energię wykorzystać na opracowanie rozwiązań dla konkretnych problemów – mówi marszałek Stępień.

Serwis promujelodzkie.pl

Design thinking opiera się na tworzeniu prototypów i testowaniu hipotez poprzez zbieranie informacji zwrotnej od użytkowników. Taką też rolę pełnić będzie serwis promujelodzkie.pl. Trafiać na niego mogą dosłownie wszystkie pomysły, a to sami użytkownicy oceniać będą, które z nich są najbardziej potrzebne i realne do wdrożenia. – Informacja zwrotna ma kolosalne znaczenie. Design thinking to nie sztuka dla sztuki, lecz tworzenie rozwiązań pożądanych, wykonalnych i uzasadnionych ekonomicznie – wyjaśnia Maciej Łaski.


Mieszkańcy zgłaszają pomysły

Budowanie serwisu odpowiada więc prototypowaniu pomysłów. Najciekawsze i najlepsze z konkursowych zgłoszeń zostaną nagrodzone zestawami upominków, nawiązujących do idei design thinking. Ale też stanowić będą świetną promocję województwa. – Oryginalne pomysły na lepszy świat zasługują na nagłośnienie. Liczymy, że otwierając się na kreatywność mieszkańców będziemy promować województwo najlepszymi rozwiązaniami – mówi marszałek Stępień.